sdf123 Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 La oss si at reisen starter kl 1700 dag1, og man er hjemme igjen kl 2330 dag3. Skal man da ta utgangspunkt i kostgodgjørelse x3? Slik tolker jeg det herfra: https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Drive/Arbeidsforhold/Lonn/Reiseutgifter/DiettNattilegg/ DøgndiettNår man teller døgn i forbindelse med diett, starter døgnet når reisen starter. Et døgn varer i 24 timer fra reisens starttidspunkt. En reise som varer over 6 timer ut i et nytt døgn, gir full sats for dette døgnet. Varer reisen totalt under 12 timer, har du ikke krav på døgndiett. Kl 17 på dag3 så er det jo godt 2x 24t. Så går det 6,5timer før man hjemme og da vil jo det også telle som et døgn? Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 La oss si at reisen starter kl 1700 dag1, og man er hjemme igjen kl 2330 dag3. Skal man da ta utgangspunkt i kostgodgjørelse x3? Slik tolker jeg det herfra: https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Drive/Arbeidsforhold/Lonn/Reiseutgifter/DiettNattilegg/ DøgndiettNår man teller døgn i forbindelse med diett, starter døgnet når reisen starter. Et døgn varer i 24 timer fra reisens starttidspunkt. En reise som varer over 6 timer ut i et nytt døgn, gir full sats for dette døgnet. Varer reisen totalt under 12 timer, har du ikke krav på døgndiett. Kl 17 på dag3 så er det jo godt 2x 24t. Så går det 6,5timer før man hjemme og da vil jo det også telle som et døgn? Det stemmer. Tre diettdøgn Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 21. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2016 Og reiser man 0630 dag1 og er hjemme 2230 dag2, så teller det som to diettdøgn? Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Og reiser man 0630 dag1 og er hjemme 2230 dag2, så teller det som to diettdøgn? Ja, det er riktig. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Tja jeg er ikke sikker, for meg blir første diett 17 dag2 og så 17 dag3 altså 2 dietter. Men jeg legger alt mitt inn i ett reiseregningprogram så jeg er ikke helt oppdatert. Ser ikke hvor den tredje kommer inn? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 22. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2016 Må si jeg er veldig usikker, men slik jeg leser teksten til Altinn, så forstår jeg det slik at etter 24t fra reisetidspunkt så hr det gått 1 diettdøgn. Jeg er borte 24t+24t+6,5t(altså jeg har påbegynt et nytt døgn? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Må si jeg er veldig usikker, men slik jeg leser teksten til Altinn, så forstår jeg det slik at etter 24t fra reisetidspunkt så hr det gått 1 diettdøgn. Jeg er borte 24t+24t+6,5t(altså jeg har påbegynt et nytt døgn? ja faller nok inn under 6 timers regelen da! Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Tja jeg er ikke sikker, for meg blir første diett 17 dag2 og så 17 dag3 altså 2 dietter. Men jeg legger alt mitt inn i ett reiseregningprogram så jeg er ikke helt oppdatert. Ser ikke hvor den tredje kommer inn? Jeg vet med 100% sikkerhet at det er tre døgndietter, og TS tolker reiseregulativet helt korrekt. Må si jeg er veldig usikker, men slik jeg leser teksten til Altinn, så forstår jeg det slik at etter 24t fra reisetidspunkt så hr det gått 1 diettdøgn. Jeg er borte 24t+24t+6,5t(altså jeg har påbegynt et nytt døgn? Du tolker dette helt riktig. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Er det ikke forskjell på overnatting og faktisk reise? Jeg har i alle fall en post for reisetid og en post for overnatting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå