ATWindsor Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Nei. Det er ikke nødvendigvis noe galt med kravene, alle skjønner at erfaring kan ha noe å si. Ting er ikke enten eller. AtWErfaring er også et krav til alle piloter, uansett selskap og flytype. Har du noen gang sjekket alder og antall timer på flytypen, hos pilotene, før du bestiller billett? Nei. Men det er allikevel ingen vits å late som samme kompetansekrav gir samme kvalitet. Det gjør det ikke. AtW Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Nei. Det er ikke nødvendigvis noe galt med kravene, alle skjønner at erfaring kan ha noe å si. Ting er ikke enten eller. AtW Erfaring er også et krav til alle piloter, uansett selskap og flytype. Har du noen gang sjekket alder og antall timer på flytypen, hos pilotene, før du bestiller billett? Gjør du det samme om du tar buss/tog/taxi Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Nei. Det er ikke nødvendigvis noe galt med kravene, alle skjønner at erfaring kan ha noe å si. Ting er ikke enten eller. AtW Erfaring er også et krav til alle piloter, uansett selskap og flytype. Har du noen gang sjekket alder og antall timer på flytypen, hos pilotene, før du bestiller billett? Gjør du det samme om du tar buss/tog/taxi Sitter ikke på med en svarting må du skjønne! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Jaja. Jeg har ikke sansen for ditt ordvalg. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Prøver å velge BA eller SAS når jeg skal til skandinavia gjennom jobben. Måtte velge Norwegian når jeg skulle til Gøteborg for et par uker siden. Hardere seter skal man lete lenge etter. Hehe, neste gang du skal ut å fly, velg a380.Og betal så får du bedre seter uansett flyselskap. Samme som lada og mercedes Du kan neppe fly mye om du tror noen bruker A380 for flyvninger innenfor europa, spesielt Gatwick-Gøteborg. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) Nei. Det er ikke nødvendigvis noe galt med kravene, alle skjønner at erfaring kan ha noe å si. Ting er ikke enten eller. AtW Erfaring er også et krav til alle piloter, uansett selskap og flytype. Har du noen gang sjekket alder og antall timer på flytypen, hos pilotene, før du bestiller billett? Gjør du det samme om du tar buss/tog/taxi Nei. Og vedr. airbus Nødutgang seter "sucks"! En jævla svær innebygget sklie med lapp på: " Forbudt å hvile ben på". ødelegger hele morroa. Dessuten beviser airbus hvor latterlige gjeldene sikkerhets regler er. Før landing skal seteryggen rettes opp, for å ikke forhindre pax bak deg å komme seg ut i midtgang. Det er forstålig! Airbus har en seterad med ingen bak seg. Seter med rygg som likevel kan lenes bakover. Det er ingen bak og derfor ved behov, jo mer plass i raden foran, jo raskere kommer de ut i midtgang. Ergo, ikke rett opp sete ryggen men len den så langt tilbake som mulig! Å nei. Regelverket sier: Rett opp seteryggen! Stikk i mot sin hensikt, som er å øke sikkerhet for pax. Flyselskapene bryr seg mer om regelverk enn sikkerheten til sine pax. Hvorfor får cabin crew (CC) 5 punkts belter, mens pax bare ett magebelte. Et magebelte belte som ikke er tilfredsstillende i bil en gang? Er det fordi disse høyt kvalifiserte CC neppe er i stand til å forklare hvordan et 5 punkt belte brukes? Endret 23. desember 2016 av Thonord Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Prøver å velge BA eller SAS når jeg skal til skandinavia gjennom jobben. Måtte velge Norwegian når jeg skulle til Gøteborg for et par uker siden. Hardere seter skal man lete lenge etter. Hehe, neste gang du skal ut å fly, velg a380.Og betal så får du bedre seter uansett flyselskap. Samme som lada og mercedes Du kan neppe fly mye om du tror noen bruker A380 for flyvninger innenfor europa, spesielt Gatwick-Gøteborg. Nei, det vet du også at ikke er mulig. Poenget var skal du ha bra seter så må du betale. Det kan du om du er villig å betale for det gatwick-gøteborg. Premium på nas om jeg husker rett. Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Den dagen noe går galt, så er det himmel og hav forskjell på en kelner og en dyktig flyvertinne.. Ikke enig. Selv en kelner kan åpne nødutgangen over vingen. Hva er egentlig denne enorme forskjellen på en kelner og en dyktig flyvertinne, når noe går galt? Røykutvikling i cabin i 10'000 meters høyde. Hvem løser det best av en kelner og en dyktig flyvertinne? Panikk i cabin i 10'000 meters høyde. Hvem løser det best av en kelner og en dyktig flyvertinne? Hjerteinfarkt i cabin i 10'000 meters høyde. Hvem løser det best av en kelner og en dyktig flyvertinne? Fødsel i cabin i 10'000 meters høyde. Hvem løser det best av en kelner og en dyktig flyvertinne? Terror, turbulens, fyll+++ Selvfølgelig trenger cabinpersonalet en enorm mengde trening som ikke kelnere har. Den dagen noe går galt, så skal også være veldig glad om piloten har mer enn minimumskravet til opplæring. Mener videre du at en pilot som tilfredsstiller kravene til opplæring, ikke er god nok? Da er det noe galt med kravene. Det er selvfølgelig forskjell på "god nok" og de beste. Kompetanse heving, øvelser og arbeid med rutiner ses på av enkelte selskaper som utgifter, mens av andre selskaper som investeringer. Hvor mye erfaring piloten har også veldig mye å si. Trivsel har mye og si. Jobbsikkerhet++ Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Nei. Det er ikke nødvendigvis noe galt med kravene, alle skjønner at erfaring kan ha noe å si. Ting er ikke enten eller. AtW Erfaring er også et krav til alle piloter, uansett selskap og flytype. Har du noen gang sjekket alder og antall timer på flytypen, hos pilotene, før du bestiller billett? Gjør du det samme om du tar buss/tog/taxi Er det fordi disse høyt kvalifiserte CC neppe er i stand til å forklare hvordan et 5 punkt belte brukes? Samme på alle bybusser i Tr.heim som har belter, magebelter på seter som ikke er på første rad Ikke noen hensikt å ta de på da en uansett vil slå hodet i enten ruta eller passasjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå