Klinghoffern Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Hei, Har kjøpt ny platetopp, hvor ledningen var ferdig montert i platetoppen, men måtte skrus i støpselet. Når jeg skrur opp den gamle er det brun, blå og jordingskabel, mens den nye haren svart i tillegg. Bor i et gammelt hus med 230V, så den svarte trenger jeg vel ikke? Hva gjør jeg isåfall med den, skrur den sammen med den brune? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Hva står i dokumentasjonen som følger med? Sannsynligvis skal brun og svart sammen ja, en er greit å være sikker. Lenke til kommentar
Klinghoffern Skrevet 17. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2016 (endret) Ingenting i manualen, kun denne under platetoppen. Og den er vel for montering til selve platetoppen? Endret 17. desember 2016 av sahest Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 I følge den så skal den på et 230V anlegg ha samme fase på både brun og sort. Koble disse sammen på klemma i støpselet. Lenke til kommentar
Klinghoffern Skrevet 17. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2016 Takk! Da er den montert, og den fungerer som den skal Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Sen PS: pass på at du skrur skikkelig til og at ledningene ligger med kobberet i bra press mot tilkoblingsflatene. Napp litt i ledningene etter stramming for å sjekke at de sitter. Pass også på at strekkavlasteren holder selve kabelen på plass i støpselet, slik at man ikke får mekanisk belastning på tilkoblingene ved eventuell flytting eller lignende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå