Xantix Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg har et problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Kjører Windows XP og bulletproof 2.21 ftp-server. Den har fungert veldig bra veldig lenge men i det siste har den blitt veldig ustabil. Jeg hadde telenor adsl 256/1024 hvor man trengte brukernavn og passord for å logge seg på internett. Da fungerte alt fint. Byttet så til Kvalito adsl 448/2040 hvor man ikke benytter brukernavn eller passord men er på hele tiden. Da startet problemene. Har ikke gjort noen endringer annet enn å bytte leverandør. alle konfigurasjoner er de samme (har i etter tid prøvd ut ulike ting uten at det har hjulpet men gikk tilbake til "default"). Problemet er at når noen logger seg på min ftp-server så kan det ta pr minutter eller noen timer men så får jeg opp: 426 Cannot retrieve. Failed. Connection reset (10054). mens de får opp noe som : Connection reset by peer har også fått opp andre meldinger som: Error #10053 421 Connection timed-out ! 426 Connection closed; Transfer Aborted. (og det er ikke de som har valgt å avbryte!) Aner ikke hva dette kommer av, og vanskelig å teste, ikke minst da det kan ta alt fra pr min til noen timer før feilen oppstår . Den sliter også med resume av upload: 550: CAN NOT STOR. no permission (ja de har muligheten til det, har stilt det inn) og det hender de må prøve 2 - 3 ganger før den godtar resume og fortsetter... har prøvd en del, samt re-installere serverprogrammet og gå tilbake til 2.15. Som sagt, før var brukerne på alt fra 10 timer til flere dager uten at de ble frakoblet og synes det er litt rart at en raskere linje skal være problemet. Åpen for alle mulige forslag som kan løse dette problemet! X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå