Gå til innhold

Div rundt Z270 hovedkort

nor50

Anbefalte innlegg

Vil bygge meg ny PC når Z270 kommer i salg. Det lille jeg har sett av dem så langt, så ser det ut til at de har få SATA-porter? Jeg vil gjerne ha 12 SATA... Syns jeg så det på Z170 og når jeg kikket litt på de?

Noen som vet mer om det kommer noen med mange SATA? Har noen SATA-kontrollere liggende, så mulig det ikke er et must...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Da trur jeg du må vente en god stund før det eventuelt kommer 12 sata porter på HK'et. Dessuten så ser det ut som z270 chipset/kaby lake er mer interessert i m.2 og u.2. M.2 ssd disabler sata porter i tillegg.

Siden du er en av de som er også interessert i storage muligheter ville jeg nok ha anbefalt noe annet.

Jeg har x99-e WS/3.1 fra asus og den 12sata porter når man ikke bruker sata express, den har også PLX chips + m.2 på HK, så du vil ikke få noe problemer trur jeg.

Nå er jeg jo dette HK'et ikke like nytt som z270,men det er tusen ganger bedre enn noen kaby lake i min mening,feature wise.

Lenke til kommentar

Har skummet gjennom de nye 270-korta til Asus. Ingen av de som har mer enn 6 SATA?

Kjøp deg en hba om du trenger flere porter, eller en areca 1883ix-24 med 28 porter. Utvidbar til 256 tilleggskort.

Dette er gresk for amatører som meg...

Lenke til kommentar

Da trur jeg du må vente en god stund før det eventuelt kommer 12 sata porter på HK'et. Dessuten så ser det ut som z270 chipset/kaby lake er mer interessert i m.2 og u.2. M.2 ssd disabler sata porter i tillegg.

Siden du er en av de som er også interessert i storage muligheter ville jeg nok ha anbefalt noe annet.

Jeg har x99-e WS/3.1 fra asus og den 12sata porter når man ikke bruker sata express, den har også PLX chips + m.2 på HK, så du vil ikke få noe problemer trur jeg.

Nå er jeg jo dette HK'et ikke like nytt som z270,men det er tusen ganger bedre enn noen kaby lake i min mening,feature wise.

Har x99 DeLuxe nå.

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...