halloiluken1 Skrevet 17. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2016 Har en ssd som jeg skal installer windows 10 fra USB. For feilmelding når jeg skal velge sted for installasjon. Jeg har både slette og formatert. Men uansett så får jeg feil bare. Hvordan ordner jeg dette? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2016 Har du flere interne disker? Under installasjonen skal du også kunne slette partisjonsvolumene og så fortsette installasjonen, kunne du prøvd dette? Lenke til kommentar
halloiluken1 Skrevet 17. desember 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2016 Har ikke flere disker i den pcen. Har prøvd å slette partisjonsvolumene. Får nå denne feilmelingen: "We couldnt create a new partition or locate an existing one. For more information, see the Setup log files". Jeg kan selv opprette partisjon og formatere denne, samt slette også, men får samme feilmelding når jeg prøver å installere med å trykke next. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2016 Hvordan laget du boot USB'en du bruker? Mulig dette kan løses ved å kjøre diskpart på disken, men da burde du igrunn også hatt feilmeldinger ved reformatering og oppretting av partisjoner. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2016 Nå jeg installerte win ti så gjorde jeg ingen ting, Trykket bare neste, neste osv. Men jeg liker å velge: custom install. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 18. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2016 (endret) - Shift+F10 (dette åpner cmd)- diskpart (dette åpner diskbehandlingen i cmd)- list disk (dette lister opp alle harddisker, minnepenner, etc. Notér deg tallet for disken du skal installere windows på)- sel disk # (Der # er tallet fra steget over)- cleanDa har du virkelig slettet alle partisjoner og gammelt rusk fra disken, og skal nå være mulig å installere windows Endret 18. desember 2016 av Khaffner Lenke til kommentar
halloiluken1 Skrevet 18. desember 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2016 Laget usb med Rufus. Prøvde å cleane disken i cmd, det gikk greit. Men får fortsatt feil under installering av win 10: "We couldnt create a new partition or locate an existing one. For more information, see the Setup log files". Laget ny partisjon og formaterte den også, i vinduet under installasjon hvor man velger hvor man vil legge installasjonen. Får samme melding som over. Prøvd å lage ny usb med rufus, fortsatt samme feil. Lenke til kommentar
halloiluken1 Skrevet 18. desember 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2016 Må ha vært noe med i BIOS på den pcen jeg prøvde å installere på. Tok å satte harddisken i en annen pc og da ordnet det seg med en gang. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2016 Bra du fikk det til, datamaskiner kan være noen vanskelige kranglefanter av og til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå