Gå til innhold

Hvilke VR-briller bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lenge vurdert å kjøpe et sett med VR-briller, men er usikker på hva jeg bør kjøpe. Jeg har aldri prøvd slike briller så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Jeg spiller mest War Thunder og DCS World til PC og ønsker derfor noe som passer til dette (men jeg kommer jo selvsagt til å spille andre spill også)

Så hva bør jeg kjøpe? Jeg er bare kjent med Oculus Rift og HTC Vive, finnes det andre modeller på markedet som har bedre kvalitet enn disse? Eller er det mer avanserte VR-briller som er ventet å komme på markedet, så kanskje burde jeg heller vente på dette?

Takker for svar  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare prøvd HTC vive, og de var fantastisk. Fikk prøve playstation sitt sett, det funket ikke men fikk prøve det på. Der var jeg svært skuffet. Fikk de ikke til å sitte ordentlig, og fikk lys inn på siden. Personlig ville jeg lagt pengene mine på HTC vive.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei

Jeg har lenge vurdert å kjøpe et sett med VR-briller, men er usikker på hva jeg bør kjøpe. Jeg har aldri prøvd slike briller så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Jeg spiller mest War Thunder og DCS World til PC og ønsker derfor noe som passer til dette (men jeg kommer jo selvsagt til å spille andre spill også)

Så hva bør jeg kjøpe? Jeg er bare kjent med Oculus Rift og HTC Vive, finnes det andre modeller på markedet som har bedre kvalitet enn disse? Eller er det mer avanserte VR-briller som er ventet å komme på markedet, så kanskje burde jeg heller vente på dette?

Takker for svar  :)

Jeg har Oculus Rift. Riften har bare en sensor og passer best til spill hvor man ikke skal bevege seg for mye rundt. Den er også lettest og har minst ledninger. Tar lite plass og roter ikke til skrivebordet. Den har også "ørlittegrann" bedre skjerm. Jeg spiller akkurat som deg mest war thunder og simulator spill. Til dette er Oculusen helt perfekt, den koster også litt mindre enn HTC Vive. Jeg har aldri angret meg på kjøpet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...