Gå til innhold

Nytt 1070 - første ledd i oppgradering


sindredl

Anbefalte innlegg

Heisann! Tenker å få startet en etterlengtet hw oppgradering av pcen nå som jeg er ferdig med studietida og har litt bedre økonomi. Tanken er å kjøpe relativt ålreite komponenter, men er ikke keen på å punge ut for alt med en gang. 

 

Det jeg trenger mest/først er et nytt skjermkort da det jeg har nå er kun et nødkort etter mitt forrige røk. Spørsmålet mitt er om det vil fungere å sette inn et 1070 kort i denne kassa. (og evt hvilket jeg bør gå for) .

 

Nåværende specs:

MB: MSI Z77 MPower, Socket-1155

CPU: Intel Core i5-3570K Processor

RAM: Crucial BallistiX Tactical DDR3 16GB (x2)

PSU: Corsair TX 650W PSU

GPU: GeForce GT630 (omglol. hadde et 460gtx tidligere)

 

Er fullt klar over at det vil bli flaskehals med alt annet, men tanken er å oppgradere litt etterhvert, med hk, cpu og ram på nyåret.

 

Litt av grunnen til at jeg er keen på et såpass skjermkort er at jeg er keen på å skaffe meg en fet skjerm etterhvert med litt mer 1080p. har i dag 1x 24" asus 144hz og en jalla benq 22".

 

Tanker, ideer osv taes i mot med stor takk!  :)

Endret av sindredl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gå fint det. Jeg greide å grille strømforskyningen min her for et par uker siden. Det ser ut som alle ledningene på din PSU er merket med hvor de skal og det var det ikke på min så mistenker jeg koblet ledningen til PSU'en feil sted.

Hehe ja, står tydelig PCIe på de som skal til skjermkort i hvertfall så skal gå fint det tror jeg. Greide for øvrig å koble feil når jeg fikk PSUen, kolba feil kontakt til CPUen, eneste som skjedde da var at den ikke startet.

 

Ser ut som det blir ei litta julegave til meg selv ila den uka her da :- ))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...