Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Julekrise! Maskin vil ikke starte. (Rødt blink fra Corsair hydro H100i GTX)

Anbefalte innlegg

Hei

Pcen min slokknet i går da jeg spilte og ville ikke skru seg på igjen.

Hvergang jeg skrur av og på psuen blinker cpu kjøleren en gang. I går da første skjedde var det et kort rødt blink men i dag var det et kort hvit blink. Det er en corsair kjøler og det er logoen som gir dette blinket. Dette skjer kun en gang hver gang jeg skrur psuen av og på. Vil tilføye at dette blinket er under et sekund, så den står ikke å lyser rødt/hvit.

- Hovedkortet viser ingen feilmelding ved ledlysene.

- Det skjer ingenting når jeg trykker på pcen(viftene reagerer ikke)

- Har gått over samtlige koblinger og tatt de inn og ut.

Oppsett:

HK: Asus X99-S Socket 2011-3

RAM: HyperX Predator DDR4 3000mhz

CPU: Intel i7-5820k

GPU: Evga 1080 gtx sc

CPU-kjøler: Corsair Hydro H100i GTX <-------------------- denne som blinker en gang

PSU: corsair 650W som jeg har hatt i noen mnd. (ny i september)

Jeg har ikke gjort noen store endringer ved maskinvare eller programvare den siste tiden.

Håper noen her kan hjepe meg slikt at jeg kan få løst problemet så raskt så overhodet mulig! 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du overclocka cpuen?

Er det en clear cmos knapp bak på IO "plata" ved usb portene bak?

Jeg hadde et lignende problem igår, da pcen min ikke reagerte på noe, etter at jeg flytte overclocken min litt lengre. Trodde først psu var gåen, testa med backup psu, forsatt ingen reaksjon. Så jeg hold inne clear cmos knappen bakpå et par sek, og når jeg slapp den boota jaggu pcen opp.

Du kan sjekke om dette er mulig for deg :)

Lenke til kommentar

Har du overclocka cpuen?

Er det en clear cmos knapp bak på IO "plata" ved usb portene bak?

Jeg hadde et lignende problem igår, da pcen min ikke reagerte på noe, etter at jeg flytte overclocken min litt lengre. Trodde først psu var gåen, testa med backup psu, forsatt ingen reaksjon. Så jeg hold inne clear cmos knappen bakpå et par sek, og når jeg slapp den boota jaggu pcen opp.

Du kan sjekke om dette er mulig for deg :)

Tusen takk for svar!

Funker ikke med cmos knappen testet det i går og i dag

Lenke til kommentar

Har du en annen pc i hus? Hvis så, se om du får strekt kablene fra den over til din, for å se om den booter, trenger bare 24pin å 4/8 cpu.

Då slipper du kanskje å dra ut alt av kabler osv. Jeg satte min backup pc på hodet oppå min main, hobbystyle, men funka for testens skyld :D

Lenke til kommentar

Jeg ga opp å feilsøke selv og leverte den inn til hardisk.no 

Fikk tilbake melding av de nå og de forteller at HK og CPUen var ødelagt. Hva som har skjedd vet jeg ikke da jeg verken overklokker eller presser systemet på noe som helst måte. 

Uansett takk for hjelpen!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...