AnonymDiskusjon Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 I går når jeg trente fikk jeg nesten skulderen ut av ledd, tror jeg i allfall. Det som skjedde var at jeg sto i "planken" altså med armene på bakken, og skulle bevege meg over i "sideplanken" slik at jeg lå vekten på høyre armen- i det jeg gjorde det poppet skulderen frem og ut av ledd, jeg fikk jo helt sjokk så jeg satt meg opp og den bare hoppet tilbake til "normalt" igjen... Siden dette skjedde har ikke skulderen føltes normal og kan ikke bruke den som normalt. Det virker ikke som at den sitter helt rett, men jeg kan ikke selv kjenne noe forskjell fra den andre skulderen min som er helt normal. Den virker å sitte litt løst, om det er mulig... Når jeg beveger den kjenner jeg små "knekk" av og til, og er hele tiden redd for at om jeg belaster den for mye vil den poppe ut igjen. Noen som har opplevd lignende? Hvordan er det når den faktisk går ut av ledd? Burde jeg dra til legevakten? Anonymous poster hash: f0d4d...e54 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Ja, dette bør du til legen for. Det kan være skade på brusken i leddet, eventuelt på kapselen rundt. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er heller, men relativt unge skal i større grad ha dette undersøkt. Det er ikke farlig, men samtidig bør man få en vurdering på det. Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Hadde den vært ute av ledd hadde du ikke vært i TVIL! Dette er nok bare svakheter i kapsel eller muskulatur rundt. Prøv å trene rotator cuff, tipper denne er svak. RC hindrer overdreven translasjon og stabiliserer overarmsbeinet i leddskålen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Jeg fikk skulderen nesten ut av ledd for en god stund siden, påkjørt av sykkel av alle ting, og det kjenner man mer enn "små knekk" for å si det mildt. Kan godt hende det er en god idé å få tatt et bilde av skuldra i tilfelle rottefelle, men legevakta trenger du ikke plage. Kontakt fastlegen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå