Gå til innhold

Hacket Russland valgkampen?

39 stemmer

1. 1. Fikk Putin Hillary til å tape ved å hacke valgkampen?

• Ja
      5
    • Nei
      34

Anbefalte innlegg

Den teorien holder neppe vann hvis man begynner å pirke i den, for å si det forsiktig.

Men at Russland rigget det amerikanske valget, den teorien har du ikke noen problemer med?

Jeg stemte faktisk "nei" på avstemningen over, så hvor har du det ifra?  :eek:

Ingenting å bekymre seg for, StormØrn her har til vane å trekke forhastede konklusjoner utifra ett vaklende alt-right ståsted av noe slag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At Russland har hatt interesser i valget og at det har vært tegn på forsøkt manipulasjon via hacking, har FBI/CIA nå bekreftet det samme mange hadde mange mistenkt.

Om dette avgjorde valget i seg selv stiller jeg meg tvilende til, det tror jeg media og befolkning får ta på sin kappe internt. Med andre ord tuition free colleges tas imot med takk... :)

Lenke til kommentar

Det er greit å ha en mistanke, men media fremstiller det jo som om det er et faktum at Putin står bak. I hvert fall når man scroller litt i nettavisene, og det er det de fleste nøyer seg med å gjøre. Uærlig og villedende journalistikk spør dere meg.

Dersom du ikke gidder å sette deg mer inn i en sak enn å "scroller litt i nettavisene", så er det latskap og dumhet som er problemet, ikke nettavisene. De overselger ofte overskrifter, men det igjen er fordi vi gjør det lønnsomt for de. Problemet er late lesere og ikke nettavisene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At Russland har hatt interesser i valget og at det har vært tegn på forsøkt manipulasjon via hacking, har FBI/CIA nå bekreftet det samme mange hadde mange mistenkt.

Om dette avgjorde valget i seg selv stiller jeg meg tvilende til, det tror jeg media og befolkning får ta på sin kappe internt. Med andre ord tuition free colleges tas imot med takk... :)

Det er mitt ståsted også. Det har unektelig foregått hacking av servere, men man kan altså ikke si at president-valget som sådan "ble rigget" av russerne eller Putin

Endret av Mr.M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den teorien holder neppe vann hvis man begynner å pirke i den, for å si det forsiktig.

Men at Russland rigget det amerikanske valget, den teorien har du ikke noen problemer med?

Jeg stemte faktisk "nei" på avstemningen over, så hvor har du det ifra?  :eek:

Ingenting å bekymre seg for, StormØrn her har til vane å trekke forhastede konklusjoner utifra ett vaklende alt-right ståsted av noe slag.

Selvinnsikt er ikke akkurat venstreekstremister som Thoto79 kjent for:

Du tror Hillary blir veldig nervøs etter 30 år i politikken av det store korttenkte barnet hun nå møter? Forstår du ikke at dette er en eneste stor spøk for henne som profesjonell og at han er det desidert letteste menneske å debatere og definert som en drømmemotstander nettopp fordi han ikke har så voldsomt med kunnskap om noe som er relevant.

Det er en grunn til at selv republikanske velgere for tredje debatt på rad nå har kåret henne som vinner. Alle uten Trump brillene på ser jo at dette bare er en whiny little bitch. Han avskriver jo seg selv hele veien, igår klarte han jo å begå bortimot politisk selvmord på scenen... Så håper du ikke har puttet alt for mye håp inn i denne blindveien her, dette blir landslide som seg hør og bør.

Syntes Obama som vanlig did put it right:

https://www.youtube.com/watch?v=WeF0XBiLFLg

Og nå driver altså Thoto79 å fabulerer om den ene sinnssyke ville konspirasjonsteorien etter den andre om valgrigging til fordel for Trump.

Endret av StormEagle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi gav over 600 million til Clinton fund, selfølgelig rapporterte vi det var 90% sjanse for at hun vant. Hva skjedde? Overpolarisert media, og Trump vant. La oss se på dette realistisk, selv om noen russere hadde kommet seg "inn" så hadde noen skrytt av det + bevis eller ikke gjort stor nok forandring.

Bernie ble slått, og han støttet Hillary etterpå!

Og jeg tror nok disse valgmaskinene er offline samt ingen bluetooth eller wifi, slik at stemmene blir talt når den blir koblet til på slutten av dagen, jeg gjetter her. Det er nok mer effektivt å trykke 100 ganger på knappen men dette blir jo oppdaget og luket bort.

Ser du hvor enkelt det er å bli sidetracked? Vi fokuserer på dette når det egentlige problemet ligger foran deg hele tiden. Dette er kun BS for å snu bort våres oppmerksomhet.

Men skulle jeg tenke slik, og forstå hvordan det fungerer, så burde jeg lagd en sosial profil slik at noen hadde savnet meg hvis jeg ble borte.

Clinton: What must we do to gain total air control over Syria? Admiral: Uhm, we need to go to war with russia Clinton: hold my beer

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Tror vi er litt forbi konspirasjoner når 17 (sytten) forskjellige etteretninger i Amerika har kommet fram til samme konklusjon, Russland har bevisst og ifra høyeste hold prøvd å påvirke det Amerikanske valget -og som vi nå vet, klarte også dette.

Svaret ble forståelig nok å kaste ut Russiske diplomater.. og dermed lever den kalde krigen videre i beste velgående:

President Barack Obama utviser 35 russiske diplomater og vil gjennomføre flere sanksjoner mot Russland etter hackerangrepene i forkant av presidentvalget. Både russerne og Donald Trump er misfornøyde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ikke dyrke konspirasjonsteorier selv her, men selv om du sier 17 forskjellige etterretninger så er det vel slik at alle disse er underordnet USA sine myndigheter. Er det i de overordnede sin interesse å spre denne typen informasjon til folket så tror jeg ikke at antallet kilder det kommer fra spiller en rolle.

Lenke til kommentar

Det betyr ikke at de ikke er underordnet den eneste kunden demmes, og konklusjonen kan være ganske så nyansert. Jeg skal ikke klandre USA sine myndigheter for å gi skylden til Russland om det er lurt for å kunne få overhånd i en svært kinkig situasjon. Det er ikke uhørt at USA sine myndigheter har planlagt mer dødelige varianter av (tilgi meg) false flag operasjoner slik som Operation Northwood og Operation Mongoose for å kunne skifte folkets reaksjoner i det politiske spillet, og med Russland sin fremtrenden i Syria og Ukraina så er det svært viktig at USA stiller Russland i et så dårlig lys som mulig, før propaganda-maskinen Russland vinner med sin desinformasjon. Det å klandre Russland for å ha en påvirkning i valget er småkaker i forhold til Northwood og Mongoose, som får meg til å spekulere i om det fortsatt er en mulighet for at USA sine myndigheter ikke forteller hele sannheten.

Jeg har ikke begynt på Zyprexa enda. Med alle disse empiriske bevisene for USA sin manglende troverdighet i de siste tidene, samtidig som all den interessen USA har i å kunne legge skylden på Russland, så vil jeg si at om de i det minste ikke lyver, så tror jeg ikke at det er i myndighetene sin interesse at vi får det riktige perspektivet på saken. Et annet poeng er at det definitivt er i Russland sin interesse å skape et kaotisk pro-russisk opprør i det amerikanske valget.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Skal ikke dyrke konspirasjonsteorier selv her, men selv om du sier 17 forskjellige etterretninger så er det vel slik at alle disse er underordnet USA sine myndigheter. Er det i de overordnede sin interesse å spre denne typen informasjon til folket så tror jeg ikke at antallet kilder det kommer fra spiller en rolle.

Det er også private etterretningsbyrå blant de 17.

Ja flere av dem er visst uavhengige, til den grad det er mulig selvflgelig. Men jeg tror vi uansett ikke kan begynne som Trumpnissene og mistro alt som kommer fra offentlige instanser. Dra politiske konklusjoner ut av ren magefølese og "I heard/ people are talking", så er vi ordntlig ute å kjøre om vi noengang skal klare å skille fakta ifra ønsketenknting tror jeg :)

Lenke til kommentar

Det er vel like mye i Trumps interesse at landet han skal ta over blir forsøkt påvirket på den måten av et annet land. Han har kanskje bare ikke forstått det helt riktig enda, og ønsker å spille videre på mistillitskortet til Obama-administrasjonen. Jeg savner også mer detaljert info ut til folket om hackingen, men det er jo ikke tvil om at USA er helt sikre på hva som har skjedd når de nå gjør en så drastisk handling. 

Lenke til kommentar

Trump er partisk, og en lystløgner, så jeg har ikke vurdert hans perspektiv en gang. Jeg tror det er tåkeprat fra hele gjengen, og at denne hackingen egentlig dreier seg mer om Russland sin aggressive holdning og trusselen mot USA sitt status quo.

Å tro gjør ikke noe sant, og hvordan man handler må gjøres på empiriske bevis som kan hentes i detaljene til disse rapportene, men jeg vil understreke hvor interessen til de forskjellige partene ligger før man sluker propaganda-agnet som den spillebrikken man er.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Hva er dette for noe fjas? driver etterretningstjenestene med etterretning? Selvsagt heter det "kriminelle hackere" driver "datainnbrudd" når de er russiske, og når det er våre er det "E-tjenesten" som driver "elektronisk datainnsamling av strategiske hensyn"  :roll:

Angående utviste russiske diplomater, er vel det likegjerne en "velkomstpakke" fra Obama-administrasjonen for å gjøre hverdagen til president Trump litt mer knotete :fun:  

Lenke til kommentar

Hei StormØrn, begynner dette å synke inn i treskallen nå mon tru eller har du bare forhåndsbestemt deg?

At du er en rabiat konspirasjonsteoretiker med aluminiumsfolie hatten tredd langt nedover øra har vi allerede fått med oss. Ingen grunn til å understreke det enda tydeligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...