Gå til innhold

Hvorfor stemmer dere på FRP?

Anbefalte innlegg

FRP Popularistisk parti som ikke forstår konsekvensen av sin egen politikk..  Nå er de for første gang i regjering, og har begynt å lært litt av hva av partiprogrammet er realistisk..  Fremmedfientlig er de også, var på en bar for litt siden hvor den lokale FRP gjengen drev å hylte i kor "Norge for Nordmenn".

Ingen ting kan få meg til å stemme FRP, de er en gjeng med egoister som mangler totalt forståelse eller driter i hvordan et samfunn fungerer...

De(re) som ser det sånn, oppfatter jeg at undervurder en rekke med ting.

For det om det på overflaten virker enkelt, og at de (som andre) er belemret av en hale med mindre begavede 'folk i gata'(og på barer og sånt) , betyr ikke det at både den jevne Frp politiker og velger ikke har rekkevidde - hva angår kontekster, lange linjer, konsekvenser etc.

Det enkle og logiske er ikke alltid lett, men får lett stempel som feks "populistisk". ja, det folk flest kan nikke mer eller mindre anerkjennende til, ligger naturligvis an til å bli kalt nettopp det: "Populistisk"

Vi innrømme at mye av de typer kilsjébaserte omtaler/bedømmelser av Frp, har medvirket til at også jeg tenderer til å ta dem i forsvar.

Fordi, jeg mener bestemt at Frpere både utvendig og innvendig, stort er vanlige rettskafne personer med logisk rettferdighetsans og tro på det positive, og en bedre framtid for hele verden og alle folk - faktisk.

De har sine svakheter, men ikke mer enn at de klarer seg temmelig bra. Det er nok av de som aldri trodde Frp var i nærheten av å være i stand til å delta i en regjering. Det har de( ikke uventet) vist at de kan like så bra som noen andre.

Selv om det er ovrraskende mange som aldri ser ut til å skjønne, at Frp ikke kan gjennomføre sin politikk/program  til fulle, så lenge de ikke har flertall og må stri med sånne bakstreberske folk som feks Trine Nei Grande.

Du beskriver veldig godt mitt og mange andres forhold til FRP! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ler av disse AP folka som skriker høyt om hvor lite denne regjeringen har fått til i løpet av denne perioden.

Regjeringsperioden med tidenes laveste inntjening.

Hva i huleste greide den rødgrønne regjeringen i løpet av alle de årene med oppgang!

Blir spennende tider fremover når inntektene faller!

Begynner egentlig å bli mektig irritert på hele systemet.

Det funker rett og slett ikkje når flere må samarbeide for å komme til makten.

Forskjellne blir for stor.

Se bare til Grande, hun er ubetydelig i målingen, men sitter med makt, heeeelt ubrukelig, og skaper så mye irritasjon og misnøye.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har hatt stemmerett i 21 år, enda ikke stemt ved et valg. Det spiller jo ingen rolle hva man stemmer på, de som kommer "til makta" har så stor opposisjon at ingenting blir gjort uansett. 4 more years of nothing.

Kanskje, eller sannsynligvis.

Men tenk om du tar feil?

Derfor stemmer jeg :)

Tenk om du tar feil? Derfor burde du ikke stemme.

Lenke til kommentar

Hva er galt med enkle ideer som enkle folk forstår? De er velgere, de også. Skal vi sensurere bort visse ønsker/synspunkter fordi de er enkle? Uansett finnes det mange andre partier som kompliserer ting, så værsågod og stem på dem. Vi lever tross alt i et demokrati.

Vel, når noen muligens stemmer et parti som lover å gjeninnføre lakrispiper har jeg vanskelig for å ta det seriøst! ;-)

Som lover å fjerne FORBUDET mot lakrispiper. Viktig forskjell.

Lenke til kommentar

Du stemmer heller på partiet som forbyr lakrispiper?

Hvorfor er det absurd med et forbud mot lakrispiper, men helt på sin plass med forbud mot sjokoladesigaretter? 

Det er jo det Frp med viten og vilje har innført nå. De passet på at ikke sjokoladesigaretter skulle skule bli lovlig fordi det er uheldig å identifisere tobakksprodukter med godteri rettet mot barn. Det vil si at om piperøyking tar seg opp, vil Frp gjeninnføre forbudet mot lakrispiper.

De er derfor enige basisen i forbudet, og opprettholder basisen i forbudet, de mener bare at det ikke er nok som røyker pipe til at barn flest får assosiasjon til tobakksprodukter p.t. Og det skal være Frp sin definisjon av dusteforbud?

Frp er et populistisk parti, som ikke tenker konsekvenser av sin politikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er to gode grunner til å stemme Frp.

De er det eneste partiet som i teorien ønsker en kontrollert innvandring.

De er også det eneste partiet som ser ut til å ha plass for realister og dissenter. Det er viktig. Når Hagen prater om klima er det neppe riktig, men det er viktig med det rommet. Når Tybring Gjedde bruker det samme rommet for å dra verdensproblemer fra "Missekonkuransenivået" vi har i dag, til realpolitikk, så er dette riktig bruk av dette viktige rommet.

Vi må beholde det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er to gode grunner til å stemme Frp.

De er det eneste partiet som i teorien ønsker en kontrollert innvandring.

bullshit-detector.jpg

Alle partiene på stortinget ønsker kontrollert innvandring, de er kun litt uenige om akkurat hvor mange som skal stenges ute, men stenges ute skal de fleste uansett.

De er også det eneste partiet som ser ut til å ha plass for realister og dissenter. Det er viktig. Når Hagen prater om klima er det neppe riktig, men det er viktig med det rommet. Når Tybring Gjedde bruker det samme rommet for å dra verdensproblemer fra "Missekonkuransenivået" vi har i dag, til realpolitikk, så er dette riktig bruk av dette viktige rommet.

Sier Dolkesjø deg noe, eller er du for ung til det? Endret av Skatteflyktning
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle partiene på stortinget ønsker kontrollert innvandring, de er kun litt uenige om akkurat hvor mange som skal stenges ute, men stenges ute skal de fleste uansett.

Sier Dolkesjø deg noe, eller er du for ung til det?

Uenig. Høyre og venstre ønsker innvandring da en fattig underklasse skaper konkurransekraft og inntjening. Vet ikke hva SP står for, men de andre partiene poserer og kjøper husmorhjerter med sammfunnskapital de lover vekk (penger, tillit, fremtid). Det høres svulstig ut, og jeg vet Frp spiller på dette, men i det minste har deres politikk færre offer (jeg tror de fleste innvandrere IKKE er reelle flyktninger).

Dolkesjø er det som skiller Frp og Venstre. Uten dolkesjø hadde vi hatt NorgeDemokratene, garantert...

Lenke til kommentar

Uenig. Høyre og venstre ønsker innvandring da en fattig underklasse skaper konkurransekraft og inntjening. Vet ikke hva SP står for, men de andre partiene poserer og kjøper husmorhjerter med sammfunnskapital de lover vekk (penger, tillit, fremtid). Det høres svulstig ut, og jeg vet Frp spiller på dette, men i det minste har deres politikk færre offer (jeg tror de fleste innvandrere IKKE er reelle flyktninger).

Du må gjerne vise til kilder der Høyre og Venstre hevder de ønsker fri innvandring, ei heller AP eller SV etc ønsker dette. Faktisk er det AP, ikke FrP som har iverkssatt største bremsen for innvandringen i Norge.

Dolkesjø er det som skiller Frp og Venstre. Uten dolkesjø hadde vi hatt NorgeDemokratene, garantert...

Vi har NorgeDemokratene, de går under betegnelsen FrP
Lenke til kommentar

Hadde stemt FRP om Siv går av. Til da har jeg valgt å ikke bruke stemmeretten ved valg. Et annet minus er at de samarbeider med høyre, som er pro EU aka styre av Brussel.

Et stort pluss er at de sier hva de mener og er ikke så opptatt av å være politisk korrekt, noe jeg er dritt lei av. 

Til slutt hater jeg flerpartisystemet som ikke fungerer i det hele tatt. Spiller ikke noe rolle å stemme når regjeringen har stor opposisjon og ikke får en dritt gjennom stortinget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må gjerne vise til kilder der Høyre og Venstre hevder de ønsker fri innvandring, ei heller AP eller SV etc ønsker dette. Faktisk er det AP, ikke FrP som har iverkssatt største bremsen for innvandringen i Norge.

Vi har NorgeDemokratene, de går under betegnelsen FrP

Jeg er klar over at AP m.f. skryter på seg streng klype mht immigrasjon. Problemet er at jeg ikke stoler på dem. En liten twitterstorm eller noen artikler fra i Dagbladet så bøyer de av. De tåler ikke å måtte forsvare sin moral ovenfor sine egne. Jeg har i hvert fall aldri sett det. Dette gjelder spesielt saker med høy mediadekning (ankerbarn, amnesti, alderstester, Auf etc.). Frp viser at de har personell som tåler "hylekoret", og faktisk tør adressere virkelige problemer (og ikke bare symptomer, som krig, fattigdom, klimaendringer osv). Det er alltid første skritt mot en løsning.

Jeg sier ikke de andre ønsker fri innvandring, men jeg mener det er en uviktig sak for dem, relativt til Frp som aktivt ønsker å eie temaet før det blir et problem (som i Storbritania, Sverige og Frankrike f eks)

Frp er i tillegg liberalistisk, men mangler heldigvis ryggrad på dette området. Jeg mener vi enten kan ha innvandring, eller velferdsstat. Ikke begge deler. Tror muligens liberalist-genet til Frp aktiveres om vi får så stort press på velferdsstaten at den er i fare.

Lenke til kommentar

Frp er i tillegg liberalistisk, men mangler heldigvis ryggrad på dette området. Jeg mener vi enten kan ha innvandring, eller velferdsstat. Ikke begge deler. Tror muligens liberalist-genet til Frp aktiveres om vi får så stort press på velferdsstaten at den er i fare.

FrP ble rensket for liberalister ved Dolkesjø. Dog, endel velgere tror feilaktig at partiet fortsatt har noe liberalistisk ved seg.

Lenke til kommentar

Stemmer ikke på FRP fordi veldig mange viktige ting blir ned prioritert fordi det ikke er økonomisk lønnsomt. De verdsetter pengene for høyt. Klimapolitikken og sentralisering/stordrift er temaer som underbygger påstanden.

Endret av karlico
Lenke til kommentar

FrP ble rensket for liberalister ved Dolkesjø. Dog, endel velgere tror feilaktig at partiet fortsatt har noe liberalistisk ved seg.

Men de har et liberalt frø som kan slå ut når det trengs. Der de andre er ideologiske støttegrupper (AP = LO, Høyre = NHO, Venstre = småbedrifter, SV = Offentlig ansatte, Krf = kristenkonservative og bøndene er seg selv), så er Frp populister/pragmatikere og kan handle uten den ideologiske bindingen. Man ser det med at de så gjerne svelger kameler med illiberal skattepolitikk, poseavgifter og bompenger, men de viker ikke når det er irreversible farer. Derfor må flere stemme dem, slik at man får ut enten kirken eller Trine neste valg...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men de har et liberalt frø som kan slå ut når det trengs. Der de andre er ideologiske støttegrupper (AP = LO, Høyre = NHO, Venstre = småbedrifter, SV = Offentlig ansatte, Krf = kristenkonservative og bøndene er seg selv),

Indeed, men offentlige ansatte er alle medlemmer av LO

Tror en bedre tolkning er SV=NGO og andre subsidierte organisasjoner som ikke konkurrer i det private marked.

Jeg stemmer FRP og driter i hva de får gjennomført eller ikke. Det er tross alt ikke regjeringen som bestemmer når vi har et redskapsbyråkrati. FRP er da alternativet som kan gjøre minst skade for Norsk økonomi på lang sikt.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Er uenig i det meste av FRPs politikk og misliker de fleste av de mest fremtredende i partiet. Er altfor mange grunner til å liste opp her. Kort sagt er jeg under 30 år, kommer fra bygda, bor i Oslo, driver eget firma i kreativ bransje og eier en gård - så for meg er det å stemme FRP helt ulogisk for meg på alle måter.

Selv om jeg hadde vært enig i mer av politikken ville nok Sylvi Listhaug fint klart å få meg fra å stemme på dem uansett.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...