panda99 Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Hei! Hva tenker dere er den maksimale aldersforskjellen når en person er 18 år? Tenker selv dette er et personlig valg, men hva hadde dere ansett som sært og litt vel ekstremt? Hvor går grensa? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Visse folk dømmer de om det er 5 års forskjell, noen dømmer de om det er 10 års forskjell, noen dømmer de om det er 20 års forskjell, og så videre. Så lenge man blåser i hva andre mener, så finnes det ingen grense. Man er sin egen lykkes smed. Folk som dømmer andre er det ikke vits i å høre på uansett, så det gjør det hele mye lettere. 2 Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Nedover 16 og oppover uendlig 3 Lenke til kommentar
mna Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Alder delt på 2 pluss 7 år. 4 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Enig i ned til 16,men oppover er det merkelig om den andre er 25+. Half plus seven er en helt grei tommelfingerregel. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Nedover er det til 16år, men jeg regner med at du mener oppover? Noen på rundt 30år er greit, men kommer man opp i 40+ så blir det litt sært. Det som er artig er at hvis man kommer opp i 70+ så går det fra sært til "gullgraver", spesiellt hvis personen er ikke helt frisk Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 I en alder av 30 opplever jeg en 18-åring mer eller mindre som et barn og tør påstå at det er en betydelig forskjell i mental utvikling og modenhet på en 18-åring og en 21/22-åring. Derfor stiller jeg meg undrende når noen på 30 eller godt over ønsker et forhold til noen rundt 18, så sant denne personen selv ikke er underutviklet eller lite moden. Pussig nok har en kamerat på nesten 35 som tidligere har klaget over umodne og mindre intellektuelle/intelligente kjærester nå fått seg et "skandaleforhold" med en 19-åring. Fungerer helt fint for de ser det ut til og ingen har noen problemer med det naturligvis, annet enn at det virker som han selv har vært litt flau over det. Da dette er en av de smarteste jeg kjenner har jeg også lurt på hvordan dette forholdet kan tilfredsstille han mentalt og intellektuelt. Men som sagt, de virker til å ha det fint og har vært sammen over ett år, så jeg blander meg ikke opp i det Anonymous poster hash: fc867...9eb 4 Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Alder delt på 2 pluss 7 år. Det betyr at det er innafor normalen at en fyr på 50 er sammen med ei dame på 86. ;-P Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Alder delt på 2 pluss 7 år. Det betyr at det er innafor normalen at en fyr på 50 er sammen med ei dame på 86. ;-P Hvorfor ikke? Over 70 er det jo et kjempeoverskudd av kvinner. En hvilken som helst bestefar kan vel få den heiteste bestemora! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Synes dere det er noe galt med kvinne 27 og mann 20? Anonymous poster hash: 80d2f...1bc Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Alder delt på 2 pluss 7 år. Jeg hater den regelen. Bare tullball. I følge den kan jeg ikke lengre gå for de mest attraktive kvinnene. Derfor følger jeg den ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 det er bare ett tall, og burde ikke ha noe å si, liker man hverandere så er det som betyr noe. ikke hvilket år man er født. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Stemmer også for alderen delt på to minus sju som eit utgangspunkt. Denne regelen stemmer godt når det er snakk om unge personar, og litt mindre godt når det er snakk om eldre personar. Men det er for unge personar at det kanskje er viktigast sidan ein då oftast kjem opp problematikken rundt seksuell utnyttelse, 'grooming' og prositusjon. Ein ung mann på 18 år kan ikkje gå så langt ned i alder på partneren før ein tanderer mot kva som er ulovleg, og enda mindre før ein kjem i konflikt med kva som er rekna som sosialt akseptabelt. I andre enden spelar det langt mindre rolle kva aldersforskjellen er. Sjølv om ein gut på 16 fullt lovleg kan være i eit forhold med ei dame på 60, og sjølv om det skulle være "ekte kjærleik" og alt det der, så vil samfunnet rundt stille spørsmål om forholdet, og kanskje også politiet vil måtte undersøke for å få klarheit i om 16 åringen er i forholdet av dei rette grunnane og at det ikkje berre er snakk om å bytte sex mot alkohol og kontanrkort. Og når ein er inne på temaet om eldre kvinne som er saman med yngre mann. Med tanke på ekteskap og alderdom så kan det godt være ein fordel at dama er ein del år eldre på grunn av forskjellen i forventa levealder, og sannsynlegheita for at den eine blir sjuk og svak før den andre blir mindre når dei ikkje er javngamle. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Alder delt på 2 pluss 7 år. Jeg hater den regelen. Bare tullball. I følge den kan jeg ikke lengre gå for de mest attraktive kvinnene. Derfor følger jeg den ikke. Så du kunne ikke gå for ei som er like gammel som deg? Er ikke 30 år gamle damer attraktive? Anonymous poster hash: 74058...30d Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Så du kunne ikke gå for ei som er like gammel som deg? Er ikke 30 år gamle damer attraktive? Anonymous poster hash: 74058...30d Joda, det er klart. Men de som er attraktive når de er 30, var garantert enda mer attraktive da de var 20. Trist, men sant. Hva er gjennomsnittsalderen i modellyrket? 21 år, kanskje? Det er en grunn til at det er sånn. 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Synes dere det er noe galt med kvinne 27 og mann 20? Anonymous poster hash: 80d2f...1bc Nei. Så lenge man mentalt er på samme plass i livet har ikke alderen noe å si for min del. I alle fall til en viss grad. Vet om en fyr som gifta seg med ei på 40 når han var 20. Det syns jeg var litt drøyt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Det finnes ingen reglar, kun statistikk. Der ser du nok at fleirtalet er rundt same alder, kanskje menn litt eldre, men at det òg finnes store ytterpunkt begge veier. Gjer som du sjølv vil. Fungerer det ikkje så har du i alle fall prøvd. Endret 22. desember 2016 av Zeph Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Et par år i forskjell er helt normalt med favør til mannen. Det kan sannsynligvis komme av at jenter leder med et par år på modenhetsskalen, og at de kulturelt er oppdratt til å velge noen som er et par år eldre. At de lever lengre kommer ofte av at mannen ikke gidder mer... 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Nedover er det til 16år, men jeg regner med at du mener oppover? Noen på rundt 30år er greit, men kommer man opp i 40+ så blir det litt sært. Det som er artig er at hvis man kommer opp i 70+ så går det fra sært til "gullgraver", spesiellt hvis personen er ikke helt frisk Hvorfor er det sært? Da jeg var 18 var det en fyr på godt over 80 år som var med på nattklubben hver eneste helg og var en del av gjengen. Alder er bare et tall, det sier lite om hvordan man er og føler seg som menneske. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Kjenner flere 20 årige jenter som er mer modne enn 30 årige gutter Finnes ingen maksimal aldersforskjell, så lenge de trives sammen så synes jeg de skal få være sammen uten å få negative kommentarer Men, ingen regel uten unntak, som gullgravere som faktisk bare er sammen for pengene, noe som ikke vil funke så bra i Norge uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå