Gå til innhold

Ny PC Anno17

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter mye på PC`n både med arbeidsoppgaver som programmering og gaming (50/50).

Har i dag en i7-4770k med 1000w psu og 1070 kort og tenker å oppgradere. http://www.userbenchmark.com/UserRun/2318613
Da er planen å beholde 1070 og PSU, men kjøpe en Z-170 eller X99, og har prøvd å googlet opp og ned, men er jo som å søke på hva som er best av BMW og Audi.

Så hva foreslår dere? Kjøpe en Z-170 og vente på i7-7700k , kjøpe i7-6700k nå, eller gå for et x99 kort med en i7-6800K / i7-5820 (Er redd for at jeg betaler for noe jeg aldri vil bruke da).

Har jo mange oppgaver opp samtidig idet jeg har 3x benq xl2420t som jeg også lurer på om henger med i disse 1070 hd tider?

Ram tenker jeg Corsair Vegance DDR4 3200mhz, da jeg tror hastighet er bra siden cpu leser jo data fra minnet.

Mtp komponenter tenker jeg
Alternativ 1: 1151

Asus Z170 Pro Gaming

i7-6700k Skylake

Alternativ 2:

MSI X99A 

i7-6800k Skylake

Alternativ 3 i januar?:
Asus Z170 Pro Gaming

i7-7700k 

Mtp ssd, tenker jeg å gå for de nye 960 m2 kortene som også kommer i januar.
edit:  glemte å poengtere at min PC skal gå i arv, og er grunnen til at jeg skal ha "ny" cpu/ram/hk

Tips/triks/forslag mottas med stor takk, hilsen forvirret :)
Endret av zweet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hva foreslår dere? Kjøpe en Z-170 og vente på i7-7700k , kjøpe i7-6700k nå, eller gå for et x99 kort med en i7-6800K / i7-5820 (Er redd for at jeg betaler for noe jeg aldri vil bruke da).

Hva slags ytelsesforbedring er det du er ute etter, og er du sikker på at du i det heletatt behøver å oppgradere? Det er jo ikke akkurat slik at det oppsettet du har nå er en sinke?

Er det grafikk du er ute etter, så kan du jo stappe inn et GTX1070 til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags ytelsesforbedring er det du er ute etter, og er du sikker på at du i det heletatt behøver å oppgradere? Det er jo ikke akkurat slik at det oppsettet du har nå er en sinke?

Er det grafikk du er ute etter, så kan du jo stappe inn et GTX1070 til.

Hei, glemte å poengtere at min PC skal gå i arv, og er grunnen til at jeg skal ha "ny" cpu/ram/hk :)

Lenke til kommentar

Hei, glemte å poengtere at min PC skal gå i arv, og er grunnen til at jeg skal ha "ny" cpu/ram/hk :)

Det er forsåvidt "innafor". Hvis det ikke haster å arve det bort vill jeg som andre har nevnt ventet på neste generajson, som er like om hjørnet. Både AMD og Intel slipper nytt på nyåret.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...