Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kosttilskudd bivirkningsspm. om Ginkgo Biloba

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at dette kosttilskuddet har blodtynnende bivirkning, og for noen er det også en ønsket virkning, mens hos andre så er det en uønsket effekt.

Det jeg lurer på er hvordan kan jeg likevel ta det, fordi jeg ønsker noen av dets helseeffekter likevel. Har nettopp lagt en ordre på følgende produkt:

http://no.iherb.com/Doctor-s-Best-Extra-Strength-Ginkgo-120-mg-120-Veggie-Caps/26

Det gir jo valuta for pengene å få sterkere dosering, framfor å betale omtrent det samme for f.eks. halve doseringen. Går det an å strekke det ut ved å ta en slik 120 mg kapsel annen hver dag, tredje hver dag eller liknende? Eller vil en få for høy fortynnelse på den dagen man tar kapselen likevel?

Det ligger et varsel om blodtynnende virkning fra en annen kunde hos iherb i kommentarfeltet:

Very potent (too much blood-thinning)

Posted by 5301331765344034966 on Aug 14, 2016
THE GOOD: I have always had a bad memory. Lately I've been having trouble finding words when talking to people. Felt an immediate effect with Ginkgo! Memory is improved, my conversational skills are better than ever and I feel happier and more social then in years! 
THE BAD: The blood-thinning effects are too strong for me. After 6 weeks of daily use (1 cap in the morning) I am bleeding easily. Yesterday I started bleeding a lot from my chin after scratching my beard. Today the bleeding started again from a hot shower! Will experiment with half a cap per day and see if that works better for me.

Hva tenker dere om problemstillingen?

Anonymous poster hash: 0e525...eee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...