mirene Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Jeg har lagd en image fil av min gammle 6GB hovedisk. Nå har jeg intalert den imagefila på en ny 160GB HD. Den er partisjonert i 2 deler. første på 10GB og resten på den andre. Men når jeg starter opp med den nye hard disken (den gammle er fjernet)...så vil ikke windows starte ! Den er satt som Master på IDE 0. jeg har vert i BIOS og valgt den som first bot.... har og valgt "try other bot options" men den finner ingen hd/operativ system å bote fra. (den finner jo hard disken i bios).. Har vert i Windows å sjekket at det er noe på den nye HD,på partisjonen som Windows skal ligge på. og det er det Har nå satt i den gammle HD...å venter på noen smarte svar herfra Håper noen har en løsning på dette. Endret 30. november 2003 av mirene Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Øhmm...? Hvordan windows er det? Er det w98 så må vek så og si hardwaren være lik for at det skal virke (etter mine erfaringer). Er det winxp så kan du bruke noe som heter sysprep slik at imaget skal funke på alle maskiner (er det microsoft sier, men det stemmer ikke). Men stort sett så funker dette... Lenke til kommentar
mirene Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Jeg har Windows XP med alle oppdateringer Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Er du sikker på at din versjon av Norton Ghost støtter XP? Eldre versjoner som kom før XP var på markedet lar deg 'ghoste' ut men det blir problemer når du skal legge tilbake. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 det er Norton Ghost 2003 Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Bootpartisjonen satt aktiv før ghosting? Lenke til kommentar
mirene Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 "Bootpartisjonen satt aktiv før ghosting" ehhh....hvotrdan/hvor gjøres dette ?? Fikk ikke noe spørsmål/valg av det,før jeg laget image filen Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hvis du bare dumper ned et image fra en pc og ned på en annen uten å gjøre no spess med det som f.eks. sysprep som jeg nevnte så er det utrolig sært... Hvis ikke harddiskene er like bla. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Ser ut som du trenger litt kunnskap om partisjoner, les denne guiden om fdisk. Bruk meny 2 og sjekk om den er aktiv. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Er enig men pomfri her ja, bruk sysprep. søk på ms sine sider så finner du info og "programmet" der Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Skal ikke være verre enn at du setter partisjonen som aktiv... Dette kan du gjøre med Partition Magic dersom du har dette, ellers så har du kanskje et valg om å gjøre partisjonen aktiv for booting når du gjenoppretter imaget? Det har jeg i Drive Image 7.0 ihvertfall. Rart om det ikke finnes i Ghost også da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå