AnonymDiskusjon Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Det har seg nemlig slik at jeg er på AAP og mottar minstesatsen fra NAV ettersom jeg er psykisk syk og ikke klarer å være i arbeid. NAV mener at jeg fortsatt kan klare å komme i arbeid en dag, så derfor er jeg ikke på trygd ennå. Jeg bor hjemme i kjelleren i huset til foreldrene mine, jeg betaler i dag 1500 kroner i måneden til dem. Det jeg lurer på er om jeg kan lage en leiekontrakt med foreldrene mine og søke om bostøtte fra Husbanken slik at både jeg og foreldrene mine kan få mer å rutte med? Hvis jeg får 3000 kroner i bostøtte så kan foreldrene min få 2000 kroner og jeg 1000 kr i måneden etter at vi fordeler pengene? Eller er det ulovlig? Hva er lurest her? Anonymous poster hash: 34514...fbe Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Bostøtte gis til husholdningen i den selvstendige boenheten, ikke til enkeltmedlemmer. Kjelleren til foreldrene dine regnes nok ikke som en selvstendig boenhet. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2016 Hva kreves for at det skal regnes som en boenhet? Jeg har eget kjøkken, dusj, toalett og soverom (sammen med kjøkken). Inngangen er delt. Det er trapp opp til andreetasjen der foreldrene mine bor. Anonymous poster hash: 34514...fbe Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Du har nok ikke krav på noe som helst siden du bor hjemme, du kan søke om sosial stønad. Dette må gjøres via NAV på ark og det er vel noe rundt en 1000lapp i mnd. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2016 Sosialstønad når jeg bor hjemme, har egen bil og får penger fra NAV? Høres umulig ut. Jeg kan selge bilen min men da er jeg uten mulighet til å komme meg på de få tiltakene som hjelper på sykdommen min. Jeg får 11 000 kroner inn på kontoen hver måned etter at jeg har betalt 33% skatt og det dekker akkurat til mat, "leie" til foreldrene, bil og andre ting som mobilregning og klær. Jeg ser uansett nå at de på Husbankens nettsider krever egen inngang til boenhet og da jeg har planer om å studere til neste år så blir det vel uaktuelt. Anonymous poster hash: 34514...fbe Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2016 Jeg har også gjort beregninger som viser at om jeg skulle flytte ut til en egen bolig til 7500 kr som jeg mener er det billigste jeg kan få tak i der jeg bor, så vil jeg få problemer med å betale leien nesten med en gang. Mitt alternativ er altså å studere, få jobb og gjøre det som jeg ikke har greid så langt, eller få trygd og bo i sosialbolig resten av livet. Anonymous poster hash: 34514...fbe Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2016 9500,- er da nok i massevis etter betalt husleie. Jeg har venner i full jobb som har det samme igjen etter de har dekt husleien sin. Anonymous poster hash: 967cd...0b1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2016 Jeg har minstesatsen på AAP som i dag er 2G. Altså 185 000 kr i året og jeg betaler 20% skatt. Netto har jeg 11 000 kr inn på konto i måneden. Etter en leie på 7500 per måned sitter jeg altså igjen med 3500 kr å betale for mat, bil og alt det andre. Det går ikke. Om jeg da får noe uforutsett som reperasjon på bil eller noe annet som jeg må betale så kan jeg risikere å gå tom for penger og ikke ha mulighet til å betale for husleie. Anonymous poster hash: 34514...fbe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå