Redaksjonen. Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Dragrace-duell.Denne elbilen går i strupen på Tesla, Bentley og Ferrari Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 hehe...amerikanere, det eneste som teller er hvor fort bilen går rett framover. Noen ting endrer seg aldri 5 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 TU er snart en konkurrent til Jalponik. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 yeeez når skal dette ta slutt, lag en god bil som folk kan bruke i hverdagen... 2 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Om en bil er et par raskere sekunder til hundre er bare en guttegreie. Lik som om bilen har toppfart på 300 eller 500 km. i timen. Det folk vil ha er nok en bil som er holdbar, uten eksospotte som må skiftes hvert annet år, sammen med oljeskift og annet ræl. Det vi burde etterspørre er større samsvar mellom de ulike modellene/merkene og slitedeler. Og et karrosseri som ikke ruster. Og andre deler som burde være brødvare og passe på flere biler, så vi slipper å skifte bil når setene er slitte eller annet som holder kortere enn selve bilen. Nå med elektromotorer, enten det er batteri-el eller Hydrogen-el, burde bilene greit få doblet driftslengde, og nasjonen kunne bruke halvparten av abeidskreftene som i dag går med til service. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 (endret) yeeez når skal dette ta slutt, lag en god bil som folk kan bruke i hverdagen... Nissan LEAF? Eller er det en skjult protest mot denne som jeg ikke er klar over? Endret 19. desember 2016 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 yeeez når skal dette ta slutt, lag en god bil som folk kan bruke i hverdagen... Nissan LEAF? Eller er det en skjult protest mot denne som jeg ikke er klar over? Nå er jeg ikke med, poenget bak kommentaren var at jeg er lei av 0-100 fokuset. Det er så mer enn nok allerede. Nå bør andre ting inn, hos flere selskaper(om ikke alle). 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Nå er jeg ikke med, poenget bak kommentaren var at jeg er lei av 0-100 fokuset. Det er så mer enn nok allerede. Nå bør andre ting inn, hos flere selskaper(om ikke alle). Jeg tror jeg forstod deg riktig. Nissan lager jo en fornuftig elbil, mens Faraday Future og Tesla fokuserer mer på luksussegmentet der sportslighet er viktig. Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Nå er jeg ikke med, poenget bak kommentaren var at jeg er lei av 0-100 fokuset. Det er så mer enn nok allerede. Nå bør andre ting inn, hos flere selskaper(om ikke alle). Jeg tror jeg forstod deg riktig. Nissan lager jo en fornuftig elbil, mens Faraday Future og Tesla fokuserer mer på luksussegmentet der sportslighet er viktig. Tesla gjør det de må for å få en helt ny bilprodusent til å overleve, produsere luksusbiler. Men nå nærmer de seg stage 3 som det heter hvor de har nok kapital til å produsere en elbil for massene. Model 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 (endret) Hvorfor ble dette til en diskusjon om Tesla? Jeg sier at det finnes en fornuftig elbil, LEAF, og lurer på hva som er galt med den. Ion også forsåvidt. Her er det heller ikke noe fokus på 0-100. Endret 19. desember 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Nå er jeg ikke med, poenget bak kommentaren var at jeg er lei av 0-100 fokuset. Det er så mer enn nok allerede. Nå bør andre ting inn, hos flere selskaper(om ikke alle). Jeg tror jeg forstod deg riktig. Nissan lager jo en fornuftig elbil, mens Faraday Future og Tesla fokuserer mer på luksussegmentet der sportslighet er viktig. Tja vet ikke om jeg er helt enig, leaf egner seg dårlig som hovedbil til en familie på grunn av rekkevidde og plass. Å fokusere på å være premium er helt greit, det er det segmentet jeg liker. Men jeg er lei av 0-100 fokuset, faraday må fokusere på å faktisk selge biler, og noe folk vill ha. Tesla må fokusere på å levere bedre kvalitet. De er ikke der enda. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Tja vet ikke om jeg er helt enig, leaf egner seg dårlig som hovedbil til en familie på grunn av rekkevidde og plass. Å fokusere på å være premium er helt greit, det er det segmentet jeg liker. Men jeg er lei av 0-100 fokuset, faraday må fokusere på å faktisk selge biler, og noe folk vill ha. Tesla må fokusere på å levere bedre kvalitet. De er ikke der enda. Jeg er enig i at det er rekkevidde og plass som er viktig. Har ikke så mye kjennskap til LEAF, men slik jeg forstår det så er det ihvertfall det segmentet vi ønsker skal vokse, og forbedre seg. Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Det vi burde etterspørre er større samsvar mellom de ulike modellene/merkene og slitedeler. Og et karrosseri som ikke ruster. Hvor deilig hadde det ikke vært med karosseri i rustfritt materiale? Plast, alu, karbon osv. Standariserte motorfester burde være et krav. Skulle gjerne kjøpt bil fra A, motor fra B, og understell fra C. Eller kunnet veksle mellom bensin, diesel, batteri, hybrid, hydrogen. Batteri i hverdagen, hybrid på langtur og kanskje hydrogen på kaldeste vinteren. Kunne hatt samme motorfester på hus og hytte også. Tenk å reise på påskeferie med hydrogenaggregat og kjøre hytta på lydløst og utslippsfritt hydrogen. Og kanskje dieselmodul for lange feriereiser i Europa. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Tja vet ikke om jeg er helt enig, leaf egner seg dårlig som hovedbil til en familie på grunn av rekkevidde og plass. Legg til hengerfeste og lekkert design på ønskelista så begynner det å holde for min del. Men da er det såpass langt fra utgangspunktet Leaf at den neppe ville fått det navnet. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Hvorfor ble dette til en diskusjon om Tesla? Jeg sier at det finnes en fornuftig elbil, LEAF, og lurer på hva som er galt med den. Ion også forsåvidt. Her er det heller ikke noe fokus på 0-100.Vanskelig å la vær å prate om Tesla så lenge de er nevnt i tittelen til tråden. Problemet til Leaf og de andre er selvfølgelig batteristørrelsen. Nå er nye Renault Zoe kun dager unna å havne på norske veier og det blir den *første* elbilen med akseptabel rekkevidde som *ikke* er en Tesla. Nå er det fortsatt vanskelig å komme utenom Tesla for selv om nye Zoe og Ampera-e representerer solide steg fremover så har begge for svake ladeløsninger til å brukes på langtur. Det ser ut som elektriske langturer vil fortsette å være Teslas domene hvert fall ut 2017*, kanskje lenger. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Tesla Model X bruker betegnelsen SUV, men det ser egentlig mer ut som en vanlig sedan, bare litt høyere. Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 hehe...amerikanere, det eneste som teller er hvor fort bilen går rett framover. Noen ting endrer seg aldri De har mange lyskryss vettu Lenke til kommentar
stigmv Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Tesla Model X bruker betegnelsen SUV, men det ser egentlig mer ut som en vanlig sedan, bare litt høyere. Og mye bredere. Alt for bred for norske fylkesveier og parkeringsplasser. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Tesla Model X bruker betegnelsen SUV, men det ser egentlig mer ut som en vanlig sedan, bare litt høyere. Og mye bredere. Alt for bred for norske fylkesveier og parkeringsplasser. Den er ca 2 cm breiere på hver side av model s(hjulavstand) og jeg kan ikke si den er særlig problematisk på Norske veier eller parkeringsplasser. Jeg kjører på Vestlandet. Lenke til kommentar
stigmv Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Tesla Model X bruker betegnelsen SUV, men det ser egentlig mer ut som en vanlig sedan, bare litt høyere.Og mye bredere. Alt for bred for norske fylkesveier og parkeringsplasser. Den er ca 2 cm breiere på hver side av model s(hjulavstand) og jeg kan ikke si den er særlig problematisk på Norske veier eller parkeringsplasser. Jeg kjører på Vestlandet. Bredde (speil ute/innfelt) på modell X: 227/207cm modell S: 219/196cm. Bare 8/11cm forskjell, men når jeg ser bilene utenfor jobb her ser modell X ut til å fylle opp parkeringsplassen mer enn andre biler. Akkurat fra kvitstrek til kvitstrek. Til sammenligning er min egen bil, en litt større stasjonsvogn, 176cm i følge vognkortet og jeg syns det blir mer enn trangt nok om jeg møter en middels SUV på Mjøndalsbrua eller i verste svingene ved Røkeberg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå