Redaksjonen. Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Fersk prinsippavgjørelse.Nå kan solkraftkundene få mer betalt for egen solstrøm Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hvem i all verden kan tenke seg å betale 1 krone per kWh? 2 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hvem i all verden kan tenke seg å betale 1 krone per kWh? Absolutt alle som stemmer MDG 4 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hvem i all verden kan tenke seg å betale 1 krone per kWh? Det er vel prisen med nettleie?? Og når nettselskapene øker nettleien fordi man er tilkoblet med solcellepanel, så vil netto, med kun 20-30 øre pr kWh for solkraften, som de tilbyr din bli så og si ingenting til deg, netto. Elendig business moral. 1 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hvem i all verden kan tenke seg å betale 1 krone per kWh? Det er vel prisen med nettleie?? Og når nettselskapene øker nettleien fordi man er tilkoblet med solcellepanel, så vil netto, med kun 20-30 øre pr kWh for solkraften, som de tilbyr din bli så og si ingenting til deg, netto. Elendig business moral. Dersom en bruker 20.000 kWh hvorav 10.000 fra Hafslund og 10.000 fra egen produksjon, så vil en så vidt jeg forstår betale for 10.000kWh til Hafslund (ca kr 8.500 inkl strøm og nett). I tillegg har en et overskudd på 5.000 (egenproduksjon totalt 15.000) som en altså vil få kr 5.000 for levert Otova (1 kr per kWh). Otova's kunder som kjøper denne strømmen (for eksempel naboen) betaler nettleien for denne strømmen. På hvilken måte øker nettleien fordi man er tilkoplet med solpanel? Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hvem i all verden kan tenke seg å betale 1 krone per kWh? Det er vel prisen med nettleie?? Og når nettselskapene øker nettleien fordi man er tilkoblet med solcellepanel, så vil netto, med kun 20-30 øre pr kWh for solkraften, som de tilbyr din bli så og si ingenting til deg, netto. Elendig business moral. Da har du dyr strøm. Lenke til kommentar
EQJQHIKX Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hvem i all verden kan tenke seg å betale 1 krone per kWh? Det er altså kunden som FÅR BETALT 1kr av Otovo for hver kilowattime han produserer og selger til nettet. Det er en inntekt, ikke en kostnad. Spørsmålet er kanskje heller "Hvem i all verden kan ikke tenke seg å få betalt 1 per kWh, når et vanlig strømselskap bare gir deg 15-30 øre?" Du kan lese mer på www.nabostrøm.no dersom du lurer på noe mer. mvh Andreas Thorsheim, daglig leder, Otovo 1 Lenke til kommentar
mr. papp Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Spørsmålet er kanskje heller "Hvem i all verden kan ikke tenke seg å få betalt 1 per kWh, når et vanlig strømselskap bare gir deg 15-30 øre?" Men hvis selger får 100 øre og kjøper betaler spotpris, vanligvis mye mindre enn 100 øre, hvem betaler mellomlegget og fortjenesten til Otovo? 3 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Det lurer jeg på også. Hvis det skjer noe regnskapsmessig 'magi' i bakgrunnen som gjør at Otovo kan betale 100 øre per kWh og selge den videre med fortjeneste så er det jo fantastisk siden det retter opp i misforholdet mellom det en plusskunde betaler for strøm han kjøper og det han kan få solgt den for. Tross alt så går jo strømmen du som plusskunde produserer rett til nærmeste nabo. Allikevel tar nettselskapet full nettleie for å frakte strømmen 1% av den distansen den vanligvis må fraktes.. 3 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hvem i all verden kan tenke seg å betale 1 krone per kWh? Det er altså kunden som FÅR BETALT 1kr av Otovo for hver kilowattime han produserer og selger til nettet. Det er en inntekt, ikke en kostnad. Spørsmålet er kanskje heller "Hvem i all verden kan ikke tenke seg å få betalt 1 per kWh, når et vanlig strømselskap bare gir deg 15-30 øre?" Du kan lese mer på www.nabostrøm.no dersom du lurer på noe mer. mvh Andreas Thorsheim, daglig leder, Otovo Ja det var en misforståelse fra min side. Jeg skal skrive litt om på spørsmålet mitt: hvem i all verden er det som betaler OVER 1 kr per kWh som sluttbruker siden dere skal vel også ha litt fortjeneste fra handelen, da markedsprisen for energi fra vannkraftverk er adskillig mindre? For jeg regner med dere selger ikke videre den energien til oljesjeiker i diverse søkkrike land noe a-la mineralvann fra Voss, så hvem er det som egentlig er villig å betale så mye her i landet? 2 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hvem i all verden kan tenke seg å betale 1 krone per kWh? Det er vel prisen med nettleie?? Og når nettselskapene øker nettleien fordi man er tilkoblet med solcellepanel, så vil netto, med kun 20-30 øre pr kWh for solkraften, som de tilbyr din bli så og si ingenting til deg, netto. Elendig business moral. Da har du dyr strøm. Nei, jeg sa ikke at det er det JEG betaler for strømmen, men det man FÅR BETALT om man leverer inn på nettet. Lenke til kommentar
N7JL5QNT Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 hvorfor ikkr bruke sol til vand for oppvarming av vann til husoppvarming med mye hyere utnyttelse? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Fordi solceller gir *strøm* mens solfangere bare gir varmtvann? Strøm er vesentlig mer nyttig enn varmtvann. 1 Lenke til kommentar
3AB76EIX Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Hvem i all verden kan tenke seg å betale 1 krone per kWh? Det er altså kunden som FÅR BETALT 1kr av Otovo for hver kilowattime han produserer og selger til nettet. Det er en inntekt, ikke en kostnad. Spørsmålet er kanskje heller "Hvem i all verden kan ikke tenke seg å få betalt 1 per kWh, når et vanlig strømselskap bare gir deg 15-30 øre?" Du kan lese mer på www.nabostrøm.no dersom du lurer på noe mer. mvh Andreas Thorsheim, daglig leder, Otovo Men hvordan kan dere kjøpe strømmen for 100 øre og selge den for spotpris (33øre). Dere taper 67 øre per kWh... Eller savner jeg noe i regnestykket her? /Anton 3 Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 20. august 2018 Del Skrevet 20. august 2018 Må da være et marked for "grønn" energi. Isåfall vil vel Otovo ha et soleklart forsprang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå