Hotel Papa Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Det er med den nye harddisken du fikk tilsendt? Isåfall må du bare fortsette å klage. Det der er jo latterlig dårlig. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Det var den nye disken, ja. Littegrann dårligere score enn sist. Mye dårligere enn den eldste ssden jeg har. Har sagt jeg ønsker å returnere nå. Ikke fått svar ennå. Lurer på hva jeg skal kjøpe istedet. Heller mot noe enda mer portabelt og egpu. Endret 4. april 2017 av fudun Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Har du vurdert MS Surface book? Lenke til kommentar
fudun Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Leste litt om den, men forsto ikke helt hva som er så bra med den, eller hvorfor den er såpass dyr. Den har ikke Pascal GPU Den har ikke Thunderbolt 3 Ikke HDMI 2.0 Alt er egentlig forrige generasjon, og den kommer først nå? Sikkert fint som ultraportabel. Jeg vil ha en som også er en arbeidsstasjon og koble den på 4k-tv i stua av og til. Lenke til kommentar
efur Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Det der var synd. Hadde jeg visst at SSDen skulle bli et problem så hadde jeg gått for den med 256 og 8gb, og heller oppgradert selv.Krysser fingrene for at min er bedre. Lenke til kommentar
efur Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Har du testet andre benchmark programmer forresten ? Mener jeg leste at enkelte programmer rett og slett ikke fungerte skikkelig og gav derfor for lav hastighet. Lenke til kommentar
efur Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Har du testet dette:http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/19988010 I managed to get the performance back by going into the disk properties and turning off windows write cache flushing. Both checkboxes should be checked. Write speed went to about 1400 Mb/s then. Lenke til kommentar
efur Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Er det noen som har spurt Dell om å få lov til å returnere SSD, og heller få penger igjen for den? Altså å kjøpe SSD selv. Lenke til kommentar
efur Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Jeg leste et sted at det kunne være en bug med AS SSD. Test ut CrystalDiskMark før du gir den fra deg Om SSDen faktisk er treig så hjelper det jo lite hva en benchmark sier. Men du ikke får tid til å teste det skikkelig ut og skal stole på en benchmark test, så ville jeg iallefall prøvd flere programmer. Jeg er litt usikker på hvordan SSDen kommer til å påvirke meg. Nå bruker jeg en HDD som er supertreig så alt blir uansett en enorm forbedring. Men når det er sagt så burde ikke Dell levere en maskin med så forskjellig ytelse. Det skal ikke være lotto om en får et bra eller dårlig produkt. Endret 4. april 2017 av Erling82 Lenke til kommentar
fudun Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Hmmmm, Disable write cache flushing ser ut til å hjelpe betraktelig på benchmarken. Fikk omtrent samme 4k write som x25-m disken min. Det er fortsatt langt opp til Samsung 96x da. Lenke til kommentar
efur Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Hmmmm, Disable write cache flushing ser ut til å hjelpe betraktelig på benchmarken. Fikk omtrent samme 4k write som x25-m disken min. Det er fortsatt langt opp til Samsung 96x da. Print Scrn? Testet du CrystalDiskMark også? Lenke til kommentar
efur Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Her er forresten enda en tråd ang optimalisering av SSDen:https://www.reddit.com/r/Dell/comments/5xvrvi/howto_95605520_toshiba_ssd_optimizing_performance/ Endret 4. april 2017 av Erling82 Lenke til kommentar
fudun Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Kjører CDM nå, skal legge opp screenshots etterhvert, skriver fra en annen pc mens den jobber. Det ser såpass lovende ut at jeg tenker å prøve litt mer - har ikke installert chrome engang nå, det lagga som pokker forrige gang. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Her er forresten enda en trånd ang optimalisering av SSDen: https://www.reddit.com/r/Dell/comments/5xvrvi/howto_95605520_toshiba_ssd_optimizing_performance/ AHCI? Interessant. Maskina kom levert satt opp med RAID on, og Dell anbefalte meg å kjøre det ved fresh installasjon også. Hmmm OCZ-driver også¨, det her må jeg se mer på. Endret 4. april 2017 av fudun Lenke til kommentar
efur Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Håper virkelig det løser seg. Det er jo litt sprøtt hvis en kan klare å fikse dette med litt justeringer..... dette burde Dell ha fått til før de sendte ut et ferdig produkt. Men en kan jo begynne å lure på hvor utprøvd det er, når de plutselig må bruke 3 forskjellige SSDer under fabrikasjonen. Ang. trottling så leste jeg enda en tråd om at thermal pads på VRAMen skulle gjøre susen. Forstår ikke hvorfor Dell har droppet dette hvis det faktisk kan gi så gode resultater. Det koster jo ikke mye heller. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Ja, veldig dårlig kvalitetskontroll til å være en såpass dyr maskin. En PM961 koster for vanlige forbrukere også mindre enn den Toshibaen de har putta inn. Ser ut som det er mye å hente ved å gjøre som i siste lenka her. Men man er fortsatt et godt stykke unna Samsung. Lenke til kommentar
efur Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Her er forresten enda en trånd ang optimalisering av SSDen: https://www.reddit.com/r/Dell/comments/5xvrvi/howto_95605520_toshiba_ssd_optimizing_performance/ AHCI? Interessant. Maskina kom levert satt opp med RAID on, og Dell anbefalte meg å kjøre det ved fresh installasjon også. Hmmm OCZ-driver også¨, det her må jeg se mer på. http://forum.notebookreview.com/threads/trying-ahci-mode-xps-15-9550.785081/ Raid: Rart at hastigheten skal variere så veldig fra "AC fresh boot" og etter hvilemodus. Og i tillegg får han bedre resultater på "boot from battery" Jeg har ikke peiling på dette, men det virker som alt blir mer stabilt med ACHI Lenke til kommentar
fudun Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Hmmm, Chrome lagger ihvertfall fortsatt - ekstremt irriterende, men det var vel en fiks for det. Må lete etter den hvis jeg i det hele tatt skal bruke denne maskina. Her er Crystaldiskmark med RAID/IRS/noflush Lenke til kommentar
fudun Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Visstnok Nvidia-driveren som er problemet her. Rart at buggen har eksistert i flere mnd uten å ha blitt fiksa. Må installere en eldre driver. Lenke til kommentar
efur Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/20006909 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå