Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes benz w124/230e med noe rust, godt kjøp for 16 lapper?


Anonym8282

Anbefalte innlegg

Hei, har mulighet for og kjøpe en mercedes benz 230e nå. Hvordan er det med bensinmotor som har gått 350000? Ellers så har den rust hull i begge skjermer foran men greit under og resten av karosseri . Byttet støtdempere og bremser og div småting, er dette ett godt kjøp for 16 lapper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er den i forhold til EU-godkjenning? 16 000 virker som altfor mye med de feilene, ville ikke gitt noe mer enn 10 000. Solgte min som hadde gått 310 000 tidligere i høst for 8 000, kunne sikkert fått litt mer for den, men viktisgte for meg var å få den vekk fra gårdsplassen :p

Bensinmotoren på min var egentlig helt fin under kjøring, men fusket litt på tomgang. Brukte den som flyttebil mellom Trondheim og Gjøvik en del turer, og den var overaskende god å kjøre på slike turer.

Edit: Ser jeg leste feil, at den akkuratt har byttet støtdemper og bremser, da er prisen litt mer akseptabel. 

Endret av Sveern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ville nok belaget meg på å skru litt når det er snakk om en så gammel bil. Om bilen er godt vedlikeholdt, så betyr det ikke at bilen detter fra hverandre så fort den krysser 300 000km. Ellers kan det nok hende den bruker litt olje eller har litt lavere kompresjon, uten at det vil ha noe å si for driftssikkerheten. 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Disse er omtrent udødelige hvis de får olje og bensin. Min erfaring med disse motorene er at det ofte er bensinpumpe eller vakumslanger som får de til å stoppe. Er dette i orden, går den evig. Min forrige merce med samme motor rundt 900k km når jeg solgte den, og den motoren var orginal og gikk som den skulle. 

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en S124 300E fra en kar i Oslo - kosta meg 10,000 med omreg. Kjørt 326,000km.

 

Kjørte til Polen med den, fylte på 62 liter bensin, kjørte til Ystad i 120 til svenske grensen, deretter 150km/t for å rekke båten....

Etter ca 590km så stoppet bilen.. tom for drivstoff. Fylte på 5L jeg hadde med i reservekanne, da tankmåler ikke fungerte og kjørte resten.

 

Kom svært mye blå røyk ut da jeg bikket 170km/t, men da "renset" jeg bare eksosen - Familiekar som eide bilen før meg.

Trodde først at stempelringene hadde ryki, da tommelfingerregel: Blå røyk = bilen bruker olje. Varte i 4-5 minutter også forsvant den. Lettelse for meg.

 

Lang historie kort: Er bilen i bra stand og motor, da varer den lengeeee! Har en 2.5DT W124, kjørt 470,500km. Starter på mindre enn ett sekund etter en gløding i + temp. Under 0C, tar ca 1 sekund.... Det er kvalitet. Utrolig gode biler å kjøre, komforten er på plass og den "seiler" på veien... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...