torest Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Målrettet jobbing i snart 25 år.Slik klarer Brunvoll å beholde produksjon og kompetanse i Norge (Ekstra) Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 "Strategien den gang ble definert til at kompetansen skal bygges opp «in house» og ikke hos en underleverandør i utlandet, forteller Finnøy." Tro om de har tenkt denne tanken de som nå omfavner den nylig inngåtte avtalen med Kina. Slik jeg har forstått er Kina profesjonelle i å kopiere teknologi og gjøre produktene billigere. Jeg for min del har mest sans for tankegangen til Brunvoll, og det er uforståelig at ikke ikke politikerne lager et skolesystem hvor fagbrev og teoretisk kompetanse går hånd i hånd. Kanskje det var dette de hadde i tankene da vi fikk kombinerte skoler på 70-tallet, men sterke akademiske krefter ønsket ikke en letter vei inn på ingeniørskolene for de på yrkesfag, og vi fikk krav om 11 timer norsk på allmennfaglig påbygging. Det er mange akademikere i offentlig administrasjon og heller ikke i dag har gode fagfolk i yrkesfagene høy prioritet. Bevis er lokalgitt tverrfaglig eksamen etter 2 år, hvor faglæreren også er sensor. Et system som egentlig tåkelegger hvordan det står til med kunnskapen i yrkesfagene. Godt at Brunvoll tar ansvar og lager en god lærlingeordning. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå