Kikert Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Minoriteter fra Midtøsten, jøder og muslimer, har ofte vært en problematisk gruppe da de ikke ønsker å integreres i samfunnet og skaper etniske friksjoner. Det er ikke lov å nevne jøder i noen negativ sammenheng. Etter andre verdenskrig så har de vært bare snille og det er sååååå synd på dem. 2 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 https://www.youtube.com/watch?v=Gc4Mi4ocyDw https://www.youtube.com/watch?v=2-Be9f7Ovgg https://www.youtube.com/watch?v=j4Ed042HOBo https://www.youtube.com/watch?v=9j1GLsKtpQA Og jeg kunne jo fortsatt å poste alle Mark Dice sine "man on the streets" intervjuer. Poenget er at folk har generelt null peiling på noe som helst utover hvem som er deltakerne i farmen, og hva siste episode av "skam" handler om.... Å forvente at folk vet akkurat hvilken prosent av befolkningen som er muslimer er vel rimelig optimistisk i så henseende Mr.M? 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Skremselspropaganda? Nei. "Flyktningene" som kommer til er et problem, et veldig stort problem. Jeg tørr å påstå at 80% av de som kommer til dette landet er unge menn som kommer som lykkejegere. De vil leve i velferdssamfunnet, som de ikke har tatt del i å bygge opp. Selvfølgelig, det kommer noen reelle flyktninger også som trenger hjelp, men de er i fåtall. Førstegangs-integreringen vil vi heller aldri lykkes med. Det hjelper ikke å starte med integrering, når folket som kommer ikke vil integreres i kulturen vår. Folka som kommer til Norge eier heller ikke respekt for nordmenn, systemer, kulturen vår eller landet vårt. Det har jeg fått erfare gjennom 7 mnd med arbeid på asylmottak. "Flyktningene" som kommer er og blir et stort problem, også i fremtiden om utviklingen fortsetter i samme retning som nå. Det eneste jeg venter på er at almenheten skal forstå at det er et problem, men med et massemedia som sprer løgn, så er det ikke lett å opplyse folket. Dessverre så vil vi nok om noen år få svenske tilstander, også i Norge. Man skal ikke se bort ifra borgerkrig i både Norge og Europa heller. 2 verdenskrig kom som julekvelden på kjerringa for oss. Historien kan gjenta seg. 5 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 2 verdenskrig kom som julekvelden på kjerringa for oss. Historien kan gjenta seg. Hvem ble overrasket av 2 verdenskrig? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Vel, Norge skjønte jo ikke at Tyskland hadde tenkt å overta Norge før de var langt inne i Oslofjorden, så mye her i verden kan komme overraskende på folk. 4 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Jeg vet nok av kvalmen de har skapt og at det burde være mer enn nok til å sende dem ut. Da er du åpenbart ingen større tilhenger av demokrati, frihet eller samhold enn du holder minoritetene for å være. Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Er dette fenomenet, på våre breddegrader, et resultat av skremselpropaganda? At folk skal vite akkurat hvor stor prosentandel av innvandrere i Norge som er muslimer er for mye å forlange. Jeg regner med at trådstarter heller ikke visste dette før du bestemte deg for å starte denne tråden, med mindre dette er noe du jobber med til daglig. At folk bommer på antallet spiller heller ikke så stor rolle, for innholdet i det de sier er at de er skeptiske, og at de egentlig ikke vil ta sjansen. De vil ikke at en gruppe muslimske innvandrere skal samles i Norge, fordi det skal bare en forvirret sjel til for å ta mange liv. Jeg tror også at det er tankegangen om at syriske liv er verdt mer enn norske som plager endel. Om vi slipper inn 1000 flyktninger og 1 av dem viser seg å være en IS sympatisør som ender opp med å ta livet av 10, 50 eller 100 nordmenn, er det verdt det? Er det verdt å gi 999 syrere et nytt liv på bekostning av 50 nordmenns liv? Det er et sånt type spørsmål som sikkert endel franskmenn og tyskere tenker på nå, og det er vel kanskje bare et tidsspørsmål før vi må tenke over det samme i Norge. Det er nå engang slik vi er skrudd sammen. At Breivik tar livet av over 70 mennesker er fryktelig og sjokkerende, men han er en av oss. Et resultat av samfunnet vi har, så det må vi bare løse. Om en flyktning fra Midtøsten gjorde det samme, kanskje attpåtil mens han egentlig skulle vært utvist av landet, så er det tusen ganger verre for folk flest. Et annet problem med innvandring er at vi er dårlig på integrering. Vi har tall på at innvandrere og barn av innvandrere har betydelig større sjanse for å bli arbeidsledig eller havne i fattigdom i Norge. Så da er spørsmålet, når begynner disse å se på seg selv som en dårlig behandlet gruppe? Om de følte seg som nordmenn i det hele tatt, når mister de den følelsen og vil gjøre opprør mot de som har det bedre? Det er nok endel som tenker at vi "importerer" problemer her, enten på kort eller lang sikt, og NAV støtter forsåvidt opp om dette. De har pekt på noen hovedgrupper som vil være store utfordringer for Norge de neste tiårene, og det er unge mennesker som sliter psykisk, unge som slutter på vgs, og innvandrere som av forskjellige grunner ikke blir godt nok integrert. Noen ville nok si at vi har nok problemer fremover, spesielt med tanke på at oljen ikke lengre er en fet og "evigvarende" inntektskilde. Det er sikkert supert med nye landsmenn når ting går så det suser. Men hva skjer når jobbene blir færre? Hva skjer når det legges enda større press på velferdsordningene? Og hva skjer når vi får den første store terroraskjonene i Norge med et muslimsk motiv? Jeg føler at vi kjører på med et prosjekt som vi ikke helt vet konsekvensene av ennå, og det er jo litt skummelt. Det er også veldig skuffende at vi egentlig ikke har hatt en ordentlig diskusjon i forkant. Er dette noe folket vil ta sjansen på? Jeg sier mangel på ordentlig diskusjon fordi det har vært klin umulig å snakke om innvandring uten at rasisme og andre usakeligheter blandes inn. Når diskusjonen allerede er sterkt preget av frykt så sier det seg selv at det blir en særdeles lite frukbar debatt. 4 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Jeg vet nok av kvalmen de har skapt og at det burde være mer enn nok til å sende dem ut. Da er du åpenbart ingen større tilhenger av demokrati, frihet eller samhold enn du holder minoritetene for å være. Jeg er for det for de som ønsker å være med på å skape et godt samfunn. Når de kommer til Europa og viser null respekt for de som bor i landet, så har jeg ingen problem med at de blir sent tilbake dit de kom fra. 2 Lenke til kommentar
f1zzy Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Jeg ønsker innvandrere verken godt eller vondt, men jeg kan forstå at mange tror at det er langt flere av enkelte grupper sammenliknet med hvor mange det egentlig er. Eksempelvis muslimer er en gruppe mennesker som tar mer plass og markerer seg mer enn andre menneskegrupper grunnet mange av de religiøse symbolene som de føler trangen for å uttrykke i offentligheten, noe som mange selvfølgelig legger godt merke til (på en negativ måte) og som derfor fører til den feilaktige konklusjonen at mange tror at det er flere av dem enn det egentlig er. Dette er ikke noe man skal skylde på samfunnet for. Når man nekter å la seg assimilere og i tillegg ønsker å markere seg i vertsamfunnet, bør man forvente negative inntrykk. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Muslimer klarer ikke leve sammen med hverandre engang, hvorfor tror folk at det skal gå bedre med oss/dem selv ? 7 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Vel, Norge skjønte jo ikke at Tyskland hadde tenkt å overta Norge før de var langt inne i Oslofjorden, så mye her i verden kan komme overraskende på folk. Det er forskjell på overraskelse og det å ikke forberede seg. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Jeg ønsker innvandrere verken godt eller vondt, men jeg kan forstå at mange tror at det er langt flere av enkelte grupper sammenliknet med hvor mange det egentlig er. Eksempelvis muslimer er en gruppe mennesker som tar mer plass og markerer seg mer enn andre menneskegrupper grunnet mange av de religiøse symbolene som de føler trangen for å uttrykke i offentligheten, noe som mange selvfølgelig legger godt merke til (på en negativ måte) og som derfor fører til den feilaktige konklusjonen at mange tror at det er flere av dem enn det egentlig er. Tror du er inne på noe vesentlig her, en variant av Baader-Meinhof fenomenet: http://rationalwiki.org/wiki/Frequency_illusion http://science.howstuffworks.com/life/inside-the-mind/human-brain/baader-meinhof-phenomenon.htm 1 Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Fra 3,7 prosent til 4,9 prosent på bare fire år er en ufattelig stor økning. Håper det er en trykkleif eller noe. Det er en 32 % økning i antallet! Men grunnen til at folk tror det er flere enn det er, kan være at muslimer gjør så utrolig mye ut av seg. De er ikke akkurat diskre og seiler under radaren. De skriker høyest og utmerker seg på alle negative statistikker selv som en liten minoritet. Da er det fort gjort å tro at det er flere av dem. Man ser dem også absolutt overalt hvor man beveger seg, muligens fordi de ikke har noe bedre å gjøre enn å henge på offentlige steder der folk ferdes. Men de er i hvert fall ekstremt synlige. 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Jeg vet nok av kvalmen de har skapt og at det burde være mer enn nok til å sende dem ut. Og der kom hele brainfarten til syne, kvalmen "de" har skapt !?! Akkurat som at han muslimen som sitter ved siden av meg på jobben her som var med å drekke seg drita på julebordet, er i samme bås som Islamske terrorister? Enten er du så nedsnødd at du bare må begynne å bla litt i aviser og ta deg en og annen tur ut i den virkelige verden, eller så er hatet og fremmedfrykten blitt så altoppslukende at man gjør seg til ignorant ettersom middelet helliger målet. Litt som Islamistene egentlig. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Fra 3,7 prosent til 4,9 prosent på bare fire år er en ufattelig stor økning. Håper det er en trykkleif eller noe. Det er en 32 % økning i antallet! Men grunnen til at folk tror det er flere enn det er, kan være at muslimer gjør så utrolig mye ut av seg. De er ikke akkurat diskre og seiler under radaren. De skriker høyest og utmerker seg på alle negative statistikker selv som en liten minoritet. Da er det fort gjort å tro at det er flere av dem. Man ser dem også absolutt overalt hvor man beveger seg, muligens fordi de ikke har noe bedre å gjøre enn å henge på offentlige steder der folk ferdes. Men de er i hvert fall ekstremt synlige. Det er nok heller at dere gjør så utrolig mye ut av disse få muslimene vi har her. Jeg mener, snart dags å gå litt i seg selv? Du løper liksom i frykt rundt i ring på flukt ifra din egen hale, noe som blir latterlig å bevitne for oss som lever i byen og omgås alle mulige og umulige folkegrupper daglig. Dette her bunner i en klassisk bondsk uvitenhet som bare du kan gjøre noe med fordi det bare skjer i ditt eget hode og ingen andre steder. Det er nok heller her problemet ligger kontra hos noen skarve norsk-muslimer, så du har nok litt å jobbe med. Endret 22. desember 2016 av Thoto79 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Vel, Norge skjønte jo ikke at Tyskland hadde tenkt å overta Norge før de var langt inne i Oslofjorden, så mye her i verden kan komme overraskende på folk.Det er forskjell på overraskelse og det å ikke forberede seg. En overraskelse er en overraskelse enten om den er selvforskyldt eller ei. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Jeg vet nok av kvalmen de har skapt og at det burde være mer enn nok til å sende dem ut.Og der kom hele brainfarten til syne, kvalmen "de" har skapt !?! Akkurat som at han muslimen som sitter ved siden av meg på jobben her som var med å drekke seg drita på julebordet, er i samme bås som Islamske terrorister? Enten er du så nedsnødd at du bare må begynne å bla litt i aviser og ta deg en og annen tur ut i den virkelige verden, eller så er hatet og fremmedfrykten blitt så altoppslukende at man gjør seg til ignorant ettersom middelet helliger målet. Litt som Islamistene egentlig. Det er bare å se på all den økningen i kriminalitet og annen kvalme som muslimene står for i samfunnet i Europa. Nå også terror. Og hvorfor er ikke muslimene ute i gatene for å protestere mot IS og andre islamistgrupper? Jo fordi det er en generell støtte blant muslimer for disse radikale gruppene. Et Islamfritt samfunn er et godt og fredelig samfunn. Norge hadde aldri hatt 22/7 2011 om ikke det var for islamistisk innvandring til Norge. Jeg er glad vi har Listhaug i regjering til å skjerme Norge slik at vi ikke ender opp som Tyskland. Jeg håper de tar til vettet og stenger grensene for mer islam innvandring. Endret 22. desember 2016 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Fra 3,7 prosent til 4,9 prosent på bare fire år er en ufattelig stor økning. Håper det er en trykkleif eller noe. Det er en 32 % økning i antallet! Men grunnen til at folk tror det er flere enn det er, kan være at muslimer gjør så utrolig mye ut av seg. De er ikke akkurat diskre og seiler under radaren. De skriker høyest og utmerker seg på alle negative statistikker selv som en liten minoritet. Da er det fort gjort å tro at det er flere av dem. Man ser dem også absolutt overalt hvor man beveger seg, muligens fordi de ikke har noe bedre å gjøre enn å henge på offentlige steder der folk ferdes. Men de er i hvert fall ekstremt synlige. Det er nok heller at dere gjør så utrolig mye ut av disse få muslimene vi har her. Jeg mener, snart dags å gå litt i seg selv? Du løper liksom i frykt rundt i ring på flukt ifra din egen hale, noe som blir latterlig å bevitne for oss som lever i byen og omgås alle mulige og umulige folkegrupper daglig. Dette her bunner i en klassisk bondsk uvitenhet som bare du kan gjøre noe med fordi det bare skjer i ditt eget hode og ingen andre steder. Det er nok heller her problemet ligger kontra hos noen skarve norsk-muslimer, så du har nok litt å jobbe med. Kriminalstatistikken eksisterer i hans eget hode? I Danmark utgjør muslimene 4,1 prosent av befolkningen, men tall fra Kriminalforsorgen forteller at de utgjør 19 prosent av de innsatte. Muslimer utgjør 8 prosent av Frankrikes befolkning, og anslås av eksterne analytikere å utgjøre 70 prosent av fengselsbefolkningen. Hva tror du tallet er her? Jeg skulle gjerne likt å si det, men myndighetene I Norge koster ikke-vestlig innvandring ca. 2 mill netto per innvandrer. Muslimske innvandrere koster ca. 4 mill per person. I Sverige bruker de mer på innvandring enn på forsvaret. Og dette er uten å nevne de problemene som vi står overfor ihht... - Ytringsfrihet (Theo Van Gogh, Charlie Hebdo, Krudttønnen, Kurt Westergaard) - Fundamentalisme (Halalslakt, paralellsamfunn, kjønnssegregering, barneekteskap, etc ad nauseam) - Religionsfrihet (Jøder blir drevet ut overalt hvor muslimsk innvandring finner sted, rettede angrep mot jøder) - Listen fortsetter, men du skjønner poenget Det er ikke vi som 'gjør så utrolig mye ut av det', det er du og dine meningsfeller som har påført kontinentet vårt en gigantisk byrde, uten løsning, uten å tenke på konsekvensene, og som sannsynligvis kommer til å ta flere hundre år å få bukt med hvis vi stopper innvandringen i dag. Til tross for at virkeligheten og fakta treffer deg i ansiktet så virker du ikke å være interessert i det. I mellomtiden øker bare antallet mennesker som blir truffet av "bondsk uvitenhet" (din arrogante sopp) ser seg lei av å betale kostnaden -- både i liv og skattepenger -- for å betale for eksperimentet ditt. Endret 22. desember 2016 av Torpedo_Peter 1 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Merkelig hvor lite lyd andre innvandrere/minoriteter i Norge gir fra seg. Vi har mange Filippinere og andre asiater som jobber i helse & omsorg og diverse andre arenaer. Vi hører ikke noe negativt fra/om disse (og det er sikkert like mange av dem i det norske samfunn). Ser ikke ut som de vil at Norge skal tilpasse seg "dem" heller.Alle andre enn arabere og afrikanere ser ut til å være ganske positive til å få lov til å være en del av vestlig kultur. Ser ikke ut til å være noe kulturkræsj der i hvertfall. 3 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) For Norges del svarer folk 12% idag, mens det faktiske tallet er 3,7% For år 2020 svarer de 16% mens anslaget er 4,9% Og hvor er kilden til de såkalte "fakta"? Edit: Jeg fant kilden, og jeg ler meg ihjel. De spør hvor mange muslimer folk tror det er i 2016 og sammenligner det med hvor mange det var i 2010 (Pew Research). Selv 2020-tallene underestimerer fakta, fordi det er en antagelse laget i 2010, og det kom litt flere enn forventet. De som er dumme, er de tror på slike artikler som denne, når man vet at Dagbladet har ingen problemer med løgn og bedrag. Endret 22. desember 2016 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå