Anonym8282 Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Hei, har mulighet for og kjøpe en mercedes benz 230e nå. Hvordan er det med bensinmotor som har gått 350000? Ellers så har den rust hull i begge skjermer foran men greit under og resten av karosseri . Byttet støtdempere og bremser og div småting, er dette ett godt kjøp for 16 lapper? Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 (endret) Hvordan er den i forhold til EU-godkjenning? 16 000 virker som altfor mye med de feilene, ville ikke gitt noe mer enn 10 000. Solgte min som hadde gått 310 000 tidligere i høst for 8 000, kunne sikkert fått litt mer for den, men viktisgte for meg var å få den vekk fra gårdsplassen Bensinmotoren på min var egentlig helt fin under kjøring, men fusket litt på tomgang. Brukte den som flyttebil mellom Trondheim og Gjøvik en del turer, og den var overaskende god å kjøre på slike turer.Edit: Ser jeg leste feil, at den akkuratt har byttet støtdemper og bremser, da er prisen litt mer akseptabel. Endret 18. desember 2016 av Sveern 1 Lenke til kommentar
Anonym8282 Skrevet 18. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2016 EU til 2018! Eneste jeg er bekymret for er kilometerstand, syntes det høres mye ut selv for en mercedes men usikker, derfor jeg spør? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 (endret) Ville nok belaget meg på å skru litt når det er snakk om en så gammel bil. Om bilen er godt vedlikeholdt, så betyr det ikke at bilen detter fra hverandre så fort den krysser 300 000km. Ellers kan det nok hende den bruker litt olje eller har litt lavere kompresjon, uten at det vil ha noe å si for driftssikkerheten. Endret 18. desember 2016 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Anonym8282 Skrevet 18. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2016 Okei , takk for info. Tror det blir kjøp jeg gitt Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Disse er omtrent udødelige hvis de får olje og bensin. Min erfaring med disse motorene er at det ofte er bensinpumpe eller vakumslanger som får de til å stoppe. Er dette i orden, går den evig. Min forrige merce med samme motor rundt 900k km når jeg solgte den, og den motoren var orginal og gikk som den skulle. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Min drakk ikke så mye olje heller egentlig, fylte noen desilter en gang eller to i året. Det som tok mest knekken på min var at den ble stående mer eller mindre ubrukt i halvannet år. Skikkelig evighetsmaskin i de rette hender Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Det som tok knekken på min var girkassa (automat). Lenke til kommentar
Flexxy Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Kjøpte meg en S124 300E fra en kar i Oslo - kosta meg 10,000 med omreg. Kjørt 326,000km. Kjørte til Polen med den, fylte på 62 liter bensin, kjørte til Ystad i 120 til svenske grensen, deretter 150km/t for å rekke båten.... Etter ca 590km så stoppet bilen.. tom for drivstoff. Fylte på 5L jeg hadde med i reservekanne, da tankmåler ikke fungerte og kjørte resten. Kom svært mye blå røyk ut da jeg bikket 170km/t, men da "renset" jeg bare eksosen - Familiekar som eide bilen før meg. Trodde først at stempelringene hadde ryki, da tommelfingerregel: Blå røyk = bilen bruker olje. Varte i 4-5 minutter også forsvant den. Lettelse for meg. Lang historie kort: Er bilen i bra stand og motor, da varer den lengeeee! Har en 2.5DT W124, kjørt 470,500km. Starter på mindre enn ett sekund etter en gløding i + temp. Under 0C, tar ca 1 sekund.... Det er kvalitet. Utrolig gode biler å kjøre, komforten er på plass og den "seiler" på veien... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå