Hotel Papa Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Jeg lagde en tråd her ang problemet: https://www.reddit.com/r/Dell/comments/5vdurm/so_i_got_a_9560_and_it_has_coil_whine_when/ Jeg ringte teknisk support i dag. Må si det var noen andre boller enn den ikke-eksisterende salgsavdelingen deres. Long story short, Dell kjenner til problemet og slipper et nytt hovedkort i mars som åpenbart fikser coil whine problemet. De sender en tech fyr hjem til meg som bytter hovedkortet, og da forhåpentligvis løser problemet. Har brukt den en del timer i dag. Maskinen virker veldig fin og stabil. Ingen lagging, flimmer eller andre bugs. Ser ut som at dette blir en keeper, hvis bytte av hovedkortet er det som skal til for å gjøre den tilnærmet perfekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Interessant strategi, de har pøst alle ressurser inn i support heller enn salg med andre ord Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Interessant strategi, de har pøst alle ressurser inn i support heller enn salg med andre ord Er vel kanskje fordi de stort sett har bedriftskunder, og de har litt andre krav. Og at den samme avdelingen gjerne har ansvaret for support av XPS produkter? Du har jo tross alt 1 år support på døren inkludert. Så er vel muligens heller et tilfelle av at de har pøst mye penger inn i bedriftsdelen av selskapet i Norden, men ikke for vanlige forbrukere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Godt mulig du har rett. Og de regner vel sikkert med at tredjepartsbutikker (Dustin) håndterer salg til privatpersoner. Uansett grunn liker jeg fordelingen av ressurser. Ser mye heller at de bruker fortjenesten på å reparere gamle produkter enn å selge meg nye. Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Er det greit å kjøpe XPS nå? Eller er det en del problemer nå i begynnelsen som gjør det lurt å vente, eller noe annet? Har en 10%-kupong så haster ikke å kjøpe med en gang. Er det eventuelt andre gode alternativer til XPS 15, skal brukes i sammenheng med studier Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) Med den supporten de gir, så ser jeg ikke noe i veien for å kjøpe en maskin. Jeg har irritert meg litt over at filmer på youtube og facebook ikke laster inn bra nok. Så jeg henvendte meg igjen til reddit, det viser seg at Killer kortet som sitter i er av ganske dårlig kvalitet, eller driverstøtten er ganske ræv. Så flere har fått byttet det inn i et Intel 8265 kort (https://www.reddit.com/r/Dell/comments/5tcvtu/killer_1535_to_intel_8265_wifi_card_upgrade_for/). Så jeg kontaktet support igjen da, tenkte gi det et forsøk. Og jaggu tok det ikke mange minuttene før de har bestilt et nytt kort til meg, som er på vei i posten as we speak. Må si denne kundestøtten virkelig har overrasket meg, skulle jo også bare mangle når man punger ut såpass mye penger for en laptop. Jeg er på syvende time med bruk nå. Arbeid i word, streamet en del youtubefilmer og hørt på musikk. Fortsatt 25% igjen. Begynner å bli ganske fornøyd med denne maskinen nå! Endret 23. februar 2017 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Med den supporten de gir, så ser jeg ikke noe i veien for å kjøpe en maskin. Jeg har irritert meg litt over at filmer på youtube og facebook ikke laster inn bra nok. Så jeg henvendte meg igjen til reddit, det viser seg at Killer kortet som sitter i er av ganske dårlig kvalitet, eller driverstøtten er ganske ræv. Så flere har fått byttet det inn i et Intel 8265 kort (https://www.reddit.com/r/Dell/comments/5tcvtu/killer_1535_to_intel_8265_wifi_card_upgrade_for/). Så jeg kontaktet support igjen da, tenkte gi det et forsøk. Og jaggu tok det ikke mange minuttene før de har bestilt et nytt kort til meg, som er på vei i posten as we speak. Må si denne kundestøtten virkelig har overrasket meg, skulle jo også bare mangle når man punger ut såpass mye penger for en laptop. Jeg er på syvende time med bruk nå. Arbeid i word, streamet en del youtubefilmer og hørt på musikk. Fortsatt 25% igjen. Begynner å bli ganske fornøyd med denne maskinen nå! Er vel samme problemet med alle maskinene da, litt irriterende å måtte henvende seg til support med en gang du får PCen hvis nettverkskortet er så dårlig... Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Mye mulig. I mitt tilfelle fant jeg ingen annen maskin med samme oppsett til den prisen, så da får jeg heller knote litt med det. Jeg er overbevist om at det er en knallbra maskin når de har fått luket ut en del av disse småfeilene. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 De selger versjoner med Intel kortet som standard. Dessverre kan du ikke velge det for hvilken som helt config. Kanskje du kan spør support derimot, må være billigere å bytte før enn etter. Killer network fikk de vel fordi folk klaget på Realtek løsningene om jeg ikke husker feil. Og Realtek er hva de aller aller fleste har. Killer skal liksom være bedre, men jeg har bare hørt om problemer med Killer. Min XPS har Realtek. Har hatt Intel kort i bærbar før som jeg ville sagt var bedre. På desktop derimot har jeg hatt mer problem med mitt Intel kort enn Realtek kortene jeg har hatt. Var en merkelig feil som jeg fant en .exe fil fra en Intel ingeniør på forumet deres som fikset problemet. Ellers sa Hotel Papa at Dell slipper nytt HK i mars som fikser coil whine problemene, så sikkert lurt å vente til det skjer i så fall, og få bekreftet at det er PC med nytt HK du kjøper. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Ellers sa Hotel Papa at Dell slipper nytt HK i mars som fikser coil whine problemene, så sikkert lurt å vente til det skjer i så fall, og få bekreftet at det er PC med nytt HK du kjøper. Hvordan skal man få det bekreftet? Salgssupport er jo ikke-eksisterende / av ekstremt lav kvalitet. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Du må bare kontakte dem via Facebook. Eventuelt ringe tech support og spørre dem. Lenke til kommentar
PolPot Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Når det gjelder Dell xps og support har jeg ringt dem på et døgnåpent 810-nummer. Får typisk snakke med noen i India... men dæven døtte så sykt serviceinnstilte de er! Utrolig bra. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Etter at maskinen har oppført seg noenlunde bra over en periode, så startet den med å flimre da jeg åpnet den i morges. Kontaktet dem via teknisk støtte og chattet med dem der, veldig serviceinnstilte og virker interesserte i at kunden skal få løst problemet. Jeg trodde Apple sin kundesupport var bra, men dette er nok noe av det bedre jeg har vært borti. Særlig digg at man kan chatte med dem. Uansett, så vil jeg bli kontaktet av en servicetekniker i morgen, som da angivelig skal komme hjem til meg for å bytte ut noen deler. Siden jeg er såpass fornøyd med den når den virker som den skal, så tenker jeg at jeg vil gi dette en sjanse før den eventuelt går i retur. Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Etter at maskinen har oppført seg noenlunde bra over en periode, så startet den med å flimre da jeg åpnet den i morges. Kontaktet dem via teknisk støtte og chattet med dem der, veldig serviceinnstilte og virker interesserte i at kunden skal få løst problemet. Jeg trodde Apple sin kundesupport var bra, men dette er nok noe av det bedre jeg har vært borti. Særlig digg at man kan chatte med dem. Uansett, så vil jeg bli kontaktet av en servicetekniker i morgen, som da angivelig skal komme hjem til meg for å bytte ut noen deler. Siden jeg er såpass fornøyd med den når den virker som den skal, så tenker jeg at jeg vil gi dette en sjanse før den eventuelt går i retur. https://www.youtube.com/watch?v=UZ70xlVNT3Y Har du Full HD eller 4K-skjerm? Lenke til kommentar
NightlyDev Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Long story short, Dell kjenner til problemet og slipper et nytt hovedkort i mars som åpenbart fikser coil whine problemet. Short story long, det blir nok ikke fikset. Dell går frem og tilbake mellom "nei, det problemet vet vi ikke om", "vi vet om problemet og det vil komme en ny versjon" og "det er meningen det skal være slik". Tro meg, coil whine har det vært på alle XPS modeller jeg har hatt, og det hele startet med XPS m1330(fra 2007). På mer eller mindre alle maskinene siden den har de sagt alle de tre tingene, men faktum er at jeg sitter her med en XPS 13 9343 og en XPS 13 9350 og begge to har coil whine fra grafikkdelen i prosessoren. Tro meg, jeg har hatt flere hovedkort byttet. Killer network fikk de vel fordi folk klaget på Realtek løsningene om jeg ikke husker feil. Og Realtek er hva de aller aller fleste har. Du blander nok broadcom og realtek her. Når det kommer til trådløst så er det som regel broadcom eller intel som er i XPS laptopene, ikke realtek. Realtek blir som regel brukt til kablet. Det mest normale er broadcom aka "Dell wireless", etterfulgt av Intel. Nå selges de og med Killer. Alienware laptopene har i lengre tid blitt solgt med killer. Det er ingen tvil om at intel sine er de beste. 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Har du Full HD eller 4K-skjerm? 4K. Short story long, det blir nok ikke fikset. Dell går frem og tilbake mellom "nei, det problemet vet vi ikke om", "vi vet om problemet og det vil komme en ny versjon" og "det er meningen det skal være slik". Tro meg, coil whine har det vært på alle XPS modeller jeg har hatt, og det hele startet med XPS m1330(fra 2007). På mer eller mindre alle maskinene siden den har de sagt alle de tre tingene, men faktum er at jeg sitter her med en XPS 13 9343 og en XPS 13 9350 og begge to har coil whine fra grafikkdelen i prosessoren. Tro meg, jeg har hatt flere hovedkort byttet. Vel, blir det ikke fikset i løpet av tre forsøk, så får de den jo bare i retur. Når er det du får coil whine på din? Når den er plugga i eller når den går på strøm? Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Killer network fikk de vel fordi folk klaget på Realtek løsningene om jeg ikke husker feil. Og Realtek er hva de aller aller fleste har. Du blander nok broadcom og realtek her. Når det kommer til trådløst så er det som regel broadcom eller intel som er i XPS laptopene, ikke realtek. Realtek blir som regel brukt til kablet. Det mest normale er broadcom aka "Dell wireless", etterfulgt av Intel. Nå selges de og med Killer. Alienware laptopene har i lengre tid blitt solgt med killer. Det er ingen tvil om at intel sine er de beste. Hehe, det stemmer selvfølgelig. Intel er definitivt best ja, men det er vel dyrere, og viktig å spare penger.... Har ikke coil whine på min XPS 13 9350 Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Lanseres det en ny versjon nå til sommeren eller neste høst/vinter? Blir vel minimalt med oppgraderinger uansett.. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Jeg lagde en tråd her ang problemet: https://www.reddit.com/r/Dell/comments/5vdurm/so_i_got_a_9560_and_it_has_coil_whine_when/ Jeg ringte teknisk support i dag. Må si det var noen andre boller enn den ikke-eksisterende salgsavdelingen deres. Long story short, Dell kjenner til problemet og slipper et nytt hovedkort i mars som åpenbart fikser coil whine problemet. De sender en tech fyr hjem til meg som bytter hovedkortet, og da forhåpentligvis løser problemet. Har brukt den en del timer i dag. Maskinen virker veldig fin og stabil. Ingen lagging, flimmer eller andre bugs. Ser ut som at dette blir en keeper, hvis bytte av hovedkortet er det som skal til for å gjøre den tilnærmet perfekt. Har du fått nytt hk ennå? Jeg får min 9560 på mandag. Litt irriterende at jeg måtte ha 4k-skjerm for å få 1 TB, menmen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Nope, de har enda ikke fått det inn på lager. Du kunne jo bare byttet til 1TB selv? 4K skjermen er forøvrig ganske digg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå