Gå til innhold

Får ikke WDS til å fungere fra Asus AC51U til GetBox II


Anbefalte innlegg

Hei jeg har to rutere - en GetBox II (GB heretter) og en Asus AC51U (AS heretter) . Jeg prøver å få følgende oppsett til å fungere:

 

 

PC --[Ethernet]-- AS --[Wifi]-- GB -- Internet

 

Jeg får ikke oppsettet til å fungere. AS får ikke kontakt med GB - ihvertfall ikke såvidt jeg kan skjønner.

 

Jeg har fulgt oppskrift fra Asus' brukermanual kapittel 4.1.3 ved å taste inn GB's MAC-adresse i AS-configen og ved å taste AS' MAC-adresse som whitelistet i en ellers passordløs 5Ghz Wifi-kanal på GB. Passordløs fordi jeg ikke finner noen måte å taste in SSID m/passord i AS-configen. Kun MAC. Se skjermbilde her:

 

Skjermbilde fra AS-config for WDS.

 

Det er altså kun MAC-adresse jeg kan taste inn. Så da må jo boksen i andre enden støtte en whitelist over MAC-adresser - noe GB gjør, men det er altså en whitelist over tilgang generelt, og ikke noe som overstyrer passordinnstilingene. Når whitelist er enablet er det ingen andre enheter som får tilgang - passord eller ei.

 

Utfordringen er at dette oppsettet ikke fungerer - jeg får ikke pinget GB fra "Network tools" i AS config. Jeg får heller ikke IP hvis jeg forsøker å koble meg til via ethernet fra PC.

 

Støtter ikke GB dette?

 

Forslag? 

Endret av Nilzor79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...