Theo343 Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 (endret) Jeg har fått en del brydde smil av Microsoft ansatte når de snakker om MS telefonen sin og man ser at de har lengtende blikk etter en annen telefon. De gjør også gjerne samtalen veldig kort. Endret 19. desember 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Dette er en panisk og halvveis ting fra MS, akkurat som mobilene. MS klorer seg fast i bedriftsmarkedet mens resten av verden bedriver innovasjon og drar verden fremover. Mobilene til MS er ikke halvveis. Ser man kun på OS foretrekker jeg langt på vei MS. Problemet er tilgjengeligheten av apper, og SnapChat var nok spikeren i kista enn så lenge om man tenker på forbrukermarkedet. Om man så skal snakke om innovasjon så synes jeg ikke MS totalt sett ligger noe bak. Den største såkalte innovatøren har jo stagnert totalt de siste årene. Problemet til MS er at de nesten går bakover, ihvertfall med anniversary update, jeg tror etter litt tids bruk jeg kan si min opplevlese i sum totalt sett har blitt verre. AtW Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Dette er en panisk og halvveis ting fra MS, akkurat som mobilene. MS klorer seg fast i bedriftsmarkedet mens resten av verden bedriver innovasjon og drar verden fremover. Mobilene til MS er ikke halvveis. Ser man kun på OS foretrekker jeg langt på vei MS. Problemet er tilgjengeligheten av apper, og SnapChat var nok spikeren i kista enn så lenge om man tenker på forbrukermarkedet. Om man så skal snakke om innovasjon så synes jeg ikke MS totalt sett ligger noe bak. Den største såkalte innovatøren har jo stagnert totalt de siste årene. Jeg takler ikke tiles :-P Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Denne kom vel ikke som noen stor overraskelse. Hverken at den kom eller at den kom sent. I øyeblikket ser det ut til at det er smarthøytalerne som er kamparenaen for smarte hjem. På sikt må mer fokus over på en sentral enhet slik at man får ett økosystem i hjemmet. Slik det er nå, så svarer Cortana/Alexa/Google Assistant/Siri/etc i munnen på seg selv hvis du har to enheter. Dette skal de håndtere bedre med å snakke seg imellom. Microsoft/Amazon/Google/Apple/etc ønsker at kjernen i tjenesten er låst til deres skytjenester via din brukerkonto, men likevel må man finne en rask måte for enhetene i ditt hjem å bli enige om hvem som skal snakke til deg, sende musikk til deg, etc. Vil tro man trenger/ønsker et kjerneprodukt med som styrer de andre. Hvorvidt en av smarthøyttalerne blir hjertet i hjemmesystemet, eller man designer økosystemene til å ha en vegg-PC til dette, eller en ruter, eller en TV, eller en medieboks under TVn, gjenstår vel å se. Det at Google kaller sin smarthøytaler for "Home" antyder at i alle fall de har tatt sitt valg. Og her kommer Microsofts variant. Eller, gjør den det? Når vil noen av disse produktene lanseres for Norge? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 (endret) Amazon konkurrerer ikke med Microsoft og Google på mobiltelefoner. Men de konkurrerer på smarthøyttalere, og enn så lenge vil det dermed være i deres interesse å gjøre deres eget produkt mest mulig eksklusivt. Det er omvendt, andre veien. Hardware for å pushe tjenester, ikke tjenester for å pushe hardware. Amazon ønsker at man skal kunne forbruke deres tjenester overalt. De har til og med eget API for å kunne bruke Alexa på andres hardwareenheter. For eksempel kan du legge inn Alexa på din Raspberry Pi. Derimot har de en tendens til å cripple egen hardware slik at den kun skal forbruke deres egne tjenester. Nettbrettene har nedlåste versjoner av Android/AOSP, du får ikke lov å laste vanlige, konkurrerende formater opp på ebok-leserne, etc. De har også operert med relativt lave priser på mange enheter, for enhetene er en måte å skaffe salg av innhold på. Kindle, Echo og deres andre enheter lager de for å lokke folk til å bruke deres tjenester. De bruker ikke sine tjenester til å gi sine enheter fortrinn. Da ville de begrenset forbruket av tjenester for alle kunder som har andre produkter. Edit: Aktører som har markedsdominans på tjenestene vil være fristet til å bruke tjenestene til å pushe produkter. Det virker som det foregår nå med Google Assistant på Google Pixel. Og så er det aktører som har vært vant til å ha markedsdominans, som sliter litt med å gi opp på den tankegangen. Men der er ikke Amazon i dag, de er utfordrere til f.eks. Netflix og Itunes ene veien og Android-økosystemet andre veien. Endret 19. desember 2016 av tommyb 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Akkurat som man lager billige konsoller for å selge innhold. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Dette er en panisk og halvveis ting fra MS, akkurat som mobilene. MS klorer seg fast i bedriftsmarkedet mens resten av verden bedriver innovasjon og drar verden fremover.Mobilene til MS er ikke halvveis. Ser man kun på OS foretrekker jeg langt på vei MS. Problemet er tilgjengeligheten av apper, og SnapChat var nok spikeren i kista enn så lenge om man tenker på forbrukermarkedet. Om man så skal snakke om innovasjon så synes jeg ikke MS totalt sett ligger noe bak. Den største såkalte innovatøren har jo stagnert totalt de siste årene. Jeg takler ikke tiles :-P Det var en liten kurve å komme over i starten, men hver gang jeg må innom android eller iOS nå så er det det første jeg merker at jeg liker bedre på WP. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Dette er en panisk og halvveis ting fra MS, akkurat som mobilene. MS klorer seg fast i bedriftsmarkedet mens resten av verden bedriver innovasjon og drar verden fremover. Mobilene til MS er ikke halvveis. Ser man kun på OS foretrekker jeg langt på vei MS. Problemet er tilgjengeligheten av apper, og SnapChat var nok spikeren i kista enn så lenge om man tenker på forbrukermarkedet. Om man så skal snakke om innovasjon så synes jeg ikke MS totalt sett ligger noe bak. Den største såkalte innovatøren har jo stagnert totalt de siste årene. Problemet til MS er at de nesten går bakover, ihvertfall med anniversary update, jeg tror etter litt tids bruk jeg kan si min opplevlese i sum totalt sett har blitt verre. AtW Jeg ser ikke helt hva du referer til her? Jeg vet fra tidligere diskusjoner hva du mener om AU på desktop, men ser ikke at det kan projiseres over på mobil. Om det skulle være noe negativt så måtte det være at de gikk tilbake på skype integrasjonen snudde om og integrerer meldinger i skype appen. Nå ser jeg noen skriver at dette var midlertidig, og at det kommer en bedre integrering, men skype appen fungerer ikke tilstrekkelig til å håndtere alt av meldinger. Men foruten dette merker jeg ikke at de har gått bakover, men jeg merker flere forbedringer. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Dette er en panisk og halvveis ting fra MS, akkurat som mobilene. MS klorer seg fast i bedriftsmarkedet mens resten av verden bedriver innovasjon og drar verden fremover.Mobilene til MS er ikke halvveis. Ser man kun på OS foretrekker jeg langt på vei MS. Problemet er tilgjengeligheten av apper, og SnapChat var nok spikeren i kista enn så lenge om man tenker på forbrukermarkedet. Om man så skal snakke om innovasjon så synes jeg ikke MS totalt sett ligger noe bak. Den største såkalte innovatøren har jo stagnert totalt de siste årene. Alle avanserte brukere jeg har møtt som har brukt MS sine telefoner har sluttet med det. Ene og alene fordi telefonene ikke virker utenfor MS sitt mikrokosmos. Til og med mange av MS sine egne ansatte har kastet MS-telefonene sine. Dette er relatert til appene som jeg skrev tidligere. Å si at de kun fungerer i et mikrokosmos blir feil, for utvalget er faktisk blitt ganske så bra, men en del mangler og det er et høne og egg problem som er vanskelig å snu, spesielt uten SC. Og det er litt trist, for det er et godt OS. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Dette er en panisk og halvveis ting fra MS, akkurat som mobilene. MS klorer seg fast i bedriftsmarkedet mens resten av verden bedriver innovasjon og drar verden fremover. Mobilene til MS er ikke halvveis. Ser man kun på OS foretrekker jeg langt på vei MS. Problemet er tilgjengeligheten av apper, og SnapChat var nok spikeren i kista enn så lenge om man tenker på forbrukermarkedet. Om man så skal snakke om innovasjon så synes jeg ikke MS totalt sett ligger noe bak. Den største såkalte innovatøren har jo stagnert totalt de siste årene. Jeg prøvde en MS telefon engang i en periode og den var håpløs. Krasjet og styrte på, at snapchat manglet var en liten del av det som var negativt med den telefonen. Men det var ikke en toppmodell, de skal sies. Jeg vet ikke når du testet, men jeg testet WP7 så tidlig som det var mulig å kjøpe en mobil i Norge, og det var en smertefull opplevelse på mange måter. På en annen side hadde MS gjort mye bra med OS integreringer mot forskjellige tjenester som gjorde mobilene ekstremt kjappe på de tingene de kunne. Men de manglet moment i utviklingen, og de kom i gang med tankegangen om en felles OS kjerne på flere devicetyper for sent slik at de måtte gjøre et smertefullt valg for MS, brukerne og utviklerne. Men etter 8.x leverte da MS et OS med mye mer potensiale som var langt mindre smertefullt å bruke. Har da vært innom Lumia 520, 920, 640, 950XL og en Ativ S, som jeg kommer på. Kan ikke si at jeg har opplevd spesielt mye ustabilitet og krasj, selv ikke på 520en, foruten at jeg en sjelden gang i blant må starte en app på nytt fordi den lukkes med en gang den starter. Men det er neimen ikke ofte. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Hadde aldri problemer med kræsj på min 640XL. Måtte en sjelden gang restarte den for å få alt til å fungere dog. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Dette er en panisk og halvveis ting fra MS, akkurat som mobilene. MS klorer seg fast i bedriftsmarkedet mens resten av verden bedriver innovasjon og drar verden fremover. Mobilene til MS er ikke halvveis. Ser man kun på OS foretrekker jeg langt på vei MS. Problemet er tilgjengeligheten av apper, og SnapChat var nok spikeren i kista enn så lenge om man tenker på forbrukermarkedet. Om man så skal snakke om innovasjon så synes jeg ikke MS totalt sett ligger noe bak. Den største såkalte innovatøren har jo stagnert totalt de siste årene. Problemet til MS er at de nesten går bakover, ihvertfall med anniversary update, jeg tror etter litt tids bruk jeg kan si min opplevlese i sum totalt sett har blitt verre. AtW Jeg ser ikke helt hva du referer til her? Jeg vet fra tidligere diskusjoner hva du mener om AU på desktop, men ser ikke at det kan projiseres over på mobil. Om det skulle være noe negativt så måtte det være at de gikk tilbake på skype integrasjonen snudde om og integrerer meldinger i skype appen. Nå ser jeg noen skriver at dette var midlertidig, og at det kommer en bedre integrering, men skype appen fungerer ikke tilstrekkelig til å håndtere alt av meldinger. Men foruten dette merker jeg ikke at de har gått bakover, men jeg merker flere forbedringer. Han snakket om MS sin innovasjon totalt sett, og da oppfatter jeg det som hele markedet. På kun mobil er situasjon enda verre, der er MS dødt. AtW Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Noe verken Google eller Microsoft sine løsninger vil kunne gjøre. Tjenestene til både Google og Microsoft utvikler seg stadig, så å si at de ikke VIL kunne gjøre det er helt feil når du ikke har noen forutsetning til å vite hva Google og Microsoft planlegger..MS har da aldri prøvd å være kompatible med andre enn seg selv. What? Tror du har forvekslet dem med apple jeg gitt. 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Dette er en panisk og halvveis ting fra MS, akkurat som mobilene. MS klorer seg fast i bedriftsmarkedet mens resten av verden bedriver innovasjon og drar verden fremover. Mobilene til MS er ikke halvveis. Ser man kun på OS foretrekker jeg langt på vei MS. Problemet er tilgjengeligheten av apper, og SnapChat var nok spikeren i kista enn så lenge om man tenker på forbrukermarkedet. Om man så skal snakke om innovasjon så synes jeg ikke MS totalt sett ligger noe bak. Den største såkalte innovatøren har jo stagnert totalt de siste årene. Problemet til MS er at de nesten går bakover, ihvertfall med anniversary update, jeg tror etter litt tids bruk jeg kan si min opplevlese i sum totalt sett har blitt verre. AtW Jeg ser ikke helt hva du referer til her? Jeg vet fra tidligere diskusjoner hva du mener om AU på desktop, men ser ikke at det kan projiseres over på mobil. Om det skulle være noe negativt så måtte det være at de gikk tilbake på skype integrasjonen snudde om og integrerer meldinger i skype appen. Nå ser jeg noen skriver at dette var midlertidig, og at det kommer en bedre integrering, men skype appen fungerer ikke tilstrekkelig til å håndtere alt av meldinger. Men foruten dette merker jeg ikke at de har gått bakover, men jeg merker flere forbedringer. Han snakket om MS sin innovasjon totalt sett, og da oppfatter jeg det som hele markedet. På kun mobil er situasjon enda verre, der er MS dødt. AtW Vell, OS'et i seg selv er ikke dødt, men ja, ser man på markedsandeler er det dessverre ganske så riktig per i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå