AnonymDiskusjon Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Jeg søkte ikke studielån denne høsten, men var fulltidsstudent fram til slutten av november. (nå er alle eksamener levert) Lånekassen har beregnet renter fra 1. juli. Kan jeg søke om å få ettergitt renter for perioden hvor jeg var under utdanning, men ikke fikk støtte? Hvordan gjør jeg i tilfelle det? Anonymous poster hash: 55875...54a Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2016 Ja, det kan du. Gå inn på laanekassen.no og velg "Søk om betalingsutsettelse, rentefritak og ettergivelse" Der får du opp hva du trenger av dokumentasjon. Du trenger vel dokumentasjon fra studiestedet at du var student i perioden. Hvor mye penger det er å spare på dette vet jeg ikke da renta er rimelig lav. Anonymous poster hash: 6a4b0...e40 Anonymous poster hash: 6a4b0...e40 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Er det samme retning? Om en bytter kan en ende opp med å måtte starte nedbetalingen. Jeg fikk dette i år, for de trodde jeg hadde byttet retning. Men jeg byttet bare skole, det løste seg etter en enorm behandlingstid. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2016 Det er samme studie, men jeg nærmet meg ferdig og ville ikke ha mer studielån. Det er snakk om ca. 5000 kroner i renter, for studielånet er ganske høyt fra før. Ser ikke helt hvorfor bytte av linje skulle ha noe å si, da. Takk for svar Anonymous poster hash: 55875...54a Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2016 Kan jeg søke om ettergivelse av renter selv om jeg på grunn av forsinkelse ikke kunne fått studielån det aktuelle semesteret? Dette semesteret har jeg bestått 60 studiepoeng, slik at jeg nå er nesten helt à jour. Anonymous poster hash: 55875...54a Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Kan jeg søke om ettergivelse av renter selv om jeg på grunn av forsinkelse ikke kunne fått studielån det aktuelle semesteret? Dette semesteret har jeg bestått 60 studiepoeng, slik at jeg nå er nesten helt à jour. Anonymous poster hash: 55875...54a Disse 60 poengene, har du fått støtte for dem før? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Kan jeg søke om ettergivelse av renter selv om jeg på grunn av forsinkelse ikke kunne fått studielån det aktuelle semesteret? Dette semesteret har jeg bestått 60 studiepoeng, slik at jeg nå er nesten helt à jour. Det følger av tilbakebetalingsforskriften § 11-1 at du må ha rett til støtte for å få rentefritak pga. fulltidsutdanning. Du må derfor oppfylle vilkårene i tildelingsforskriften kapittel 9 om rett til støtte selv om man er forsinket for å få rentefritak (men du trenger ikke å ha brukt retten til støtte). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå