Dessverre_;-) Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Jeg har en eldre samsung clx 3185 nettverksskriver som jeg koblet til sentralen via ethernet kabel, altibox sentralen er av nyeste sort FMG og virker helt 100% helt til jeg kobler til skriveren, da begynner tv og stoppe altså bilde og lyd fryser, om jeg bytter kanal så forsetter det som før. Første brydd skjer etter ca 8 minutter så er det mer vilkårlig deretter. Hva er det som skriveren sender ut som sentralen ikke forstår? Og er eneste løsning en cups server (Linux/Ubuntu server har jeg allerede) og da bruke usb slik at alle enhetene kan bruke den? Lenke til kommentar
skripis Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Høres ut som ip-konflikt. Kan du gå inn i innstillinger på tv eller printer og endre ip-adresse? Evt. endre i router? Lenke til kommentar
Dessverre_;-) Skrevet 23. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2016 Ip er forskjellige, tv har xxx.xxx.xx.147 og printer 195. Det var det første jeg tenkte på.. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) Dette er et wild shot, tror ikke det har noe å si, men har du forsøkt å skru av SNMP på printeren? Det kan muligens føre til packet loss hvis printeren går bananas og forsøker å polle data i vilden sky. Endret 23. desember 2016 av Uderzo Lenke til kommentar
Thsan Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) Har noe å gjøre med hvordan FMG behandler tv og internett signaler. Det oppstår noe feil med multicast, når samsung skrivere er koblet til. Ingen kjent workaround som jeg vet om desverre =/ Endret 23. desember 2016 av Thsan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå