Gå til innhold

Hvorfor stemmer dere på FRP?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt enig i det. De er litt nyttige med å legge press på de andre. Har vært det iallfall

Nå er det ikke så mye forskjell lenger, de andre har som kjent kommet "diltende etter" i ganske stor grad.

Men nå stemmer ikke jeg alltid på Frp da. Har ikke noe sånn fast..

Lenke til kommentar

Stemmer på partiet som har mulighet til å riste litt i buret og FRP har vært det partiet et par ganger. Politikerne er så blåst/låst ofte at de trenger noen som banker dem litt i panna med argumenter fra motsatt side. Er på en måte med på å skyve vekk litt av subjektiviteten da to sider "nuller hverandre ut".

De har blitt store nok nå så det blir vanskelig å bestemme seg for hva jeg skal stemme neste gang. Resten av rusket har enten ikke mulighet til å få nok stemmer til å bli hørt eller så er de rimelig altfor langt bak mål.

Lenke til kommentar

Jeg stemmer ikke på Frp fordi jeg ikke vil ha en til som Anundsen i regjering, og fordi jeg jevnt over ikke er enig i med partiet sine standpunkter. Det er et helt ok parti, men de gjør seg best i rollen som den sure kona som må få ektemannen til å stoppe bilen slik at hun kan kjøpe billige sigaretter på Svinesund.

• Liker 3
Lenke til kommentar

FRP Popularistisk parti som ikke forstår konsekvensen av sin egen politikk..  Nå er de for første gang i regjering, og har begynt å lært litt av hva av partiprogrammet er realistisk..  Fremmedfientlig er de også, var på en bar for litt siden hvor den lokale FRP gjengen drev å hylte i kor "Norge for Nordmenn".

Ingen ting kan få meg til å stemme FRP, de er en gjeng med egoister som mangler totalt forståelse eller driter i hvordan et samfunn fungerer...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg respekterer og forsvarer enhvers rett til å kritisere politiske partier og deres politikk. MEN: husk at det partiet du misliker faktisk får stemmer fra et lovlig valgt folk. Hvordan blir skyldfordelingen da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hva er galt med enkle ideer som enkle folk forstår? De er velgere, de også. Skal vi sensurere bort visse ønsker/synspunkter fordi de er enkle? Uansett finnes det mange andre partier som kompliserer ting, så værsågod og stem på dem. Vi lever tross alt i et demokrati.

Lenke til kommentar

Hva er galt med enkle ideer som enkle folk forstår? De er velgere, de også. Skal vi sensurere bort visse ønsker/synspunkter fordi de er enkle? Uansett finnes det mange andre partier som kompliserer ting, så værsågod og stem på dem. Vi lever tross alt i et demokrati.

Vel, når noen muligens stemmer et parti som lover å gjeninnføre lakrispiper har jeg vanskelig for å ta det seriøst! ;-)

Lenke til kommentar

Vel, når noen muligens stemmer et parti som lover å gjeninnføre lakrispiper har jeg vanskelig for å ta det seriøst! ;-)

Du stemmer heller partiet som forbyr lakrispiper?

Nei jeg gjør ikke det, fordi det er et IKKE problem for meg og et helt latterlig poeng både for de som innførte forbudet og for de som fjernet det! Jeg stemmer heller ikke et parti som fjerner miljøavgifter på motoriserte fritidsbåter fordi dette kun gavner de som faktisk har råd til en fritidsbåt.

Lenke til kommentar

Haha, må flire litt av deg.

Du er sikkert en av de som mener at de som stemmer FRP har mindre mellom ørene enn folk flest, ikkje sant?

Men du klarer ikkje å se at det ligger noe mer bak enn det å gjeninnføre disse lakrispipene?

Beundringsverdig!

Denne artikkelen er gammel, men ikke uaktuell! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/lavloente-velger-frp/a/1294929/

Og igjen, synst du dette er rart?

FRP har vel i en årrekke lovet mindre skatt, og mer penger til folket?

Hvem som mener de har lite penger vil takke nei til mer?

Se litt mellom linjene da mann!

• Liker 1
Lenke til kommentar

FRP Popularistisk parti som ikke forstår konsekvensen av sin egen politikk..  Nå er de for første gang i regjering, og har begynt å lært litt av hva av partiprogrammet er realistisk..  Fremmedfientlig er de også, var på en bar for litt siden hvor den lokale FRP gjengen drev å hylte i kor "Norge for Nordmenn".

Ingen ting kan få meg til å stemme FRP, de er en gjeng med egoister som mangler totalt forståelse eller driter i hvordan et samfunn fungerer...

De(re) som ser det sånn, oppfatter jeg at undervurder en rekke med ting.

For det om det på overflaten virker enkelt, og at de (som andre) er belemret av en hale med mindre begavede 'folk i gata'(og på barer og sånt) , betyr ikke det at både den jevne Frp politiker og velger ikke har rekkevidde - hva angår kontekster, lange linjer, konsekvenser etc.

Det enkle og logiske er ikke alltid lett, men får lett stempel som feks "populistisk". ja, det folk flest kan nikke mer eller mindre anerkjennende til, ligger naturligvis an til å bli kalt nettopp det: "Populistisk"

Vi innrømme at mye av de typer kilsjébaserte omtaler/bedømmelser av Frp, har medvirket til at også jeg tenderer til å ta dem i forsvar.

Fordi, jeg mener bestemt at Frpere både utvendig og innvendig, stort er vanlige rettskafne personer med logisk rettferdighetsans og tro på det positive, og en bedre framtid for hele verden og alle folk - faktisk.

De har sine svakheter, men ikke mer enn at de klarer seg temmelig bra. Det er nok av de som aldri trodde Frp var i nærheten av å være i stand til å delta i en regjering. Det har de( ikke uventet) vist at de kan like så bra som noen andre.

Selv om det er ovrraskende mange som aldri ser ut til å skjønne, at Frp ikke kan gjennomføre sin politikk/program  til fulle, så lenge de ikke har flertall og må stri med sånne bakstreberske folk som feks Trine Nei Grande.

Endret av Delvis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...