AfterGlow Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Det problemfylte selskapet tar endelig bladet fra munnen og varsler store endringer.Crytek stenger de fleste av studioene sine Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Synd de ikke stenger ned alt, så hadde det blitt slutt på drittspill fra den kanten. Lenke til kommentar
Populært innlegg CWH Skrevet 22. desember 2016 Populært innlegg Del Skrevet 22. desember 2016 Synd de ikke stenger ned alt, så hadde det blitt slutt på drittspill fra den kanten. Veldig konstruktivt. Det er nok en del spillere og ansatte som er uenige med deg. -1 empathy 11 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) En gang i tiden dro crytek grafikken opp flere hakk. Ps4 ville sikkert hattt ps2 grafikk i dag. Om ikke crytek viste at man kan lage fin grafikk. Deres motor vil også brukes i to store spill. Det ene er et romskip spillet. Som jeg personlig ikke bryr meg om. Men som nå er verdens raskest voksende religion. Og Kingdom come. Endret 22. desember 2016 av Gunfreak 4 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Skulle gjerne håpet crysis\ Crysis warhead og Crysis 2 får en oppdatering. Inkludert Farcry 1-2 for disse har såpass dårlig optimalisering\bildekvalitet at de er 9 år gamle. For på den tiden var de spillene særlig crysis så krevende man måtte ha råeste 2 kjerne cpu og ATI Radeon 9800 Pro eller GT 8800. I dag klarer GTX 1060 eller eldre spillet på maks og GTX 1080 gir ikke bedre bildekvalitet\ytelse i 4k. Så veldig synd ellers skulle jeg gjerne spillet det mere. 2 Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 En gang i tiden dro crytek grafikken opp flere hakk. Ps4 ville sikkert hattt ps2 grafikk i dag. Om ikke crytek viste at man kan lage fin grafikk. Deres motor vil også brukes i to store spill. Det ene er et romskip spillet. Som jeg personlig ikke bryr meg om. Men som nå er verdens raskest voksende religion. Og Kingdom come. Mange ansatte har allerede blitt plukket opp av Cloud Imperium Games og starengine er allerede mer utviklet og optimalisert enn det orginale cryengine var. That being said så tror jeg unreal engine ville vært mye bedre for SC enn Cryengine. De har fortsatt ikke fikset alle network probleme/feilene i starengine/cryengine som fører til uendelig mye crashes og ekstremt mye lagg. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Vet noen med https://www.cryengine.com/ Må man betale 9.90 USD/EUR per month Er det samme verktøy utviklerne bruker på crysis 2-3? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Vet noen med https://www.cryengine.com/ Må man betale 9.90 USD/EUR per month Er det samme verktøy utviklerne bruker på crysis 2-3? Det er samme verktøy ja. Lenke til kommentar
Didgy Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 En gang i tiden dro crytek grafikken opp flere hakk. Ps4 ville sikkert hattt ps2 grafikk i dag. Om ikke crytek viste at man kan lage fin grafikk. Deres motor vil også brukes i to store spill. Det ene er et romskip spillet. Som jeg personlig ikke bryr meg om. Men som nå er verdens raskest voksende religion. Og Kingdom come. Mange ansatte har allerede blitt plukket opp av Cloud Imperium Games og starengine er allerede mer utviklet og optimalisert enn det orginale cryengine var. That being said så tror jeg unreal engine ville vært mye bedre for SC enn Cryengine. De har fortsatt ikke fikset alle network probleme/feilene i starengine/cryengine som fører til uendelig mye crashes og ekstremt mye lagg. Tenkte jeg bare skulle si ifra. Unreal Engine har bare 32-bit koordinatsystem og takler ikke baner over 36 kvadrat kilometer før man får artifacts i form av riving hakking når noe beveger seg, å fikse det ville krevd å mer eller mindre lage store deler av motoren fullstendig på nytt. Unreal Engine har planer om å få det kanskje fikset innen utgangen av 2017 dersom de setter av så og si hele mannskapet sitt for å kun jobbe med det hele året. Samtidig er render-kjernen til Cryengine en del mer effektiv for øyeblikket. Jeg synes selv UE4 er generelt den beste motoren på markedet for øyeblikket. Men det er ingen tvil om at Star Citizen måtte kjøre på Cryengine da det er den eneste tilgjenglig på spillmarkedet som har 64-bit koordinatsystem og støtter baner opptil flere milliarder kvadrat kilometer. 5 Lenke til kommentar
Wonderchin0 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Dette er gode nyheter for Star Citizen 1 Lenke til kommentar
Wonderchin0 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 En gang i tiden dro crytek grafikken opp flere hakk. Ps4 ville sikkert hattt ps2 grafikk i dag. Om ikke crytek viste at man kan lage fin grafikk. Deres motor vil også brukes i to store spill. Det ene er et romskip spillet. Som jeg personlig ikke bryr meg om. Men som nå er verdens raskest voksende religion. Og Kingdom come. Mange ansatte har allerede blitt plukket opp av Cloud Imperium Games og starengine er allerede mer utviklet og optimalisert enn det orginale cryengine var. That being said så tror jeg unreal engine ville vært mye bedre for SC enn Cryengine. De har fortsatt ikke fikset alle network probleme/feilene i starengine/cryengine som fører til uendelig mye crashes og ekstremt mye lagg. Network problemene hadde ikke blitt løst av å bruke Undredal Engine. Det Star Citizen gjør er så banebrytende på så mange måter at ingen spillmotor hadde passet noe bedre enn den andre. Uansett hvilken de hadde valgt så måtte de ha gjort store modifikasjoner for å gjøre spillmotoren til noe som ville jobbe for dem og ikke mot dem i Star Citizen. Det var flaks å bruke Cryengine faktisk ettersom mange av kjerneutviklerne fra Crytek hoppet over til CIG for et par år siden, noe som gjorde at Procedural Planets er noe som kommer før release enn etter release, som egentlig var planen. 1 Lenke til kommentar
Wonderchin0 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 En gang i tiden dro crytek grafikken opp flere hakk. Ps4 ville sikkert hattt ps2 grafikk i dag. Om ikke crytek viste at man kan lage fin grafikk. Deres motor vil også brukes i to store spill. Det ene er et romskip spillet. Som jeg personlig ikke bryr meg om. Men som nå er verdens raskest voksende religion. Og Kingdom come. Mange ansatte har allerede blitt plukket opp av Cloud Imperium Games og starengine er allerede mer utviklet og optimalisert enn det orginale cryengine var. That being said så tror jeg unreal engine ville vært mye bedre for SC enn Cryengine. De har fortsatt ikke fikset alle network probleme/feilene i starengine/cryengine som fører til uendelig mye crashes og ekstremt mye lagg. Tenkte jeg bare skulle si ifra. Unreal Engine har bare 32-bit koordinatsystem og takler ikke baner over 36 kvadrat kilometer før man får artifacts i form av riving hakking når noe beveger seg, å fikse det ville krevd å mer eller mindre lage store deler av motoren fullstendig på nytt. Unreal Engine har planer om å få det kanskje fikset innen utgangen av 2017 dersom de setter av så og si hele mannskapet sitt for å kun jobbe med det hele året. Samtidig er render-kjernen til Cryengine en del mer effektiv for øyeblikket. Jeg synes selv UE4 er generelt den beste motoren på markedet for øyeblikket. Men det er ingen tvil om at Star Citizen måtte kjøre på Cryengine da det er den eneste tilgjenglig på spillmarkedet som har 64-bit koordinatsystem og støtter baner opptil flere milliarder kvadrat kilometer. Cryengine har aldri hatt støtte for 64-bit koordinatsystem som tillater Solsystemer i 1:1 skala (selv om det ikke er planen). 64-bit og en haug med andre endringer for å tillate denne storskalaen, kom etter over ett år med hardt arbeid fra CIG og Frankfurt studioet deres, bestående av mange kjerneutviklere av Cryengine som hoppet fra Crytek og til CIG. 2 Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) Network problemene hadde ikke blitt løst av å bruke Undredal Engine. Det Star Citizen gjør er så banebrytende på så mange måter at ingen spillmotor hadde passet noe bedre enn den andre. Uansett hvilken de hadde valgt så måtte de ha gjort store modifikasjoner for å gjøre spillmotoren til noe som ville jobbe for dem og ikke mot dem i Star Citizen. Det var flaks å bruke Cryengine faktisk ettersom mange av kjerneutviklerne fra Crytek hoppet over til CIG for et par år siden, noe som gjorde at Procedural Planets er noe som kommer før release enn etter release, som egentlig var planen. Tenkte jeg bare skulle si ifra. Unreal Engine har bare 32-bit koordinatsystem og takler ikke baner over 36 kvadrat kilometer før man får artifacts i form av riving hakking når noe beveger seg, å fikse det ville krevd å mer eller mindre lage store deler av motoren fullstendig på nytt. Unreal Engine har planer om å få det kanskje fikset innen utgangen av 2017 dersom de setter av så og si hele mannskapet sitt for å kun jobbe med det hele året. Samtidig er render-kjernen til Cryengine en del mer effektiv for øyeblikket. Jeg synes selv UE4 er generelt den beste motoren på markedet for øyeblikket. Men det er ingen tvil om at Star Citizen måtte kjøre på Cryengine da det er den eneste tilgjenglig på spillmarkedet som har 64-bit koordinatsystem og støtter baner opptil flere milliarder kvadrat kilometer. Takker for korreksjonen, det visste jeg ikke. Som jeg forstod problemet er at cryengine er avhengig av å kontinuerlig oppdatere all informasjon mellom alle klientene uansett endringer for alle "entities". For å trekke en analogi, I dwarf fortress kan du spille med "Temperature" det gjør at hvert eneste "Object" i spillet må konstant bruke CPU for å oppdatere temperatur informasjonen til et objekt selv om det bare sitter stille. Slår du av dette øker du FPS'en med 30-40. Dette er problemet i Star Citizen som de enda ikke har fikset, hver enste ting fra en blomsterpotte til en missile må oppdateres mellom alle klientene som sprenger nettverket. Det er også dette som er årsaken til at vi har det utrolig begrensede "instance" systemet pga veldig begrenset antall player før en "server/instance" er for overbelastet. Men Chris Roberts har sagt at slutt produktet vil til slutt ikke ha instancing på samme steder, for håpe det lar seg løse. Endret 23. desember 2016 av Gunman1986 1 Lenke til kommentar
Potet Misbruker Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 En gang i tiden dro crytek grafikken opp flere hakk. Ps4 ville sikkert hattt ps2 grafikk i dag. Om ikke crytek viste at man kan lage fin grafikk. Deres motor vil også brukes i to store spill. Det ene er et romskip spillet. Som jeg personlig ikke bryr meg om. Men som nå er verdens raskest voksende religion. Og Kingdom come. Star citizen er grunnen til at å kickstarte er bortkastetede penger. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Ikke så overraskende egentlig. De hadde jo Farcry/Crysis spillene sine, men etter det har de liksom bare "forsvunnet". 2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Ikke så overraskende egentlig. De hadde jo Farcry/Crysis spillene sine, men etter det har de liksom bare "forsvunnet". Sånt skjer når man hopper på f2p bølgen. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Sånt skjer når man hopper på f2p bølgen.Ja..hater og unngår f2p som pesten selv. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Star Citizen slutter visst å bruke Cryengine til fordel for Amazon Lumberyard, så dette kan gå hardt ut over Crytek. https://80.lv/articles/star-citizen-leaves-cryengine-for-amazon-lumberyard/ Lenke til kommentar
eindude Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Star Citizen slutter visst å bruke Cryengine til fordel for Amazon Lumberyard, så dette kan gå hardt ut over Crytek. https://80.lv/articles/star-citizen-leaves-cryengine-for-amazon-lumberyard/ De sluttet med det sent 2015. Lumberyard er bare en "gaffel" så integreringen av star engine gikk på 1-2 dager. Er faktisk allerede i bruk. Men er ikke slik at dem kastet alt ut å startet på nytt med lumberyard Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 (endret) Star Citizen slutter visst å bruke Cryengine til fordel for Amazon Lumberyard, så dette kan gå hardt ut over Crytek. https://80.lv/articles/star-citizen-leaves-cryengine-for-amazon-lumberyard/ Amazon Lumberyard ER Cryengine, bare med små modifiseringer for at den skal funke bedre med Amazon sitt server system. Det er en grunn til at det ikke tokk så lang tid å implementere den Endret 25. desember 2016 av Slettet-RnjNn5NbHl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå