Thlom Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Mplayer funket finfint før, men nå får jeg opp følgende filmelding uansett hvilket filmformat jeg prøver å spille: "Error opening/initializing the selected video_out (-vo) device" Jeg kjører Red Hat 8.0 oppgradert til Fedora på en pentium 4 2.53GhZ, Nvidia GeForce 4 4600 kort. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Det kan henda at du ikkje lenger har videoakselerert grafikkdrivar. Kva får du når du skriv kommandoen "xvinfo"? (Masse informasjon tyder på at ting skal vera OK, men "no adaptors present" tyder på at drivaren ikkje er videoakselerert.) Prøv med "mplayer -vo x11" for å spela av video utan akselerasjon. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 hmm, fikk no adaptors present. Hvordan kan jeg få fikset på det? Fikk spilt video med mplayer -vo c11, men fikk ingen lyd, feilmelding: "SDL: Unable to open audio: no avaiable audio devices" Dog, xmms spiller musikk som bare rakkern. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Må kanskje installera NVidia-drivarane på nytt? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Installerte nvidia driverne på nytt, da funket mplayer, også ut2003 funket (har hatt problemer med det tidligere). Men nå er problemet at jeg ikke får lyd, hverken i ut2003 eller mplayer. xmms spiller musikk så det griner. så hva som er feilen her aner jeg virkelig ikke Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Fant ut at om xmms ikke kjører så funker lyden i mplayer. sikkert samme som vil skje i ut2003 også. . . merkelig. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 når xmms kjører så grabber den lydkortet. kun et program kan kjøre lyd om gangen (får ikke dette helt til å stemme, men teorien er da sånn...) Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Fant ut at om xmms ikke kjører så funker lyden i mplayer. sikkert samme som vil skje i ut2003 også. . . merkelig. Er ikke så merkelig om du ikke bruker noen wrapper(server) på /dev/dsp. Kun en prosess kan skrive til devicen av gangen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 okay, man lærer noe nytt hver dag. Ett annet problem jeg har er at maskinen min setter seg i hvilemodus etter ca 3 minutter om xmms ikke spiller. Lenke til kommentar
mozz Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Har du sjekka strømalternativene i kontrollpanelet? Der kan du kanskje velge hvor lang tid det skal gå før maskina går i hvilemodus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå