TRCD Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Hei. Har nylig kjøpt meg en feilkodeleser fra Biltema. Denne: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-2000031400/ Hver gang jeg skal lese feilkodene får jeg kun opp feilkodene til motorlampa. Varsellampa for airbag og abs lyser også, men feilkodeleseren viser ikke koder/årsaken til dette. Feilkodeleseren har 5 kategorier. 1: DTC(Diagnostic Trouble Code), 2: Erase, 3:I/M, 4:VIN, 5:Rescan Noen som vet hva jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
Selle Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Du må ha en merke sepesifik feilkodeleser for å få opp feilker på annet en motor på de fleste biler 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Hvilken bil er det snakk om? SRS pleier ikke å være vrient med kodelesere, så jeg synes det var litt merkelig. Lenke til kommentar
TRCD Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2016 Hvilken bil er det snakk om? SRS pleier ikke å være vrient med kodelesere, så jeg synes det var litt merkelig. Audi A4 2004 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Har en A4 2006 selv, og har en billig leser omtrent som den du lenker til. Jeg får ut generiske motorkoder, men får ikke kontakt med SRS, automat eller ABS/ESP. Må nok ha en skikkelig leser for å få ut dette, og da må du flytte komma i prislappen minst en plass til høyre. Men: Den du har lenket til er ikke for VAG, Biltema har en annen for VAG: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-VAG-2000030943/ Mulig pro-versjonen er bedre, har ikke testet den selv: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-VAG-PRO-2000035895/ Lenke til kommentar
TRCD Skrevet 21. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2016 https://www.teknikmagasinet.no/produkter/lyd-o-bilde/bilstereo/tilbehor/elm327-obd2-bluetooth Ser at en del fra nå av også bruker sånne, som virker med bluetooth og forskjellige apper på mobilen. Noen som har erfaring med noe slikt? Lenke til kommentar
Selle Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Du kommer ikke til å få ut airbag eller abs koder fra din bil med den heller, må ha en som er for vag. Anbefaler vagcom fra ross tech Lenke til kommentar
TRCD Skrevet 21. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2016 Etter å ha sett litt mer på de to fra Biltema, ser jeg at jeg kjøpte den som var universal, altså for alle merker. Da jeg var på Biltema sa jeg helt tydelig at jeg skulle ha VAG varianten og de som jobbet der ga meg denne og sa at dette var for VAG. Nå i ettertid viser det seg at det faktisk ikke var for VAG, men for alle merker. Også er det ikke bytte/returrett heller Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 https://www.teknikmagasinet.no/produkter/lyd-o-bilde/bilstereo/tilbehor/elm327-obd2-bluetooth Ser at en del fra nå av også bruker sånne, som virker med bluetooth og forskjellige apper på mobilen. Noen som har erfaring med noe slikt? Har prøvd flere av disse fra ebay, både WiFi (for iOS) og BT (for Android). De fleste funker ikke i det hele tatt, og den jeg kom lengst med klarte å vise spenningen på bilens batteri, ikke noe mer. Prøv dem på 3-4 forskjellige biler, så det er dingsene som funker dårlig. Mulig den på TM er bedre, men du vil uansett ikke få lest ut modellspesifikke feilkoder uten at du har en skikkelig VAGCOM. Lenke til kommentar
jrgenl Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Jeg kjøpte meg nylig en Autel AutoLink AL519 på Aliexpress. Denne har pr nå lest ut det meste av informasjon jeg har trengt, både på Ford, Toyota, men på VAG er det vel kun vagcom som funker. Ser flere har nevnt følgende: Will only read the main engine modules of a VW. Will not access modules outside the engine system that a full VAGCOM can. Be aware of these restrictions. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Denne har pr nå lest ut det meste av informasjon jeg har trengt, både på Ford, Toyota, men på VAG er det vel kun vagcom som funker. Får du ut merke/modellspesifikke data også? Som for eksempel motstanden i ledningsnettet for SRS, vist til hver enkelt airbag? Lenke til kommentar
jrgenl Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Da må du nok oppgradere til Autolink AL619, denne kommer med: The AutoLink AL619 scan tool is built to help you determine why the Check Engine Light, ABS, or SRS warning lights are on. The tool offers the same features as our AL519, but comes with the added benefits of ABS and SRS system diagnosis, code reading & clearing, with potential fault code explanation. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå