KE30 Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Hei Jeg har en bruksveteran Toyota Corolla fra 1976 som er i bra bruksstand. Vurderer å lakkere den da den har noen småbulker og fargeforskjell på forskjerm byttet tidligere. Vurderer å lakke den selv, da jeg har litt erfaring med dette, såpass at jeg får det til uten å renne :-) men er absolutt ingen lakkerer, men ok til mindre deler osv så jeg er skeptisk med å gå på en hel bil. Noen som har erfaring med dette og vet hva jeg trenger av kompressor (spec.) osv ? Eller vet noen om hvor jeg kan få lakket den noenlunde rimelig (event.matting, grunning, lakk) Takknemlig for tips. ?? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Vet folk pleier å gjøre grunnarbeidet selv da selve lakkeringen ikke er så veldig dyr. Tar ikke så lange stunden å lakkere og lakk er relativt billig. Nå er jeg usikker på hvor mange lag og slik som trengs, men det er vel måte på hvor bra det skal være. For å få det bra(ish) så må du ha et sted å lakkere der det ikke er støvete og lakken tørker ordentlig. Bortsett fra det så er det ikke så vanskelig hvis du er nøye og sjekker noen videoer for å få riktig "flyt" når du lakkerer. Du kan jo prøve med panseret eller en dør først, da blir det ikke altfor mye jobb hvis det ikke blir bra. Men da må du jo investere i utstyr som blir noen tusen som eventuellt kunne gått inni prisen hvis du setter det bort. Mener at det var et verksted her i byen som tok 10-15.000,- for hellakkering, da gjorde man grunnarbeidet selv. Ring og hør med et lakkeringsverksted så får du et prisoverslag Edit; Jeg hadde gitt det et forsøk. Artig å prøve noe nytt og man blir jo fornøyd med seg selv hvis man får det til God jul Endret 20. desember 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Selve lakkeringen utgjør rundt 20 prosent av den totale tiden som medgår. Dette er standard arbeidsfordeling som bransjen opererer med. Gjør du alt forarbeid selv, inkludert maskering, kan du altså spare 80 prosent av arbeidsinnsatsen hos lakkereren. En annen sak er at det kanskje ikke blir like bra, forarbeidet er jo alfa og omega. Har du vurdert foliering? Endret 20. desember 2016 av Horten Market Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå