Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hei vet ikke om dette er riktig sted, men prøver. så en video på nett hvor enkelte tok en DNA test og deretter fikk info om hvor i verden de stammer fra. altså 10% norsk 20% svensk osv. finnes det noe slikt man kan gjøre i Norge? takker for svar. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Muligens; http://www.dnatest.no/products/slektstesting-forfedre Send dem en e-post og hør hva testen inneholder, var noe dårlig info. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 https://www.23andme.com Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Jeg har brukt 23andme funker greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Jeg har brukt 23andme funker greit. Tok du den med helsetest også? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Jeg har brukt 23andme funker greit. Tok du den med helsetest også? Ja. Når jeg tok den var den med helse test. De mista løyvet til å gjøre helse delen ( i usa) vet ikke om de har fått den igjen. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Jeg har brukt 23andme funker greit. Tok du den med helsetest også? Ja. Når jeg tok den var den med helse test. De mista løyvet til å gjøre helse delen ( i usa) vet ikke om de har fått den igjen. Jeg tok testen til 23andme for noen måneder siden. Du får vite haplogruppe, opphav (både mor/farside), % neandertal dna, andre medlemmer med samme gener som deg, du kan finne søskenbarn, tremenninger, firmenninger etc gitt at de har registrert seg der. + litt annet lekefunksjoner. De gir ikke(!) ut helserapport til norske kunder. Jeg har sendt mail til både 23andme og folkehelseinstituttet i Norge og fått dette avklart. Dog... du kan laste opp "raw data" fra 23andme på andre nettsider som gir informasjon om helse. Dette har jeg prøvd, og det var noget interessant. Dette koster som regel litt, avhengig av nettsted. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 https://genographic.nationalgeographic.com/ Har ikke prøvd den selv da. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Jeg har brukt 23andme funker greit. Tok du den med helsetest også? Ja. Når jeg tok den var den med helse test. De mista løyvet til å gjøre helse delen ( i usa) vet ikke om de har fått den igjen. Jeg tok testen til 23andme for noen måneder siden. Du får vite haplogruppe, opphav (både mor/farside), % neandertal dna, andre medlemmer med samme gener som deg, du kan finne søskenbarn, tremenninger, firmenninger etc gitt at de har registrert seg der. + litt annet lekefunksjoner. De gir ikke(!) ut helserapport til norske kunder. Jeg har sendt mail til både 23andme og folkehelseinstituttet i Norge og fått dette avklart. Dog... du kan laste opp "raw data" fra 23andme på andre nettsider som gir informasjon om helse. Dette har jeg prøvd, og det var noget interessant. Dette koster som regel litt, avhengig av nettsted. ok, jeg tok denne testen når 23andme var ganske nytt, da fikk man med helsetest, så jeg har fremdeles de sakene, pluss naturlig nok opphav osv. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 FDA slo vel ned på dem p.g.a spekulasjonene de gjorde ang. helse. De mente så vidt jeg husker de ikke hadde godt nok belegg for påstandene. De gikk inn i forhandlinger med FDA http://www.theverge.com/2015/10/21/9581555/fda-23andme-health-data-limited-approval Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Må være sinnsykt lett å bli svindlet? Du kan ikke bekrefte selv hva de forteller deg liksom. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Må være sinnsykt lett å bli svindlet? Du kan ikke bekrefte selv hva de forteller deg liksom. tenkte å prøve den til national geo. tror man greit kan stole på de. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Må være sinnsykt lett å bli svindlet? Du kan ikke bekrefte selv hva de forteller deg liksom. Det er jo det som gjør at de enda eksisterer. Skal du personelig gå bak i tid og se alle dine "ancestors" ha sex med hverandre? Endret 22. desember 2016 av Dr. Jones Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Må være sinnsykt lett å bli svindlet? Du kan ikke bekrefte selv hva de forteller deg liksom. Det er jo det som gjør at de enda eksisterer. Skal du personelig gå bak i tid og se alle dine "ancestors" ha sex med hverandre? Bygg meg en tidsmaskin! Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Jeg gjorde det for en uke siden, ble lei og gav opp i morgen. Endret 22. desember 2016 av Dr. Jones 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Jeg gjorde det for en uke siden, ble lei og gav opp i morgen. Hahaha den var nyyydelig! <3 Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Hvilke sider er å anbefale med tanke på pris/nøyaktighet? Jeg er ikke opptatt av helse delen, kun opphavet. Jeg har fått med meg at det finnes ancestry.com og 23andme.. står det mellom disse altså? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå