deleder Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hei, etter å ha byttet til en annen nettleverandør har jeg en Altibox Zyxel 2812AC til overs. Skulle gjerne ha brukt denne som et access point. Jeg har koblet til den med kabel og resatt den, men noe trådløst nettverk dukker ikke opp. Jeg kan heller ikke gå inn å styre ruteren på noen måte fordi jeg ikke lenger er kunde hos Altibox. Selv om jeg kobler en nettverkskabel til ruteren lyser ikke internett-porten. Finnes det noen måter å få dette til å fungere på? Installere en annen firmware eller lignende? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Kjøp deg heller enten Netgear R6200 Asus EA-AC87 da disse er garantert mye bedre til trådløs som accespoint. Da zyxel er søppel, er nok låst til internetlevrandøren. Ellers får du høre med altibox om de kan hjelpe deg eller selge den brukt hvis du har kjøpt den. Endret 22. desember 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
deleder Skrevet 25. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2016 Har en annen gammel ruter jeg kan bruke. Har fått en lignende Canal Digital fra Zyxel, og den er ikke låst. Den fungerer veldig bra med fiber fra en annen leverandør. Irriterende at Altibox låser den. Skulle tro det er mulig å komme seg unna dette på en eller annen måte. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 De fleste rutere har en mulighet for å utføre "factory reset" via en eller annen fysisk knapp på selve ruteren... Lenke til kommentar
deleder Skrevet 25. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2016 Har prøvd det, men det hjelper lite. Virker som Altibox har endret på hele skiten. Blæ! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 Virker som Altibox har endret på hele skiten. Blæ! Ikke uvanlig dette, de fleste leverandørene gjør sine tilpasninger. Hjemmesentralen er vel strengt tatt også Altibox' eiendom, og skal kanskje returneres når du bytter leverandør? Hvis de vil ha tilbake de gamle, da. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 28. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2016 Ser ikke ut som de bryr seg... mange måneder siden vi sa opp. Har ikke hørt noe. De får evt ta kontakt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå