fudun Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Er arbeidsgiver som betaler maskina, så da er det egentlig ikke fritt frem for å mekke. Men det er helt vanlig m.2-disk? Tenkte egentlig denne var lodda på, som endel andre små lappiser har vært de siste åra. Det er egentlig mer strømforbruket til 4k-skjermen jeg tenkte på, men det er godt å høre at skjermen er fin. Tror 1440 hadde holdt i 15", men nå kjører jeg faktisk den oppløsninga på telefonen som er 10" mindre, så jeg får vel bare prøve og se. Sikkert fint i photoshop. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Hadde en tekniker på besøk i dag. Han byttet hovedkort, skjermpanel og nettverkskort. Hovedkortet skulle i følge han være en oppdatert type, der de har fikset problemet med coil whine. Men det virker litt som at Windows ikke likte helt at man byttet hovedkort, så jeg holder på med å lage en bootable usb pinne nå, så jeg kan kjøre en clean install. Får no fryktelig med blue screen slik den står nå, så jeg håper det bare er driverne som er loka. Hvis ikke får de komme på besøk igjen. Skjermen begynte å flimre litt da vi startet den opp igjen, etter å ha byttet komponentene. Dog usikker på om det kan ha hatt noe med driverne å gjøre. Windows deaktiverte det dedikerte skjermkortet da vi bootet opp maskinen. Så det ble litt styr til slutt. Men om maskinen blir helt plettfri etter at jeg har fått kjørt inn en fersk versjon av w10, så sier jeg meg fornøyd. Kommer med en oppdatering når jeg har fått testet den litt:) Lenke til kommentar
fudun Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Spennende. Har du noe versjonsnummer på hovedkortet du fikk? Sitter hjemme og er syk, så har ikke fått henta pcn min Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Hvor finner jeg det? Nå har jeg fått kjørt inn en fersk versjon av windows 10 pro. Foreløpig ser det ut som at skjermen er frisk, men jeg kan fortsatt høre coil whinen. Jeg sitter en del i et rom med veldig lite lydforurensing, og det er alt for merkbart med den lyden. Aldri opplevd liknende med laptoper jeg har hatt før. Så nå lurer jeg litt på om jeg skal få maskinen returnert på et vis. Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Hvor finner jeg det? Nå har jeg fått kjørt inn en fersk versjon av windows 10 pro. Foreløpig ser det ut som at skjermen er frisk, men jeg kan fortsatt høre coil whinen. Jeg sitter en del i et rom med veldig lite lydforurensing, og det er alt for merkbart med den lyden. Aldri opplevd liknende med laptoper jeg har hatt før. Så nå lurer jeg litt på om jeg skal få maskinen returnert på et vis. Er det tilfeldig om du får coil whine? Andre jeg kjenner som har XPS har tydeligvis ikke det. Kan jo sikkert få en ny PC da. Virker uansett som du har hatt masse problemer med XPS'en. Skjerm, nettverkskort, hovedkort, coil whine.. virker ikke akkurat som topp kvalitet. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Lyden er ganske konstant nå. Gjelder når maskinen er plugget i strøm. Mulig jeg har vært veldig uheldig. Kontakten min i kundeservice skulle ta det opp med sjefen sin. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Får på en måte håpe du var uheldig. Jeg er veldig sensitiv for støy, og er av typen som går på jakt og kobler ut elektronikk som støyer. Har en stygg følelse av at denne støyen er der for å bli. Jeg kommer ikke til å akseptere støy, men det er vel ikke like lett når man har bestilt som bedrift å få returnert. Så er spørsmålet hva slags laptop man skal gå for dersom det ikke blir denne. Har vært på utkikk en stund etter en laptop som både er portabel og kraftig, har minimum 1 tb lagring og dedikert gpu. Ser ikke så mange alternativer. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 (endret) Det er det som suger.. maskinen er egentlig helt perfekt når det kommer til størrelse, innganger og hw. Så enten må jeg bare prøve å ignorere lyden eller ha på musikk, hver gang maskinen er plugget i strøm. Eller vente på at noen andre kommer et tilsvarende oppsett. Endret 15. mars 2017 av Hotel Papa Lenke til kommentar
fudun Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Det eneste den vel mangler av tilkoblinger er skikkelig Thunderbolt 3. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 (endret) Forsåvidt sant. Nå virker det som at jeg har møtt veggen hos Dell.. Unfortunately it can happen for notebooks to a certain degree. There is not more we can do. Hei. Dessverre er coil whine noe som er working as designed, beklager. Haqr ikke mulighet å returnere ordren. Ha en fin dag Simona Edit: dette burde de jo opplyse om på hjemmesiden, hvis coil whine er "working as designed". Mao de burde spesifisere at man kjøper en maskin med ulyd. Lurer på hva Forbrukerrådet sier. Endret 16. mars 2017 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Prøv å ta det på reklamasjonen heller enn garantien, og kontakt gjerne forbrukerombudet. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Prøv å ta det på reklamasjonen heller enn garantien, og kontakt gjerne forbrukerombudet. Hvordan skal jeg ta det på reklamasjon når de sier at den er "working as designed"? I mean, de burde opplyst om at de selger en 20.000 kroners maskin med coil whine i så tilfelle. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Dette er jo helt krise. Har ikke fått min enda, men ettersom min er kjøpt gjennom bedrift har jeg veldig lite rettigheter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Prøv å ta det på reklamasjonen heller enn garantien, og kontakt gjerne forbrukerombudet. Hvordan skal jeg ta det på reklamasjon når de sier at den er "working as designed"? I mean, de burde opplyst om at de selger en 20.000 kroners maskin med coil whine i så tilfelle. Hvis du har kjøpt direkte fra Dell ville jeg nå kontaktet forbrukerrådet og hørt med dem om råd. Hvis du har kjøpt det fra en annen butikk kan du da det via reklamasjon (ikke garanti) med dem. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Da har jeg fått min. Ungeskrik og tv på gang, så hører ikke noe (elektronisk) støy foreløpig. Blir spennende å se hva jeg synes når unga har lagt seg... Er ikke umiddelbart overbevist av tastaturet. Mulig jeg var bortskjemt med Lenovo X1, eller så er det bare uvant. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Hos meg kommer det stort sett når maskinen er på 100% med strømmen koblet til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Det er godt mulig XPS-laptopene gjør seg best for folk med litt øresus Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Ja, eller i "busy office environment" som de hele tiden spør om jeg kan teste maskinen i. Klart, er det masse støy rundt deg til enhver tid, så vil man jo ikke høre det. Verre blir det når man sitter rundt stuebordet hjemme og prøver å få inn en arbeidsøkt. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Man skal ikke bruke maskina hardt før vifta setter igang ihvertfall. Holder på å synce dropbox, og da blir vel ssd-en ganske varm virker det som. Jeg har ennå ikke fått brukt den mens den står i laderen, men har kobla i nå, og får huset for meg selv om ikke altfor lenge. Håper jo jeg ikke blir plaga av coil whine, men det er greit å finne ut av det... Hvis alt går bra her, tenkte jeg å starte å tweake litt på ytelsen. Tenker først å undervolte cpu og så klokke opp gpu litt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Prøv å rull i gang et spill, så ser du hvordan viftene jobber ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå