Gå til innhold

[PL] Manchester City - Arsenal

Liquidkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke problemet med Giroud. Det ga dere poeng mot et annet lag fra Manchester som eide kampen.

Vi er knapt over deres banehalvdel.

Er jo derfor man setter inn Giroud, for å slå høye baller han kan vinne på Citys banehalvdel.

Høye baller fra hvor egentlig? Egen 16-meter?

Giroud er en som kan utligne her, men det finnes absolutt ingen kvalitet i banespillet. Taper alle dueller, passningsfeil av den pinlige sorten og ingen tegn til å rette det opp.

Giroud er avhengig av at noen gjør forarbeidet og jeg ser ikke hvem som skal gjøre det akkurat nå.

Det er jo ganske elementært å sette inn luftstyrke når man sliter. Han har allerede vunnet to dueller som ga Arsenal ballen et stykke inn på Citys halvddel. Selvfølgelig er alt annet dårlig, men byttet var meget fornuftig. Kan bli dødballer f.eks.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med Giroud. Det ga dere poeng mot et annet lag fra Manchester som eide kampen.

Vi er knapt over deres banehalvdel.
Er jo derfor man setter inn Giroud, for å slå høye baller han kan vinne på Citys banehalvdel.
Høye baller fra hvor egentlig? Egen 16-meter?

Giroud er en som kan utligne her, men det finnes absolutt ingen kvalitet i banespillet. Taper alle dueller, passningsfeil av den pinlige sorten og ingen tegn til å rette det opp.

Giroud er avhengig av at noen gjør forarbeidet og jeg ser ikke hvem som skal gjøre det akkurat nå.

Det er jo ganske elementært å sette inn luftstyrke når man sliter. Han har allerede vunnet to dueller som ga Arsenal ballen et stykke inn på Citys halvddel. Selvfølgelig er alt annet dårlig, men byttet var meget fornuftig. Kan bli dødballer f.eks.
Joda det er sant, jeg er egentlig enig i byttet, men har null tro på effekten. Endret av Liquidkey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xhaka er noe av det svakeste vi har kjøpt på lenge.

This. Vanvittig oppskrytt. Har vel ikke hatt en en eneste god kamp for oss. Kritiske tabber hver eneste match.

Ozil også, igjen forsvinner han i lomma på motstanderens defensive spillere. Akkurat som mot Spurs og United for kort tid siden. Har vel enda ikke funnet veien ut av baklomma til Wanyama.

Lenke til kommentar

Xhaka er noe av det svakeste vi har kjøpt på lenge.

This. Vanvittig oppskrytt. Har vel ikke hatt en en eneste god kamp for oss. Kritiske tabber hver eneste match.

Ozil også, igjen forsvinner han i lomma på motstanderens defensive spillere. Akkurat som mot Spurs og United for kort tid siden. Har vel enda ikke funnet veien ut av baklomma til Wanyama.

Savnet av Cazorla er stort for Özil. Får særdeles lite hjelp av Xhaka, og så mye som jeg elsker Le Coq er han ikke en playmaker som kan spille igjennom ledd. 

Wenger blir utklasset igjen. Hvorfor i all verden får vi ikke se Lucas Pérez? 

Lenke til kommentar

Skal ikke ta noe bort ifra at det var en monsteromgang av Man City, som gjorde det veldig vanskelig for Arsenal. Likevel synes jeg City skapte større sjanser da de spilte mot Chelsea, men da var de langt ifra like effektive.

Ikke avskriv Pep enda.

Ingen skal ta fra hverken Pep eller City at de gjorde en god kamp. Men du er nødt å spørre hvorfor feilene vi ser i dag er gjengående også mot dårligere motstand. Det skal være fullt mulig å gi City mer kamp enn vi så i dag, uansett hvor godt de spiller.

Det er til stadighet elementære feil som blir begått. Ikke kun fordi City ligger høyt i presset, men også enkle avgjørelser som skal sitte 10/10 ganger. Wenger har ikke klart å gi lærdom av dette, slik at spillerne virker helt planløse i hvordan de skal løse det.

Nå skal det sies at vi har hatt en svært behagelig periode før dette, slik at det jeg skriver i stor grad handler om de to siste kampene. Men alle Arsenalfans kjenner igjen dette laget fra tidligere. Det er noe umiskjennelig inkompetent med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...