LiquidRaid3n Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Hei, for noen måneder siden (august) bestilte jeg en PC for min samboer som hun kunne bruke til sine studier på høyskole, en ASUS X540LA Notebook Win10. PC'en er helt grei til hennes oppgaver, men for ca en måned siden fikk den PMS. Den mister nemlig wifi signal når den føler for det. Av og til har man ikke mulighet en gang til å koble til wifi, men kun via ethernet. Altså, på internet options dukker ikke en gang wifi opp, men kun "status, ethernet" osv. Under Device Manager dukker Qualcomm Adapter opp som nettverks adapter sammen med Realtek. Har lastet ned noen Qualcomm drivere, men får ikke til å innstallere de da det ikke fulgte med noe setup, og device manageren finner de ikke? Prøvde meg med ny Realtek Adapter driver, men problemene er der fortsatt. Så nettopp nå at det er mest sannsynlig noe med Qualcomm driveren å gjøre, da den bare kommer og går under Device Manager. Se vedlagte bilder: Mulig det er nettverkskortet som ikke er helt stabilt? Er noen år siden jeg var skikkelig PC geek, så har mista litt kunnskaper og tålmodighet på slikt som det her nå. Men jeg vil fortsatt prøve å fikse dette selv før jeg må sende hele maskina til InfoCare, da det passer jævlig dårlig pga den er til skolebruk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå