Redaksjonen. Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 To av tre er mot DAB-tvang Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Artig at det nevnes økonomiske årsaker når man ser på alt det "sløsingsorienterte" staten bruker penger på. 2 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hva er grunnene for å beholde FM-radio? 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Artig at det nevnes økonomiske årsaker når man ser på alt det "sløsingsorienterte" staten bruker penger på. Staten er ikke sløsingsorientert. Det er en verdiløs populistisk framstilling for å få statlige aktører til å framstå som et dårligere alternativ enn det framstiller idealistisk foretrekker, som regel liberalisme. 5 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hva er grunnene for å beholde FM-radio? Hundretusenvis som ikke har råd til å kjøpe DAB-radio er en grunn. Det burde vært forbud mot å selge FM-radioer i X-antall år før de stenger nettet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hva er grunnene for å beholde FM-radio? Grunnen er sånn jeg ser det at radio er en ting som er praktisk fordi det er tilgjengelig overalt og i alle mulig produkt, når andre ting kanskje ikke er like aktuelt, FM er det i headsettet jeg bruker når jeg kjører motorsykkel, det er der i alle biler jeg setter meg inn i, det finnes i masse produkter som koster en tier, alle(?) receivere har det osv. Jeg kommer ikke til å kjøpe meg en bordradio, og har ingen egen bil, så jeg kommer ikke til å kjøpe noen dedikert dab-mottaker. Det er fordelen til FM, og jeg synes ikke den tekniske fordelen til DAB er stor nok til at det er et bedre produkt for slik jeg bruker radio. AtW 5 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hva er grunnene for å beholde FM-radio? Hundretusenvis som ikke har råd til å kjøpe DAB-radio er en grunn. Det burde vært forbud mot å selge FM-radioer i X-antall år før de stenger nettet. At hundretusenvis ikke har råd til å kjøpe en DAB mottaker/konverter i en eller annen form har jeg svært vanskelig for å tro. Men forsåvidt enig i at FM-radioer burde vært faset ut fra salgskanaler noen år i forveien. 2 Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hva er grunnene for å beholde FM-radio? Hundretusenvis som ikke har råd til å kjøpe DAB-radio er en grunn. Det burde vært forbud mot å selge FM-radioer i X-antall år før de stenger nettet. Oh really?! Det er altså flere hundretusener som ikke har råd til å kjøpe DAB-radio? BS! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 "Folk" aksepterer jo statlig tvang i veldig mange andre sammenhenger, så hvorfor plutselig protesteringen mot DAB? Lenke til kommentar
inside_499566 Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hva er grunnene for å beholde FM-radio? Hundretusenvis som ikke har råd til å kjøpe DAB-radio er en grunn. Det burde vært forbud mot å selge FM-radioer i X-antall år før de stenger nettet. At hundretusenvis ikke har råd til å kjøpe en DAB mottaker/konverter i en eller annen form har jeg svært vanskelig for å tro. Men forsåvidt enig i at FM-radioer burde vært faset ut fra salgskanaler noen år i forveien. OK, Så er vi hundretusener som ikke gidder å bruke tusenvis av kroner på å få bilen full av ledninger og ræl når vi kan bruke mobiltelefonen til å streame over 30 000 radiokanaler (inkl alle de norske) med mye bedre lydkvalitet. Forbud mot å selge FM-radioer er en latterlig idé, det er et worldwide standardprodukt som finnes i alle biler, i de fleste mobiltelefoner (ligger på chipsettet, selv om det ikke er enablet i sw), osv. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hva er grunnene for å beholde FM-radio? Hundretusenvis som ikke har råd til å kjøpe DAB-radio er en grunn. Det burde vært forbud mot å selge FM-radioer i X-antall år før de stenger nettet. Oh really?! Det er altså flere hundretusener som ikke har råd til å kjøpe DAB-radio? BS! Det er det, kanskje noe overdrevet Men jeg regner med at de fleste ikke hører på radio. "Folk" aksepterer jo statlig tvang i veldig mange andre sammenhenger, så hvorfor plutselig protesteringen mot DAB? Protestering og akseptering av tvang er to forskjellige ting når det kommer til stykket. Veldig mye det har blitt protestert på opp igjennom årene, men det har ca'ish aldri blitt stoppet pga. protest, vi aksepterer det meste men liker bare å klage litt først Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 "Folk" aksepterer jo statlig tvang i veldig mange andre sammenhenger, så hvorfor plutselig protesteringen mot DAB? Fordi folk ikke har den latterlige unyanserte holdningen at "statlig tvang" er et ja/nei-spørsmål? Det har faktisk noe å si hva tvangen består i? Forøvrig kan det diskuteres i hvilken grad det er tvang at staten legger ned sitt eget FM-nett. AtW Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 OK, Så er vi hundretusener som ikke gidder å bruke tusenvis av kroner på å få bilen full av ledninger og ræl når vi kan bruke mobiltelefonen til å streame over 30 000 radiokanaler (inkl alle de norske) med mye bedre lydkvalitet.Da får du vel bare koble til mobiltelefonen istedet da om du synes det er bedre? Hva er problemet? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 EU direktiver kan de gladelig få tre over oss, uten særlig protester, men ikke faen om vi skal bli nødt til å bruke noen hundrelapper på en DAB radio!! 1 Lenke til kommentar
Smala Suzie Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Bryr meg ikke om det sendes over FM eller DAB+, men det eneste stedet jeg hører på radio er i bilen og der har jeg bare FM mottaker. Blir helt uaktuelt å ettermontere ett eller annet dilldall som henger og slenger bare for å få NRK,P4 etc. i bilen. Og å kjøpe ny bil er heller ikke ett alternativ. Så da blir det Spotify over blåtann eller lokalradio på meg heretter. Tror de store kanalene kommer til å miste mange lyttere når de går av FM nettet. 2 Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hva er grunnene for å beholde FM-radio? Grunnen er sånn jeg ser det at radio er en ting som er praktisk fordi det er tilgjengelig overalt og i alle mulig produkt, når andre ting kanskje ikke er like aktuelt, FM er det i headsettet jeg bruker når jeg kjører motorsykkel, det er der i alle biler jeg setter meg inn i, det finnes i masse produkter som koster en tier, alle(?) receivere har det osv. Jeg kommer ikke til å kjøpe meg en bordradio, og har ingen egen bil, så jeg kommer ikke til å kjøpe noen dedikert dab-mottaker. Det er fordelen til FM, og jeg synes ikke den tekniske fordelen til DAB er stor nok til at det er et bedre produkt for slik jeg bruker radio. AtW Noe som ofte ikke kommer fram i debatten er at en FM radio går i ukesvis (eller i måneder), mens en DAB+ radio knapt nok kan gå på batterier mer enn noen timer. 2 Lenke til kommentar
Moddi Waldemar-Lima Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Største problemene med dab/dab+ i forhold til FM, alt for dårlig dekning, å dårlig kvalitet, å at mange som kun hører radio i sin bil er at de ikke har økonomi til å oppdatere til dab/dab+ eller ikke ønsker å oppdatere! Å mange mobiltelefon har inkludert FM radio & ingen mobiltelefoner har dab/dab+ fordi alle andre land bruker fremdeles FM & vil alltid ha kun FM & netradio! Å at Norge er eneste landet i verden som legger ned FM, å dab/dab+ kun fungere i Norge & er gamel teknologi! Det ville ha hvert bedre & rimeligere dersom en gikk over til netradio, som er my rimeligere å bedre! Lenke til kommentar
reddhare Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 For noen er FM viktig da det er de eneste radiosignaler der finnes. Lenke til kommentar
ulrikX Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Jeg spår ny vår for lokalradio! 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Jeg spår ny vår for lokalradio! De får nok ikke lov å sende på FM-nettet, etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå