Gå til innhold

Skal utvikle verdens første elektriske hurtiggående katamaran for passasjertrafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

70 mil. er egentlig ikke noe stort bidrag fra staten, som er kapitalisten i det norske samfunnet.

Bruker vi kalkulatoren finner vi ut at et vellykket prosjekt betyr 7 nye arbeidsplasser i 20.

år.

Velferden vår er avhengig av nye arbeidsplasser, og realitetene er at mange av arbeidsplassene i dagens oljeindustri må erstattes av annen virksomhet.

Vi har lang erfaring innen maritim virksomhet, så her bør vi satse offensivt.

Har likevel mer tro på den amerikanske modellen for å finne de gode ideene, hvor en lager konkurranser der alle slipper til.

I Norge har vi tradisjon for at byråkrater skal peke ut de som får delta, som i praksis betyr at bare en promille av befolkningen får stille til start.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

70 mil. er egentlig ikke noe stort bidrag fra staten, som er kapitalisten i det norske samfunnet.

Bruker vi kalkulatoren finner vi ut at et vellykket prosjekt betyr 7 nye arbeidsplasser i 20.

år.

Velferden vår er avhengig av nye arbeidsplasser, og realitetene er at mange av arbeidsplassene i dagens oljeindustri må erstattes av annen virksomhet.

Vi har lang erfaring innen maritim virksomhet, så her bør vi satse offensivt.

Har likevel mer tro på den amerikanske modellen for å finne de gode ideene, hvor en lager konkurranser der alle slipper til.

I Norge har vi tradisjon for at byråkrater skal peke ut de som får delta, som i praksis betyr at bare en promille av befolkningen får stille til start.

 

Du har så rett så rett i det du sier - og derfor kommer det ingen innovasjoner utav slike prosjekter. Bare tullball. WIG`s kan gå med speed opp til 450km/h, Skrog med rett utforming kan være "vektløse" i 144km/h selv om de veier over 20ton. Sitter på beregninger fra Norsk professor som bekrefter dette. Kommer ingen vei da jeg ikke har rett far og utdannelse til å kunne bli hørt. Innovasjoner må være ny måte og tenke på, ikke overføre en kjent TESLA fra veg til sjøen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer litt på dette med ladingen: I vanlig elbil, så anbefales passasjerer med pacemaker å ikke sitte i bilen under hurtiglading .Hvordan blir det med sånt her??

 

Eg har høyrt at det står åtvaring mot bruk av trådlause nøkkelsystem òg, men eg kan ikkje tenkje meg at ein moderne pacemaker let seg påverke av slikt.

 

Sjå forresten: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-s-and-pacemakers.55204/#post-1263884

 

RESULTS:

No EMI was detected in any of the test positions during any test protocols, including testing performed while charging using the on-board charger and supercharging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Lurer litt på dette med ladingen: I vanlig elbil, så anbefales passasjerer med pacemaker å ikke sitte i bilen under hurtiglading .Hvordan blir det med sånt her??

Interessant, hvor har du hørt dette? Fint om du kan poste en link for info.

Rart om dette skulle være tilfelle, feltnivåene er høyere i fossilbiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...