Krozmar Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Bare en tilleggsinfo. Ringer det en bjelle noen steder om jeg sier at denne hakkingen begynner, tilsynelatende, en time eller to etter oppstart? Uten at det er økning i temp eller ting som begynner å kjøre. Og at jeg har observert at den kan være vekke i kortere perioder under normal kjøring? For å bare tippe ville jeg ha tippet en video/audio codec feil, som gjør at når maskinen har mindre tilgjengelig minne/buffer for avspillingen. Kunne kanskje prøvet å installere nye video/audio codec, ved å installere K-lite codec pack eller lignende kan du jo evnt eleminere det problemet. (skader ikke å prøve.) Ellers så er problemet så ekstremt generelt at årsaken kan være alt fra diskfeil, minnefeil og driverfeil, og ikke minst software feil.. Problemet for at det hakker kan være at PCn ikke klarer å lese raskt nok til å spille av lyd/video, eller at den blir avbrutt regelmessig av andre prossesser. Så da blir enda vanskelige å feilsøke noe konkret i utgangspunktet.. Endret 20. desember 2016 av Krozmar Lenke til kommentar
salve2 Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2016 Har du kjørt test på minne, cpu og gpu. Ja på alt inkludert hardisker Lenke til kommentar
salve2 Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2016 Bare en tilleggsinfo. Ringer det en bjelle noen steder om jeg sier at denne hakkingen begynner, tilsynelatende, en time eller to etter oppstart? Uten at det er økning i temp eller ting som begynner å kjøre. Og at jeg har observert at den kan være vekke i kortere perioder under normal kjøring? For å bare tippe ville jeg ha tippet en video/audio codec feil, som gjør at når maskinen har mindre tilgjengelig minne/buffer for avspillingen. Kunne kanskje prøvet å installere nye video/audio codec, ved å installere K-lite codec pack eller lignende kan du jo evnt eleminere det problemet. (skader ikke å prøve.) Ellers så er problemet så ekstremt generelt at årsaken kan være alt fra diskfeil, minnefeil og driverfeil, og ikke minst software feil.. Problemet for at det hakker kan være at PCn ikke klarer å lese raskt nok til å spille av lyd/video, eller at den blir avbrutt regelmessig av andre prossesser. Så da blir enda vanskelige å feilsøke noe konkret i utgangspunktet.. Var også min tanke. K-lite codec pack har også blitt installert uten resultat. Men gjennomgående høy latency indikerer noe. Men kan være alt fra minne (som er sjekket og ok) til hardware og feil i systemfil(er). Hva som indikerer mot feil i systemfil er at jeg får ikke utslag (reduksjon) i høy latency når jeg deaktiverer funksjoner i enhetsbehandling mens latencysjekk kjører. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Bare en tilleggsinfo. Ringer det en bjelle noen steder om jeg sier at denne hakkingen begynner, tilsynelatende, en time eller to etter oppstart? Uten at det er økning i temp eller ting som begynner å kjøre. Og at jeg har observert at den kan være vekke i kortere perioder under normal kjøring? For å bare tippe ville jeg ha tippet en video/audio codec feil, som gjør at når maskinen har mindre tilgjengelig minne/buffer for avspillingen. Kunne kanskje prøvet å installere nye video/audio codec, ved å installere K-lite codec pack eller lignende kan du jo evnt eleminere det problemet. (skader ikke å prøve.) Ellers så er problemet så ekstremt generelt at årsaken kan være alt fra diskfeil, minnefeil og driverfeil, og ikke minst software feil.. Problemet for at det hakker kan være at PCn ikke klarer å lese raskt nok til å spille av lyd/video, eller at den blir avbrutt regelmessig av andre prossesser. Så da blir enda vanskelige å feilsøke noe konkret i utgangspunktet.. Var også min tanke. K-lite codec pack har også blitt installert uten resultat. Men gjennomgående høy latency indikerer noe. Men kan være alt fra minne (som er sjekket og ok) til hardware og feil i systemfil(er). Hva som indikerer mot feil i systemfil er at jeg får ikke utslag (reduksjon) i høy latency når jeg deaktiverer funksjoner i enhetsbehandling mens latencysjekk kjører. Derfor det er litt genialt å få fyrt opp ett OS via minnepenn, fungerer ting der er det noe software/driverfeil.. Og som vi alle vet er det som regel enklere å reinstallere enn å feilsøke slikt Lenke til kommentar
salve2 Skrevet 29. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2016 Bare en tilleggsinfo. Ringer det en bjelle noen steder om jeg sier at denne hakkingen begynner, tilsynelatende, en time eller to etter oppstart? Uten at det er økning i temp eller ting som begynner å kjøre. Og at jeg har observert at den kan være vekke i kortere perioder under normal kjøring? For å bare tippe ville jeg ha tippet en video/audio codec feil, som gjør at når maskinen har mindre tilgjengelig minne/buffer for avspillingen. Kunne kanskje prøvet å installere nye video/audio codec, ved å installere K-lite codec pack eller lignende kan du jo evnt eleminere det problemet. (skader ikke å prøve.) Ellers så er problemet så ekstremt generelt at årsaken kan være alt fra diskfeil, minnefeil og driverfeil, og ikke minst software feil.. Problemet for at det hakker kan være at PCn ikke klarer å lese raskt nok til å spille av lyd/video, eller at den blir avbrutt regelmessig av andre prossesser. Så da blir enda vanskelige å feilsøke noe konkret i utgangspunktet.. Var også min tanke. K-lite codec pack har også blitt installert uten resultat. Men gjennomgående høy latency indikerer noe. Men kan være alt fra minne (som er sjekket og ok) til hardware og feil i systemfil(er). Hva som indikerer mot feil i systemfil er at jeg får ikke utslag (reduksjon) i høy latency når jeg deaktiverer funksjoner i enhetsbehandling mens latencysjekk kjører. Derfor det er litt genialt å få fyrt opp ett OS via minnepenn, fungerer ting der er det noe software/driverfeil.. Og som vi alle vet er det som regel enklere å reinstallere enn å feilsøke slikt Samme problemet der også. Men finner her på forumet at en annen hadde tilsvarende problem (i april "Pcn blir choppy over tid...") Hans løsning var til slutt å sette inn nytt nettverkskort. Tenker å prøve det samme jeg også, og kortet bestillt. Vel overstått jul, forresten og godt nyttår!! ;-) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Okay, kan det da være du har dårlig driver til kortet du har? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Jeg har hatt problemer tidligere med nettverkskort og Windows sine innebygde drivere. Gav masse problemer. Måtte laste ned produsentens (Realtek?) sine egne drivere og installere. Lenke til kommentar
salve2 Skrevet 29. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2016 Okay, kan det da være du har dårlig driver til kortet du har? Har skiftet drivere uten at dette har gitt bedre resultat. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Ok, måtte bare spørre. Kan du poste her om det funker med nytt kort, PS: Hva heter kortet du har nå? DriverTalent. Prøvd det Lenke til kommentar
salve2 Skrevet 29. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2016 Ok, måtte bare spørre. Kan du poste her om det funker med nytt kort, PS: Hva heter kortet du har nå? DriverTalent. Prøvd det Jada, skal legge ut resultat. Kortet er Intel EXPI9301CTBLK PRO 1000 CT PciE. Relativt rimelig så det koster ikke skjorta å prøve. Nei, ikke prøvd DriverTalent.... Men maskinen kjører hele tiden med veldig høy Latency. Og slev om "hakkingen" på lyd/bilde sluttet (i alle fall foreløbi) etter reinstallering av win 10, så fortsetter Latency å gi veldig (alt for) høye resultater (LatencyMon og DPC Latency Checker). Lenke til kommentar
salve2 Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 Ok, måtte bare spørre. Kan du poste her om det funker med nytt kort, PS: Hva heter kortet du har nå? DriverTalent. Prøvd det Jada, skal legge ut resultat. Kortet er Intel EXPI9301CTBLK PRO 1000 CT PciE. Relativt rimelig så det koster ikke skjorta å prøve. Nei, ikke prøvd DriverTalent.... Men maskinen kjører hele tiden med veldig høy Latency. Og slev om "hakkingen" på lyd/bilde sluttet (i alle fall foreløbi) etter reinstallering av win 10, så fortsetter Latency å gi veldig (alt for) høye resultater (LatencyMon og DPC Latency Checker). Satte inn kortet, men absolut helt uten virkning. Fremdeles samme høye verdier på Latency. Ingen ide om hva jeg skal forsøke videre. Kanskje DriverTalent..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå