vikingfk Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) i tillegg til 20 pins strømkontakt, skal den ekstra 4 pins "p4 kontakten" også brukes se profil for specs Endret 30. november 2003 av vikingfk Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Ja, den skal brukes Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 hva er den godt for.... hvilken funksjon har den? jeg bruker den ikke pr i dag Lenke til kommentar
HEE Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Ja, den skal brukes er ikke det bare p4 da ?? jeg mener hvis du klarer og kjøre en p4 på dette mainboardet NF7-S 2.0 så er du flink. Endret 30. november 2003 av HEE Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Ja, den skal brukes er ikke det bare p4 da ?? Hvorfor finner du den på et socket A hovedkort?? Lenke til kommentar
HEE Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Ja, den skal brukes er ikke det bare p4 da ?? Hvorfor finner du den på et socket A hovedkort?? nå er jeg litt forvirret du har amd system ikke sant og kjører dette mainboardet NF7-S 2.0 samme som mitt jeg mener at den såkalte p4 kontakten som sitter på dette nforce kortet ikke skal brukes jeg tror denne kontakten "bare" var til p4 jeg. Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 ja jeg har amd system med abit nf7-s 2.0 og er som sagt litt forvirret rundt bruken av denne 4 pins strømkontakten!! Lenke til kommentar
Ash Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Den 4-pins kontakten ble først tatt i bruk på P4 hovedkort og blir derfor ofte feilaktig kalt for P4-pluggen, den heter egentlig ATX12V. Den har kun en funksjon og det er å gi hovedkortene ekstra +12V guffe. NF7-S er et av mange AMD hovedkort som har tatt ibruk denne pluggen for å klare å levere nok strøm til prosessoren. Ser man på spesifikasjonene til atx-strømforsyningene ser man at det er kun en "spinkel" ledning som leverer +12V til hovedkortet på den vanlige ATX kontakten. Denne "ekstra" pluggen utvider +12V kapasiteten med to ekstra ledninger (og to jord ledninger). Ergo uten å bli mer teknisk, BRUK DEN PLUGGEN HVIS DU HAR DEN PÅ HOVEDKORTET OG STRØMFORSYNINGEN! Lenke til kommentar
Tbone87 Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Har hørt en eller annen plass at det er for folk som bruker AGP Pro kort.Skal ikke si at det er riktig, men jeg har hørt det. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 har agp pro uten den kontakten (amd) og har montert 30 pcr uten denne kontakten med agp pro slot (amd) Lenke til kommentar
Tbone87 Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Sa jeg bare hadde hørt det, mye kan være feil. Hvertfall av info fra nettet! Lenke til kommentar
HEE Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 jeg har hørt at det var en feil i p4 prossessoren som gjorde at du må bruke den "extra" p4 pluggen ?? tror det var et topic her en gang men min maskin har alltid kjørt uten da skal jeg sette den på når jeg får den fra retur kanskje jeg får skviset cpu `en enda litt til ? Lenke til kommentar
karalvs Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Denne pluggen som dåke kaller for (p4) heter (jpw1) sitert fra brukermanual til MSI. This 12v power connector is used to provide power to the CPU. Kansje det svarer seg å lese brukermanualen før ein hiver ut allslaks påstander og antydninger!!! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Noen har hørt ditt, andre har hørt datt. Bare tull og tøys basert på manglende kunnskap. Meget mulig at maskinen kjører uten, men man risikerer altså at strømtrekket overbelaster den ene stakkars 12V pinnen i ATX kontakten, slik at den blir for varm og "brenner". Resultatet kan bli at HK og PSU må byttes. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 trodde denne var til lydkort, nic, spdif osv slike porter jeg? for cpuen krever jo endel strøm, og hk ellers. derfor går det vel ikke tilstrekkelig med strøm til de intergrerte brikkene, pga at selve hk trekker for mye!? Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Hvem bruker denne 4 pins pluggen i tillegg til hovedkontakten for strøm til hovedkortet sitt?? Lenke til kommentar
Isildur Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg bruker den... Det er jo bare for å gi ekstra på 12V... Har vel ingen annen funskjon som jeg har hørt om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå