trønder Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Har for første gang bygget min egen pc helt fra bunnen av. Men nå har jeg et problem -jeg glemte å stille inn riktig processorhastighet i bios før jeg formaterte og laset inn oprativsystem. Når jeg forandre hatigheten og prøver å starte opp maskina låser den seg etter bios,mens windows ladder eller så får jeg svart skjerm med meldingen cpu speed. har en XP 1800+ som nå går på kun 1150 ikke på 1533 som den skal. hovedkortet er abitKG7-raid Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Hvilken CPU vifte har du Jeg har nettopp hatt det samme problemet men det er fikset Hilsen Mumiene Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Slike tråder passer best under hk og cpu, takk Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Har du satt på riktig multiplier? Er den ikke eksakt vil nok ikke PC'en starte ordentlig. Finn fram kalkulatoren evt. sett den litt lavere eller litt høyere Lenke til kommentar
jason Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 DRAM står på 100 hos deg med en multiplikator på 11,5 dvs. 1150Mhz Denne skal stå på 133 og samme multiplikator (11,5) da vil du få 1533Mhz Dette stiller du inne i bios under "Advanced chipset feature setup meny" og så videre inn i "DRAM clock /Drive control". Lenke til kommentar
trønder Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Det er forhåndsinnstallerte valg i bios'en-jeg setter den på et valg som heter XP1800+ der er alt forhåndsinnstalert.Vifta er en taisol (den skal være god nok) Jeg lurer på om ps-data har sent meg feil prosessor? Hvordan skal jeg få sjekket det? Har prøvd å sette den på user defined og velge multiplier x11,5 clock 133 men det vil ikke gå da heller. Hva betyr FSB rate til meg står den på 3:3:1? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Den bør vel stå på 4:4:1 når du kjører 133fsb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå