Gå til innhold

Catalyst 2960-8TC-S Compact Switch, hvordan bruker jeg denne?

sdf123

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en Catalyst 2960-8TC-S Compact Switch som jeg lurte å teste, er det verdt det eller er det bare å kaste?(Jeg gjør dette fordi jeg syntes det er interessant og lærerikt)

Jeg er inne på Cisco sine hjemmesider og ser bla at det kom en "driver" til den 20/8-2016, så virker jo som de fortsatt drifter dem.

Jeg går utifra at jeg trenger et PC program til administrering og få lagt inn i de nye driverne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en pen Managed switch du har der, så for å teste og leke litt er det flott. Den administreres normalt sett gjennom ett CLI som er tilgjengelig gjennom console porten på switchen. Du trenger dermed en RJ45->DB9 kabel som du kan koble inn i en RS232 (COM) port på pc-en for å få konfigurert den. Etter du har fått gitt den en IP administrerer du den gjennom SSH.

Lenke til kommentar

De har ett webinterface (eller, kan få med rett versjoner av IOS), men det er fryktelig dårlig, Det er fryktelig mye greiere (etter min mening, sånn siden jeg kan cisco's cli) å bruke kommandolinjen. CLI-et har dog en læringskurve, så det spørs litt hva formålet med switchen er :)

Man har og Cisco Network Assistant, som kan fungere til å konfigurere slikt.

Endret av ZeRKoX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...