OV-103 Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hvordan får jeg lagt til IP aliasing (flere IP'er på et kort) i 2.4.23 kernelen? Jeg ser dette mange plasser, men jeg klarer ikke å forstå helt hva de mener: IP Alias is standard in kernels 2.0.x and 2.2.x, and available as a compile-time option in 2.4.x (IP Alias has been deprecated in 2.4.x and replaced by a more powerful firewalling mechanism.) Lenke til kommentar
dvj Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 hvis kortet ditt er eth0, skriv for eksempel ifconfig eth0:0 10.0.0.8 broadcast 10.0.0.255 netmask 255.255.255.0 ifconfig eth0:1 10.0.0.9 broadcast 10.0.0.255 netmask 255.255.255.0 osv! Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Takker. Det fungerte, men det fungerte ikke helt som jeg ville. Hadde håpet på å kunne bruke den ene IP'n når kortet var satt i bro med et annet . Da er det vel bare å prøve å finne et gammelt hovedkort med mer enn to pci slotter da (trenger tre nettverkskort). Lenke til kommentar
pev Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hva er "broadcast" i denne sammenhengen? Er det gateway? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Nei, det er en adresse hvor informasjon kan sendes til flere maskiner samtidig... http://en.wikipedia.org/wiki/Broadcast_address Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Takker. Det fungerte, men det fungerte ikke helt som jeg ville. Hadde håpet på å kunne bruke den ene IP'n når kortet var satt i bro med et annet . Da er det vel bare å prøve å finne et gammelt hovedkort med mer enn to pci slotter da (trenger tre nettverkskort). Mulig du bruker ordet "bridge" her feil? En bridge kan sammenlignes med en switch. Flere ipadresser på interface kan jeg ikke se helt hvordan er relevant for ditt oppfølgingsspørsmål angående bridges. En bridge kan inneholde ett eller flere interfaces. Du vil likevel forholde deg til denne bridgen som ett interface. Dette interfacet kan du sette så mange iper du vil på. Hva slags nettverksstruktur er det du ønsker å sette opp? Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 For å være helt ærlig så har jeg glemt detaljene rundt dette . Men jeg husker at det ble løst på en annen måte. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 For å bridge må du vel ha to fysiske nettverkskort, mens du kan sette opp en router med iptables/ipchains/lignende hvis du har flere virtuelle interfaces :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå