biker91 Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Hei, dere som har erfart eller vet om, dersom man fikk 1 i første termin kan man alikevel få bedre til sommeren altså få 3er eller bedre på papiret?!, faget er matematikk R1 vg2. Endret 21. desember 2016 av lii Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Hei, dere som har erfart eller bare vet om, dersom man får 1 i første termin kan man alikevel få bedre til sommeren også få 3 er i papiret, faget er matematikk R1 vg2. Jeg vet iallefall at setningen din står til stryk hvis faget hadde vært norsk. Jeg måtte lese setningen 5 ganger før jeg skjønte at det var et spørsmål. Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Hei, dere som har erfart eller bare vet om, dersom man får 1 i første termin kan man alikevel få bedre til sommeren også få 3 er i papiret, faget er matematikk R1 vg2. Ja, det er fullt mulig å oppnå 3 i standpunkt selv om du stryker nå, men du må forberede deg på å jobbe en del for dette. Du bør få minimum 3 på de gjenværende prøvene, inkludert tentamen/avsluttende prøve. Lenke til kommentar
biker91 Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2016 Hei, dere som har erfart eller bare vet om, dersom man får 1 i første termin kan man alikevel få bedre til sommeren også få 3 er i papiret, faget er matematikk R1 vg2. Jeg vet iallefall at setningen din står til stryk hvis faget hadde vært norsk. Jeg måtte lese setningen 5 ganger før jeg skjønte at det var et spørsmål. det er ikke så viktig det du sier men viktigste er at du skjønner hva personen spør.... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Litt usikker om du spør om R1 eller R2 her? Kan iallefall dele min erfaring på området, tok forkurs for en god del år tilbake(realfag på universitet), gikk i de fleste timer men var ikke så interessert og endte med stryk i matematikken(Deler av R1 og R2 i ett fag). Tok det så opp igjen for noen år siden når jeg var i fult arbeid og ikke gikk i forelesninger, men såg de på nett. Endte med en B. Så ja det er absolutt mulig å gå fra stryk til gode karakterer, men det krever arbeid og om du liker det så hjelper det jo såklart på! Lenke til kommentar
RevealeR Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Slik jeg tolker spørsmålet ditt spør du om det er mulig å få karakteren 3 til sommeren, til tross for at du fikk karakteren 1 til vinteren. Det korte svaret er: Ja. Hovedregelen er at det er kunnskapsnivået på slutten av faget som vurderes; hvis du får 6 på siste tentamen, så skal du i prinsippet på 6 i faget. Hvorvidt læreren din følger dette eller ikke vet jeg ikke, lærere tenderer til å se på gjennomsnittlig progresjon, hvilket er helt feil å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå