Mr.M Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Det eneste som er "spennende" med håndball, er i grunn bare hvem som vinner. Utover det, er det kun forutsigbar løping frem-og-tilbake over banen der raske kontringer omtrent alltid ender med mål-utligning. Hvilket også sluttresultatene gjenspeiler, typisk 22-23, 29-28, osv. Sånn sett kunne vel hele greia vært omgjort til en slags straffemål-konkurranse, resultatet ville blitt "det samme" for å si det stygt. Vet ikke om det "bare er meg" (som forøvrig i utgangspunktet er under middels idrettinteressert) eller om slikt tankegods også eksisterer andre steder? Tror dere håndball "om 10 år" fortsatt spilles slik som idag? Eller vil reglene og konsept bli forandret? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Nå har det akkurat vært innført store endringer da. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2016 javel, har jeg nok ikke fått med meg (leser sjelden/aldri sportsidene i avis/nett) Noen stikkord på hva det går ut på? Sjøl ville jeg f.eks. ønsket mindre mål-størrelse, men det sitter kanskje langt inne å gjøre noe med. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 (endret) https://www.handball.no/globalassets/nhf-sentralt/praktisk-info/lover-og-regler/spilleregler-handball/20160303oro_nye-spilleregler_norsk-1-7-16-002.pdf De beste keeperne ligger gjerne mellom 40-50% under mesterskap, mindre mål vil gjøre det vanskelig å score på annet enn nærskudd. Endret 19. desember 2016 av ^fmj Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2016 De regelendringene var ikke så revolusjonerende "som jeg hadde håpet" Ta i med storeslegga; 1 spiller mindre på banen, redusere mål-størrelse, og vanngrav med krokodiller, tvers over midtbanen Lenke til kommentar
tomjo381 Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 De regelendringene var ikke så revolusjonerende "som jeg hadde håpet" Ta i med storeslegga; 1 spiller mindre på banen, redusere mål-størrelse, og vanngrav med krokodiller, tvers over midtbanen Synes du ikke? Den nye regelen om blått kort gjør da en ganske stor forskjell, nå blir det enda mer spenning rundt hvordan spillerne skal straffes og om de faktisk får karantene eller ei! https://www.sportmember.no/nb/sportsregler/haandballregler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå