Gå til innhold

Problemer med utskrift - søl av blekk

Anbefalte innlegg

Kjøpte nye printer idag (Brother MFC-J4625DW, A3 printer), med tilhørende Brother sine A3 glosssy fotopapir. Når jeg prøver å printer ut blir blekket "dratt nedover bildet". Noen som vet hva jeg gjør galt?

Legger ved bilde av uskriften.

Takk for svar:)

post-425538-0-90210900-1482279290_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte nye printer idag (Brother MFC-J4625DW, A3 printer), med tilhørende Brother sine A3 glosssy fotopapir. Når jeg prøver å printer ut blir blekket "dratt nedover bildet". Noen som vet hva jeg gjør galt?

Legger ved bilde av uskriften.

Takk for svar:)

Her tror jeg det må være papiret som er problemet. Jeg vet at jeg engang for lenge siden hadde et fotopapir der jeg satte papiret inn "feil vei" og skrev på baksiden av papiret og fikk et noe lignende resultat. Skriver man på feil side så trekker ikke blekket inn i papiret og tørker svært dårlig.

Noen papirprodusenter "merker" baksiden f.eks. med produsentnavn slik at men ikke kan ta feil, andre gjør det ikke og da kan uhellet være ute og et papir kan bli satt i bak/fram.... Jeg har ikke gjort den feilen igjen senere.

Nå skal det sies at papir av typen "glossy" bør være enkle å se fram- og bakside på, så jeg sier ikke at det er feilen i ditt tilfelle. Men det spørs også hvor arkmateren befinner seg på din skriver. På en "baksidemater" så er det siden som er "synlig" det blir skrevet på, men hvis man har en arkmater i bunn av skriveren så må arket som regel legges med den siden det skal skrives på  vendt ned.

EDIT!! Etter å ha kikket på info om skriveren så ser jeg ingen annen løsning enn at papiret er lagt inn slik at det er printet på baksiden.

Så lenge du bruker originalblekk og originalpapir (fra skriverleverandør) så kan jeg ikke se at det problemet du har opplevd skal oppstå hvis utskriften er på rett side av papiret. At man velger feil info under utskrift , f.eks. glemme å velge rett papirtype i "infoboksen for utskrift" har jeg aldri opplevd har ført til slike problemer.

Jeg tar selvsagt forbehold om at det eventuelt er den aktuelle skrivere som har et problem. 

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Det kan se ut som du har printet på feil side av papiret, jeg har bomma selv noen ganger, og da får man en lignende effekt. 

Nå skal det sies at det bildet ditt ble veldig stilig med den rennende effekten, tror jeg hadde spart på det bildet. 

Henning

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :)
prøvde andre siden av papiret, med samme dårlige resultat. Prøvde også å skrive ut et kontrollark av utskriftskvalitet og fikk resultat på vedlagt bildet. Dette må da være en maskinfeil? Eller er den svarte blekkpatronen feilen? Har ca 0 erfaring med printere fra før så setter pris på all hjelp :)

post-425538-0-79732400-1482319145_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det kan virke som at du har et problem med den svarte patronen. Om dette er "maskinfeil" eller om det er en "lekkasje" fra patron/dyser/skrivehode, eventuelt en "brukerfeil" er det verre å vurdere. Jeg ser dessverre ikke noe annen løsning enn å kontakte leverandør eller produsent.

Hvis det har vært en lekkasje (årsak ukjent) så vil det ligge en del blekkrester på vogn/valser o.l.

Du kan f.eks. ta ut den aktuelle patronen og sjekke for lekkasje, hvis det er lett å komme til internt (uten å begynne å skru) så kan du eventuelt prøve å rengjøre skånsomt. Men ikke gjør noe som kan skape problemer for deg hvis du skal reklamere på skriveren.

Hvis det har vært en lekkasje (men alt nå er ok) så trenger du bare tid og en del kjøring av rengjørings-/rensefunksjon for å "kjøre" vekk problemene.

Men hvis du ikke finner åpenbare "brukerfeil" så ville jeg kontaktet selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...