sdfsdfjk Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Hallo! Jeg bor i en by og har fått jobb i en annen by i Norge. Derfor må jeg flytte dit, snarest. Tilleggsinformasjon: - Dette er en statlig stilling som har en midlertidig varighet. - Jeg er nyutdannet og dette blir min første jobb etter endt utdanning. Hvilke økonomiske utgifter dekker staten for meg? Endret 22. desember 2016 av Herr.Nerd Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Dette er en vanlig jobb, ikke via NAV eller noe slikt? Da er det så vidt jeg vet ingen, det er det man får lønn for... Mulig NAV kan hjelpe så vidt helt i starten, men tviler litt. Endret 22. desember 2016 av aklla 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Du kan antakeligvis få noe lønn i forskudd om du trenger det... Edit: Det virker som om NAV har en flyttestønad. Du får sjekke med dem. Endret 22. desember 2016 av Sexylubb1 1 Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 22. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2016 Dette er en vanlig jobb, ikke via NAV eller noe slikt? Da er det så vidt jeg vet ingen, det er det man får lønn for... Mulig NAV kan hjelpe så vidt helt i starten, men tviler litt. Det er en vanlig jobb med midlertidig varighet. Jeg lurte egentlig på hva lovverket sier om flytting til nytt sted. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Om du søkte jobb der så hadde du vel en plan for flytting dit også? Ellers er det vel bare om arbeidsstedet flytter slik at du må flytte etter at du har krav på noe, så vidt jeg vet. 1 Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Lovverket sier absolutt ingenting. Noen etater i Staten dekker flytting når arbeidstakere bytter geografisk arbeidssted (og stiling), men bare når den nye jobben har en varighet på MER ENN 12 måneder (les minst ett år og en dag). Uavhengig av dette dekker ikke disse etatene flytting til den første stillingen (om den ikke kommer direkte etter skolegang som gir plikttjeneste). Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Hvilke økonomiske utgifter dekker staten for meg? Absolutt ingen, på samme måte som en privat arbeidsgiver neppe ville dekket kostnader du hadde med å flytte dit du søkte jobb, med mindre du er særdeles god til å forhandle, og/eller ble "headhuntet" til stillingen. Du kan derimot ha rett på skattefradrag for flyttekostnadene, etter hovedregelen om fradrag for "utgifter til inntekts ervervelse" -men jeg er ikke sånn umiddelbart helt sikker på om flytteutgifter inngår i minstefradraget (slik at du må dokumentere samlede kostnader på mer enn det) eller ikke. Endret 22. desember 2016 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Så lenge det ikke er snakk om en virksomhetsoverdragelse eller lignende er det ingen støtte for flytting 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Spør arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Jeg har fått dekt flytteutgifter flere ganger, men det var en del av vilkåra – sto i utlysinga. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Staten har en særavtale om dekning av flytteutgifter som du kan falle inn under. Kontakt arbeidsgiver. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå