neb Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 hei.. er hypp på å innstallere linux ved siden av windows xp.. bare for å teste det ut.. har prøvd å kjøre knoppix fra CD. men det ville ikke maskina mi.. som dere kansje har skjønt er jeg 100% fersk når det gjelder linux. kan noen ambefale et bra Linux OS, som jeg kan kjøre ved siden av win XP.. vil gjerne ha forklart hvordan jeg innstallerer det også. pliis.. need help! takk for alle svar! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Prøv Fedora. Utrolig enkel, både i installasjon og bruk. fedora.redhat.com Eneste som er å si er at du må rydde ca 10 GIG plass til Linux sine partisjoner å en eller annen disk. Er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer på "ikke-primærdisk", men det burde ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Vil anbefale deg å installere SuSE 9.0 eller Fedora. Suse har MarcelSB laget en installasjonsguide til her. Fedora kan du laste ned .iso filer som du brenner ut på cder. Begge er enkle å installere i dualboot med Windows XP. Personlig synes jeg nok SuSE 9.0 er den beste, men noen vil helt sikkert være uenig i det. Begge er nemlig veldig gode. Klokt valg å begynne å lukte litt på Linux. Det er enorme muligheter og mye artig som ligger foran deg... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 huff ikke suse... administrer en suse boks på skolen, den sliter. Den er til og med ustabil (!) Kjører fedora på en identisk maskin, går som en drøm. Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) huff ikke suse... administrer en suse boks på skolen, den sliter. Den er til og med ustabil (!) Kjører fedora på en identisk maskin, går som en drøm. Ja det at du har problemer med administrasjonen av Suse er jo helt klart ensbetydende med at fedora er mer stabil enn Suse. Endret 30. november 2003 av Jazzcat Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jævelboksen gadd ikke en gang å spørre meg om jeg ville ha gcc med venner eller ei?!? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jævelboksen gadd ikke en gang å spørre meg om jeg ville ha gcc med venner eller ei?!? Tar du bare default-install av pakker? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Den spurte ikke. Og nei jeg pleier ikke bare ta default install. Endret 30. november 2003 av kyrsjo Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Vel, vel. Hva du enn velger av SuSE og Fedora blir det bra, så du kan vel egentlig umulig gjøre et dårlig valg. Men jeg legger nå allikevel inn et godt ord for SuSE og deres Yast. Det er genialt... Lenke til kommentar
yNx Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Mandrake kan også være et godt alternativ Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 yast sin brukerkonfigurering er ikke genial. . . skal stoppe nå. Lenke til kommentar
neb Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 yesyes.. takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå